Kat miaver
Fra : Carina

Dato : 19-02-06 11:28

Hejsa

Vi har 2 hunkatte på som er lidt over 2 år... Vi flyttede i en ny lejlighed
her d 1 feb. Og fra den dag af måtte kattene ikke længere opholde sig i
soveværelset... pga der kommer baby..

Men kattene miaver helt vildt meget, også om dagen hvor vi jo er i stuen så
kan de godt bare gå rundt og miave helt vildt... Og om natten hvis de hører
os snakke fra soveværelset (men de skal jo vel bare lige vænne sig til at de
ikke må være hvor vi sover længere).... Men jeg forstår ikke hvorfor de går
rundt og miaver sådan - til tider er det helt ekstremt...

Og ellers så trives kattene altså godt - de ser tilfredse og glade ud, men
får bare de flip der af og til hvor de miaver.. eller den ene gør... Hvad
kan det være? og hvad kan vi gøre for at stoppe det evt?

Skal lige siges at de er neutraliserede og har været det siden de var helt
små....

Carina

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 19-02-06 12:31

"Carina" <carina_kristensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lejlighed her d 1 feb. Og fra den dag af måtte kattene ikke længere
> opholde sig i soveværelset... pga der kommer baby..

Æh, hvorfor må de ikke være i soveværelset, fordi I skal have barn?

Venlig hilsen Dikte

Fra : Carina

Dato : 19-02-06 15:43

Fordi at jeg vil ikke have at baby skal ligge og sove i en bunke kattehår,
og er i forvejen selv træt af kattehår i sengetøjet... Men ellers har de
frit lejde i hele lejligheden foruden soveværelset...

Fra : Elwarth

Dato : 19-02-06 23:31

> [...]
> lejlighed her d 1 feb. Og fra den dag af måtte kattene ikke længere
> opholde sig i soveværelset... pga der kommer baby..

Jammen jeg tror godt, at kattene kan tåle sådan en

/Morten

Fra : Carina

Dato : 20-02-06 12:59

Altså jeg skrev ikke indlægget for at få jer til at spørge om hvorfor
kattene ikke må opholde sig i soveværelse... Det er helt og holdent vores
egen beslutning, og vi har vores grunde til det... Desuden er det meget
normalt at katte ikke opholder sig i soveværelse... Altså det er en 4
værelses - så mon ikke de overlever at de kun går rundt i resten af
rummene...

Og er der ingen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre så synes jeg bare at
i skal hoppe over indlægget...!

Fra : Elwarth

Dato : 20-02-06 19:51

> Og er der ingen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre så synes jeg bare
> at i skal hoppe over indlægget...!

Kender du sådan én her: " "

Her plejer at være højt til loftet i denne ng - og plads til lidt "røg".
En ting man dog sjældent opnår noget ved på usenet er at ryge op i det røde
felt og brokke sig over manglende tilbagemeldinger/svar.

Forsat rigtig god dag til dig og dine.

Mange venlige hilsner
Morten

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-02-06 13:24

> [...]
> kan det være? og hvad kan vi gøre for at stoppe det evt?
>
> Skal lige siges at de er neutraliserede og har været det siden de var helt

At dine katte miaver meget iøjeblikket, skyldes helt sikkert at de befinder
sig i en ret ny situation.
Regn med at katte skal bruge 3-4 uger på at flytte mentalt.
Hvis kattene går og kigger op efter pladser ved loftet, eller miaver meget i
et rum som de ikke er kendte med, er det en måde for katten at udtrykke sin
nervøsitet og utrykhed.
Men tro mig, det skal nok blive godt igen.
Giv dem tid til at finde sig til rette.

Og tillykke med den lille ny...når det bliver.

mvh
Bri@n

Fra : Carina

Dato : 23-02-06 17:20

> [...]
> Men tro mig, det skal nok blive godt igen.
> Giv dem tid til at finde sig til rette.
>
> Og tillykke med den lille ny...når det bliver.

Tak Brian for svaret...! Og kattene har også fundet sig et dejligt sted at
ligge helt oppe ovenover alle køkkenskabene

Og kan godt mærke en forbedring på kattene allerede nu, de er dog ikke HELT
endnu som de plejer

Men endnu en gang tak for dit brugbare svar

Fra : co@ch [4130]

Dato : 24-02-06 00:15

> [...]
> HELT endnu som de plejer
>
> Men endnu en gang tak for dit brugbare svar

Var så lidt....
Har selv prøvet det for nogle år tilbage, og det var stressende at se
kattene havde så stort tilpasningsbesvær.
Men det kom langsomt, og efter en måned var de klar til at komme ud igen.

mvh
Bri@n