Netværk over Internet
Fra : BamBam

Dato : 19-02-06 11:02

Hvordan laver man et netværk over Internettet?

Jeg havet en gang et program, kan desværre ikke huske hvad det heder, hvor
jeg kunne scanne alle IP adresser i mit netværk og se hvad for computer i
mit netværk der fandes og hvad for computer der vår åbne og havet delt
mappere/drev og der efter opret forbindelse til dem ved et dobbelt klik.
Er der nogen der kender sådan et program?

Når man er tilsluttet en fatforbindelse, som feks. arrownet, så må det være
muligt at se de andre bruger/kunder, men hvordan?

BamBam

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-02-06 11:04

BamBam <non@non.dk> skrev 2006-02-19:
> Hvordan laver man et netværk over Internettet?

VPN

THomas

Fra : Carsten Keller

Dato : 20-02-06 09:53

"BamBam" <non@non.dk> wrote in message
> [...]
> mappere/drev og der efter opret forbindelse til dem ved et dobbelt klik.
> Er der nogen der kender sådan et program?

Kender ikke lige et program der scanner og lader dig klikke dig frem til
shares, men det lyder lidt som en portscanner..

> Når man er tilsluttet en fatforbindelse, som feks. arrownet, så må det
> være muligt at se de andre bruger/kunder, men hvordan?

...og en sådan skal du nok lade være med at bruge til det store Internet. Du
må ikke bare ukritisk give dig til at scanne andres PC'er. Hvis du kender de
folk du vil mappe drev ved må du have fat i deres IP-adresser, hvis ikke må
du hellere holde dig væk.

Keller

Fra : BamBam

Dato : 20-02-06 18:20

Fra : BamBam

Dato : 20-02-06 18:23

> [...]
> Du må ikke bare ukritisk give dig til at scanne andres PC'er. Hvis du
> kender de folk du vil mappe drev ved må du have fat i deres IP-adresser,

Ja men på den anden side, så kan folk jo bare lede vær med at dele noget
andre ikke må kigge med på

I et forsør på at lave et netværk over Arrownet, fandt jeg det halve af byen
og jeg kunne se mapper og drev, selv printer.
I sjov installeret jeg den enes printer og printet en besked til ham, hørte
aldrig noget, men gjorde ham opmærksom på at jeg havet adgang til alt.

BamBam

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 20-02-06 19:49

BamBam skriblede:

> [...]
> I sjov installeret jeg den enes printer og printet en besked til ham,
> hørte aldrig noget, men gjorde ham opmærksom på at jeg havet adgang

Og en dag sidder du og græder over du
var dum.

--
Lars Fragstrup

Fra : BamBam

Dato : 20-02-06 20:25

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> BamBam skriblede:

> Og en dag sidder du og græder over du
> var dum.

Hvorfor skulle jeg det!
Jeg vil da blive glad hvis der var andre der vil advare mig og ved at få
beskeden på egen printer vil jeg blive klar over hvor udsat jeg var.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-02-06 21:16

> Hvorfor skulle jeg det!

Fordi scriptkiddies får en over nallerne hvis de bliver fanget.

Thomas

Fra : BamBam

Dato : 20-02-06 21:36

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi scriptkiddies får en over nallerne hvis de bliver fanget.

Det må man jo så bare tage med, det er jeg sgu ikke bange for.
Jeg har også kopieret LP plader på kassettebånd

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-06 21:41

"BamBam" <non@non.dk> crashed Echelon writing

> Det må man jo så bare tage med, det er jeg sgu ikke bange for.
> Jeg har også kopieret LP plader på kassettebånd

Eftersom det er analog kopiering er dette lovligt. Men det er det andet
ikke, så din fine hensigt om at hjælpe andre kan osse blive dit besøg i
anklageskranken.

--
Bjarke Andersen

Fra : BamBam

Dato : 20-02-06 21:59

> [...]
>
> Eftersom det er analog kopiering er dette lovligt. Men det er det andet
> ikke, så din fine hensigt om at hjælpe andre kan osse blive dit besøg i

Nu er jeg jo fra en tid før der var digital medier
Jeg er kun 31.

Nu har jeg været på usenet i mere end 10 år, så jeg har hørt om bål og brand
mange gange
Jeg piller tit ved ting der ligger i den grå zone.

BamBam

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-02-06 21:44

BamBam <non@non.dk> skrev 2006-02-20:

> "Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Det må man jo så bare tage med, det er jeg sgu ikke bange for.

Tja. Scan du bare videre så.

Thomas

Fra : BamBam

Dato : 20-02-06 21:59

> Tja. Scan du bare videre så.

Ok!
Hvad er din IP?

BamBam

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-06 22:03

> Ok!
> Hvad er din IP?

Det burde du jo allerede vide, du har jo været på usenet i mere end 10 år
;)

--
Bjarke Andersen

Fra : BamBam

Dato : 21-02-06 07:44

> "BamBam" <non@non.dk> crashed Echelon writing

> Det burde du jo allerede vide, du har jo været på usenet i mere end 10 år
> ;)

Ja, men ellers var det jo ikke sjovt vel!

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-02-06 22:16

> Ok!
> Hvad er din IP?

Hvis du behøver spørge er du ikke værdig.

Thomas

Fra : BamBam

Dato : 21-02-06 07:45

> Hvis du behøver spørge er du ikke værdig.

Har du noget saftigt jeg kan hente?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-02-06 11:00

> Har du noget saftigt jeg kan hente?

Sigh, det boer du altsaa selv kunne finde ud af

Men lad os lave lidt sjov. Jeg ved at der findes en attackvektor i det CSM
system min hjemmeside er implementeret i. Jeg lukker det om praecis 12 timer
fra nu af (10.59). Er du kommet ind og koerer et program der hedder
"jegkomind" saa giver jeg en flaske roedvin for dine skillz. Er du mus eller
mand?

Thomas

Fra : Palle Hansen

Dato : 21-02-06 11:18

Thomas S. Iversen wrote:

> Er du kommet ind og koerer et program der hedder
> "jegkomind" saa giver jeg en flaske roedvin for dine skillz.

Er det en åben invitation?

:)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-02-06 11:33

Palle Hansen <palle@na.invalid> skrev 2006-02-21:

> Er det en åben invitation?
>
>:)

Hov nej. Kun til "BamBam". Der er jeg rimelig sikker påat vinde. Jeg kender
jo ikke dig og dine "Skillz"

Thomas

Fra : BamBam

Dato : 21-02-06 22:39

> [...]
> fra nu af (10.59). Er du kommet ind og koerer et program der hedder
> "jegkomind" saa giver jeg en flaske roedvin for dine skillz. Er du mus

Hmm, det har jeg aldrig prøvet før og jeg betegner mig ikke selv som en haj
til den slags, men intet er umuligt og da selv 15 årig knægte kan hacke sig
ind de mest utrolige steder, så skulle det nok være muligt at finde frem til
en løsning på hvordan man kan det, men jeg må på nuværende tidspunkt melde
pas!

Men Mambo må have nogen svagheder, det er jo bare lige at finde dem
http://zensonic.dk/administrator/index.php
http://zensonic.dk/cgi-bin/mailgraph.cgi

BamBam