Clear/floater ikke i IE/win
Fra : Mikael

Dato : 18-02-06 21:42

Nu har jeg vist fået min tekst frem i IE/win på:

http://www.sundhedscafe.dk/opskriftogfoto.html

(CSS: http://www.sundhedscafe.dk/nav.css )

Men der er noget galt med hvor på siden det vises.
Er det float eller clear? Og hvad gør jeg galt? Eller snarere, hvad er
det IE ikke vil/kan?

mvh. Mikael

PS, Undskyld hvis denne post kommer 2 gange. Jeg har et problem med min
newsreader, tror jeg. (Entourage)

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-02-06 00:02

Mikael wrote:
> [...]
> det IE ikke vil/kan?
>
> mvh. Mikael
>
> PS, Undskyld hvis denne post kommer 2 gange. Jeg har et problem med min

Dit stylesheet er fortsat fantastisk omfattende og
uoverskueligt.

Skal jeg gætte på noget skyldes visningen i IE
noget med bredderne - summen af bredderne på venstre
og højre kolonne må ikke være så meget som 1 pixel
mere end det overordnede element.

Bemærk ligeledes at IE dobler venstre margin på
venstre-floatede elementer og højre margin på
højre-floatede elementer, se

http://www.webdesign101.dk/showcase/float/index.html

Og endelig har IE et stort problem med sammenlægning
af procentvise bredder - prøve at starte med en sum,
der er mindre end 100 procent.

Og kig efter om du er kommet af sted med at
blande procenter og absolutte værdier - 100% + 1 pixel
border = katastrofe.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..