TDC hvad betyder ....
Fra : *** Lowlife ***

Dato : 14-06-01 09:48

jeg fik et godt LINK vedr. hastighedsmåling af internet forbindelser,
se her : http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

TDC ( Total Disastrous Communication )

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-06-01 10:46

On Thu, 14 Jun 2001 10:47:40 +0200, "*** Lowlife ***" <Lowlife@sol.dk>
wrote:

>jeg fik et godt LINK vedr. hastighedsmåling af internet forbindelser,
>se her : http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp

Synes det virker ret elendigt...

Her er mit resultat:
Den gennemsnitlige hastighed er udregnet til 477 Kilobit per sekund over
5 målinger.

Jeg har en 1024 linie og jeg kan downloader sagtens med et godt stykke
over 100KB/s på *hurtige* servere.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : RaYmAn

Dato : 14-06-01 10:54

Det har måske noget at gøre med at det er en 50kb fil de tester på...
Anslået liniehastighed : 2550 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 312.5 Kilobyte per sekund
Det var mit resultat på en stofanet linje...
Ret vildt , heh :P
-Jens

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 14-06-01 10:53

On Thu, 14 Jun 2001 11:53:30 +0200, "RaYmAn" <rayman@skumler.net> wrote:

> [...]
>Anslået liniehastighed : 2550 Kilobit per sekund
>Overførselshastighed : 312.5 Kilobyte per sekund
>Det var mit resultat på en stofanet linje...

;)

Mit gennemsnit er på ca 110KB/s, baseret på download af en 100MB fil fra
ftptest1.tele.dk

Det tror jeg lidt mere på.

Fra : RaYmAn

Dato : 14-06-01 10:59

tjaa, man kan vel ikke regne med en hastighed der udregnes på baggrund af en
50kb fil :P
Det er jo nede i så små marginaler at det er lamt på større linjer :P
hehe

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-06-01 11:06

"RaYmAn" <rayman@skumler.net> writes:

>tjaa, man kan vel ikke regne med en hastighed der udregnes på baggrund af en
>50kb fil :P
>Det er jo nede i så små marginaler at det er lamt på større linjer :P

Jaeh... her siger den 204000 Kilobit per sekund.

Det er en hel del mere end det FastEthernet, der sidder i dåsen

Den eneste rigtige hastighedstest er at måle hastigheden på det, man
bruger til daglig. Hvad hjælper det, at jeg har 204 Mbps til et eller
andet testsite, hvis jeg kun har 2 kbps til det site, jeg rent faktisk
har brug for at hente noget fra? ...eller omvendt for den sags skyld?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 14-06-01 11:50

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> wrote in message
> Hvad hjælper det, at jeg har 204 Mbps til et eller
> andet testsite, hvis jeg kun har 2 kbps til det site, jeg rent faktisk
> har brug for at hente noget fra? ...eller omvendt for den sags skyld?

Jamen hvis linie siger det noget om? Din eller vedkommende der hoster den
side du bruger?
Det er jo ikke en metode man kan bruge til at teste sin _egen_ forbindelse
med...

--
Jimmy Nielsen

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 14-06-01 12:37

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jamen hvis linie siger det noget om? Din eller vedkommende der hoster
> den side du bruger? Det er jo ikke en metode man kan bruge til at

Der er jo ikke noget formål i at få et tal på hvor hurtig ens forbindelse
til en testserver er, hvis det du bruger din Internetforbindelse til ikke
kan nå op på de hastigheder. Det er nøjagtigt det samme som de mange
gamefreaks jeg griner af til daglig fordi de konkurrerer om hvem der kan
få det højeste tal i et eller andet testprogram baseret på en
Quake-engine. De kan ikke se forskel om deres FPS ligger på 8397 eller
143...

På samme måde kan du ikke mærke forskel på en 2Mbit eller en 512kbit
linie, hvis den server du henter fra kun har 256kbit til rådighed. Omvendt
kan du ikke mærke forskel, hvis serveren i den anden ende sidder på en
155Mbit linie og du selv halter afsted med en ISDN.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Lasse Cederström

Dato : 14-06-01 20:05

Hej

> [...]
> få det højeste tal i et eller andet testprogram baseret på en
> Quake-engine. De kan ikke se forskel om deres FPS ligger på 8397 eller

Bare rolig de griner og så af dig ;)

Vi er enige om at ping betyder ALT i spil som quake ikke?

Hvis jeg har en FPS på 30/sek betyder det rent faktisk at der går længere
tid rent ping mæssigt imellem hver frame end hvis jeg har 60/sek. Derudover
har spil som quake1 faktisk været lavet sådan at du kunne lave mere skade
hvis du havde højere FPS

Quake spillere er totalt ligeglad med hvordan det ser ud, er jo ikke derfor
de går op i deres FPS, det er for at kunne opdage ting før deres modstander

> [...]
> kan du ikke mærke forskel, hvis serveren i den anden ende sidder på en
> 155Mbit linie og du selv halter afsted med en ISDN.

Med mindre jeg henter fra flere servere på een gang ...

Mvh,
- Lasse

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-06-01 13:09

"Jimmy Nielsen" <jimmy-n@email.dk> writes:

> [...]
>side du bruger?
>Det er jo ikke en metode man kan bruge til at teste sin _egen_ forbindelse

Det er en "speed test" heller ikke. Den siger noget om vejen mellem
dig og testserveren - ikke en pind andet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 15-06-01 22:38

> Det er en "speed test" heller ikke. Den siger noget om vejen mellem
> dig og testserveren - ikke en pind andet.

Nu forsvarer jeg ikke babeltech og lign. useriøse test-sites, men jeg
forsøgte at sige at du ikke kan klandre din internetudbyder for at en eller
anden server som du gerne vil se noget på, kun er koblet op med et
56k-modem.
Men hvis din hastighed til et test-site derimod også kun svarer til 56k, og
dette test-site hastighedsmæssigt er noget i stil med TDC's test-ftp, ja så
er der sikkert noget galt med DIN forbindelse.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-06-01 08:16

> [...]

>dette test-site hastighedsmæssigt er noget i stil med TDC's test-ftp, ja så
>er der sikkert noget galt med DIN forbindelse.

Jamen hvad er garantien for, at testsitet ikke også er koblet op
med et 56k-modem?

Eller måske med en T3, men at der så samtidig er 1000 brugere med
2 Mbps ADSL, der forsøger at teste samtidig? Det vil jo kræve
mindst 2 Gbps af forbindelsen mellem testsitet og Internet. Og
at resten af vejen "hjem" til udbyderen heller ikke havde et
eller andet (måske endda midlertidigt) problem?

Hvem siger, at testmaskinen altid står helt urørt og kun er
belastet af tests? Hvis den bliver kraftigt belastet af noget
andet (backup f.eks.), risikerer det jo at gå hårdt ud over
testresultatet. Hvad er garatien for, at det ikke er tilfældet?

Eller at testsitet viser sig at stå i Kina et sted, hvor den eneste
vej går via Spanien, USA, Japan, Australien og Tongaøerne undervejs.

Problemet med den slags sites er, at brugere generelt ikke aner,
hvad kildekritik betyder: "det stod på Internet, så det er altså
rigtigt". Jeg glæder mig i den sammenhæng over, at man i følge
førnævnte speedtest kan køre over 200 Mbps på FastEthernet

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 16-06-01 17:15

> Jamen hvad er garantien for, at testsitet ikke også er koblet op
> med et 56k-modem?

Tja, nu var forudsætning for at det jeg skrev jo at: "og dette test-site
hastighedsmæssigt er noget i stil med TDC's test-ftp"

Men jeg er da enig med dig - man skal tage de resultater med et gran salt.

<SNIP en masse>

Jeg er fuldstændig enig med dig, jeg tror bare vi taler lidt forbi hinanden.
EOD herfra.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 14-06-01 13:43

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> writes:

> [...]
> andet testsite, hvis jeg kun har 2 kbps til det site, jeg rent faktisk
> har brug for at hente noget fra? ...eller omvendt for den sags skyld?

Jeg kunne umuligt være mere enig. Jeg plejer at vurdere en "god"
forbindelse på, hvor lang tid det tager at installere end Linux eller
FreeBSD kasse fra en rimelig lokal mirror...

Karsten

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 15-06-01 13:50

*** Lowlife *** wrote:
> jeg fik et godt LINK vedr. hastighedsmåling af internet forbindelser,
> se her : http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp

Meget meget underlige maalinger ..
jeg testede 5 gange, og fik tal der som det mindste laa paa ca. 1000kbit.
og som max paa 9500kbit.

--
Hans Joergensen - http://ph33r.dk
"World domination. Fast." - Linus Torvalds