1x baggrund i table
Fra : Kristian

Dato : 18-02-06 16:07

Jeg har tidligere fået af vide at jeg kan skrive nedenstående i en css
hvis jeg ikke ønsker en baggrund gentaget.

body {
   color: #000;
   background: #ffffdc url(baggrundsbillede.jpg) no-repeat;
}

Men hvordan skriver jeg det ind hvis det er en baggrund i en specifik table?

Det er meget vigtigt at det kun er i den table jeg ønsker og ikke i alle
de andre.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-02-06 16:36

Kristian skrev:

> [...]
>}

>Men hvordan skriver jeg det ind hvis det er en baggrund i en specifik table?

Giver den en class eller id.

Id:
#tabelbg {
   color: #000;
   background: #ffffdc url(baggrundsbillede.jpg) no-repeat;
}

og så:

Class:
..tabelbg {
   color: #000;
   background: #ffffdc url(baggrundsbillede.jpg) no-repeat;
}

og så:

En id må kun bruges en gang på en side, mens en class gerne må
genbruges.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-02-06 16:44

Kristian wrote:
> [...]
> table?
>
> Det er meget vigtigt at det kun er i den table jeg ønsker og ikke i alle

table#tabel-ID {
color: #000;
background: #ffffdc url(baggrundsbillede.jpg) no-repeat;
}

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..