Vil ikke have kat
Fra : Kristian

Dato : 18-02-06 16:05

Med fare for at blive overfaldet i denne katteelskergruppe ...vil jeg nu
alligevel spørge jer om, hvad jeg skal gøre ved et par katte der har fundet
ud af at min carport og bil er det rette sted at overnatte.

Findes der lugte eller ting som vil skræmme dem væk?

De er ejet af to forskellige personer her i området, som er helt kolde over
at deres katte generer andre mennesker.

Har prøvet rådet on et tøjdyr på fronthjelmen af bilen.......virker ikke....

Så hvad gør jeg?

Kristian

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-02-06 16:31

Hej Kristian

Du bliver ikke overfaldet af mig, selvom jeg er katte-elsker og katte-ejer
*gg* har jeg såmænd selv været træt af nogle katteejere.

Et bud kunne være, at du printede Mark og vejfredsloven ud her
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/markogvejfred og gav den til
ejerne, samtidig med at du gjorde opmærksom på at du ifølge loven, enten kan
indfange kattene og aflevere dem til politiet, hvilket kan blive dyrt for
ejeren, eller du kan få en jæger til at skyde dem, (dette sidste vil jeg
ikke anbefale at man gør, men engang imellem kan "truslen" virke over for
ejeren)

Blot husk at kattene gør bare det som katte nu gør, det er ejerne der er
nogle "fjolser"

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 18-02-06 18:41

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:43f737a5$0$2459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> over at deres katte generer andre mennesker.
>
> Har prøvet rådet on et tøjdyr på fronthjelmen af bilen.......virker

jeg har samme problem, det er nu ikke fordi det generer mig at de ligger på
bilen, men de fordømte fertile hankatte, der overpisser garage, skure,
hjørner og stolper i gården om natten..det er ved at drive mig til vanvid!..
og det stinker så fælt!.. jeg ved desværre ikke hvor de hører til, jeg kan
ikke komme til dem, så jeg er lidt på herrens mark.
hundene gør sit for at skræmme dem væk fra haven i dagtimerne, men det
virker åbenbart ikke.

jeg har også selv katte, indekatte med udgangstilladelse i vores lukkede
gård, men naboernes ligegyldige holdning til det at holde kat, det irriterer
mig grænseløst.

så du er ikke alene om problemet, ej heller blandt katteejere..(-;

mvh. marie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 09-03-06 00:49

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev
> en meddelelse news:43f737a5$0$2459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Hej Kristian.

Jeg kan godt følge dig, selv om jeg er vild med misser og elsker dem højt.
Jeg læste på et tidspunkt et sted (kan ikke huske hvor), at man skulle tage
lidt af sin egen urin og stænke et par dråber hist og pist - så er
territoriet pisset af, og kattene skulle holde sig væk.
Og ellers synes jeg at Ann R's råd med appelsin/citron lyder godt.
Jeg husker at vores egne katte bare ikke ville i nærheden af en op under
jul, når man havde skrællet mandariner og lignende, så det tror jeg virker
fint - og så dufter det godt i menneskenæser.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 19-02-06 09:41

Hej

Jeg kan kun give Marianne ret i at katte er katte, og det er sådanne det
er...
Jeg er glad for at høre at du prøver løsninger af før du går til de mere
barske metoder, i den sidste ende ville det jo også værre synd for kattene
hvis de skal lukkes inde pga. en ikke kan lide dem... Ikke ondt ment på
nogen måde..
Så jeg er glad for at du prøver at holde dem væk fra din ejendom, og ikke
væk fra hele verdenen... :) i mine hørebøffer lyder det rigtigt fornuftigt
det du er igang med...

Jeg ved ikke om det hjælper, men måske stille nogle skåle med eddike i hist
og her, det lugter jo ikke særligt godt, og det er nok tusinde gange værre
for en kat... Du kan jo også prøve at sprøjte med gå væk kat, selvom det nok
ikke er den mest effektive måde at komme problemet til livs på..

Men prøv at undgå at straffe kattene hvis det bliver det i den sidste ende,
gå efter ejerne.... Hvis de ikke vil betale for at få dem igen hvis politiet
har dem, siger det jo det hele, de elsker ikke deres katte og de vil helt
sikkert få et bedre hjem derefter... :)

De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote in
message news:43f737a5$0$2459$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Kristian

Dato : 19-02-06 14:18

Jeg takker for de foreløbige svar.

Ved udemærket godt at det ikke er kattenes skyld..........synes bare, at det
er mærkeligt, at temmelig mange katteejere overhovedet ikke kan se
problemet.....men mest hælder til at jeg nok er pervers, sadist, racist
eller lign......................og jo.....det har jeg måtte lægge øre til.

Med undrende hilsen............

Kristian

Fra : CC

Dato : 19-02-06 16:54

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> wrote in
message news:43f87006$0$2492$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> eller lign......................og jo.....det har jeg måtte lægge øre til.

Hvis du kan snige dig ind på dem, er vand ofte en glimrende måde at få dem
afskrækket på og rimelig harmløs (vandslange, kraftig vandpistol, spand vand
eller lign.)
Men de skal nu nok "vaskes" et par gange før det hjælper, for biler har
åbenbart en særlig tiltrækningskraft på katte. Vores egne 5 katte syntes
også at bilen er det bedste udkigspunkt i denne verden. Nu har vi heldigvis
Land Rover og sådan en behøves ikke være ren, men på den anden side ser det
alligevel tåbeligt ud med halvanden million kattespor på den

Har hørt om afskrækkelsepulver som virker, men desværre er det vist ret dyrt
og virkningen holder ikke ret længe.

Hilsen
Claus

Fra : Kristian

Dato : 19-02-06 17:34

> Har hørt om afskrækkelsepulver som virker, men desværre er det vist ret
> dyrt
> og virkningen holder ikke ret længe.
>
> Hilsen
> Claus

Det pulver kender jeg godt........men det kan ikke fåes mere
Det var nemlig en blanding af formaldehydpulver og svovlpulver.
Formaldehydpulver må ikke sælges mere.......påstår Matas.
Men kender du et sted hvor jeg kan købe dette pulver, bliver jeg da meget
glad.

Kristian

Fra : Inge

Dato : 19-02-06 19:55

> [...]
> Formaldehydpulver må ikke sælges mere.......påstår Matas.
> Men kender du et sted hvor jeg kan købe dette pulver, bliver jeg da meget

Har du tænkt dig at balsamere dem? Ellers kan du vel sprøjte din lortebil
med tørklosetrens, der er i hvert fald formaldehyd i. Husk selv at trække
vejret grundigt imens.

med uvenlig hilsen
Inge

Fra : Gert

Dato : 20-02-06 17:04

On Sun, 19 Feb 2006 19:55:24 +0100, "Inge" <ingen@tingmail.tele.dk>
wrote:

> Ellers kan du vel sprøjte din lortebil med tørklosetrens.....

Ejerne kunne vel også holde deres lortekatte hvor de hører til - inde
på eget område !

Fra : Ma

Dato : 19-02-06 20:22

CC wrote:
> Har hørt om afskrækkelsepulver som virker, men desværre er det vist
> ret dyrt og virkningen holder ikke ret længe.

Det håber jeg *virkelig* ikke at du udsætter dyr for! Formaldehyd er
giftigt!!! Tag lige og afprøv det på dig selv først, FØR du giver råd videre
om at det kan man sagtens udsætte dyr for !!!

Fra : Kristian

Dato : 19-02-06 21:51

Ak ja...........hverken Inge eller Ma har åbentbart fattet noget....men er
meget gode eksempler på "forstående" katteejere.

Ser I.....formaldehyd og svovl blandes sammen og drysses ud de steder som
man vil have fjernet katte fra......de kan nemlig ikke klare lugten.

Så venner....klap hesten...katten går udenom de steder hvor pulveret bliver
udlagt.
De skal hverken koges, steges eller andre mærkelige ting, som I åbentbart
ser i jeres forkrøblede hjerner.

Men desværre et godt eksempel på to hjernedøde personer, der ikke fatter at
ikke alle personer i verden elsker katte.

Kristian....der desværre fik ret i min første antagelse.....

Fra : Ma

Dato : 19-02-06 23:40

Kristian wrote:
> Ak ja...........hverken Inge eller Ma har åbentbart fattet
> noget....men er meget gode eksempler på "forstående" katteejere.
> Kristian....der desværre fik ret i min første antagelse.....

Det danske sprog kan være svært at forstå åbenbart. Mit indlæg nævner
intetsteds noget som helst om katte, men om dyr generelt. (andre levende
væsener!). Så læs igen - og hold dine fordomme for dig selv!
Og prøv at hjælpe dig selv lidt... Hvorfor overnatter kattene i din carport?
Trives de ikke hjemme? Er kattene neutraliserede? Hvad er tidsfrekvensen og
hvor længe? Er det udelukkende katte, der opholder sig ude? Er der andre
ting der tiltrækker dem udover din bil?
Hvis du vil have hjælp, så drop dine fordomme!

Fra : Kristian

Dato : 20-02-06 11:43

> Hvis du vil have hjælp, så drop dine fordomme!

Tjae.... endnu engang viser Ma sig at være helt uden for pædagogisk
rækkevidde....

Kristian

Fra : Gert

Dato : 20-02-06 16:20

On Sun, 19 Feb 2006 23:40:19 +0100, "Ma" <crap@not.here.dk> wrote:

>Og prøv at hjælpe dig selv lidt... Hvorfor overnatter kattene i din carport?
>Trives de ikke hjemme? Er kattene neutraliserede? Hvad er tidsfrekvensen og
>hvor længe? ...

Tjah, årsagerne kan vel ikke vedkomme Kristian !

Problemet ville ikke opstå, hvis naboerne holdt deres eget kræ inde
hos sig selv - ikke ?

Fra : Gainsbourg

Dato : 05-03-06 18:02

> [...]
> politiet har dem, siger det jo det hele, de elsker ikke deres katte og de
> vil helt sikkert få et bedre hjem derefter... :)

De vil blive aflivet, hvis ejeren ikke ønsker dem tilbage.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 20-02-06 01:12

On 2006-02-18 16:05:05 +0100, "Kristian"
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> said:

> Så hvad gør jeg?

Tjah, jeg ville nok prøve orangeolie - mine afskyr i hvertfald lugten
af citron/appelsin, og det er helt ufarligt.
Alternativt mener jeg også hjortetaksolie virker - men det aner jeg
ikke hvad indeholder, kun at det lugter skrækkeligt, måske andre ved
mere?

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 20-02-06 15:32

Hej igen
Jeg fandt lige et lille blad ved navn : Lær at leve med naboens kat...
Der står ikke så mange gode tip i, men fandt dog et lille et...
Du må ikke skræmme katten ned fra bilen, da den vil bruge sine kløer til at
sætte af med, og så for man jo ridser i lakken :(
Derimod skal den bare gå ned i sit eget tempo, og der vil intet intet ske
med lakken

Og der stod også lige lidt med noget lov, hvis det er den metode du vælger
at bruge (forhåbentlig det sidste du tager i brug
------------
LOV
------------
Ifølge loven har kattenes ejer pligt til at holde katten på sit eget område.
I praksis kan dette dog ikke lade sig gøre, hvis kattenes adfærdsmæssige
behov skal tilgode ses ved at den får lov til at gå frit ud og ind. Hvis du
inden for det seneste år har givet ejeren en advarsel og orienteret politiet
om advarslen, har du ret til at indfange en generende kat på din grund og
indlevere den til politiet.
Katten skal indfanges på en dyreværnsmæssig forsvarlig måde.

Fra : Kristian

Dato : 21-02-06 12:06

> Og der stod også lige lidt med noget lov, hvis det er den metode du vælger
> at bruge (forhåbentlig det sidste du tager i brug

Jeg takker både Gert...for støtte ...
og Ulrik for lødig oplysning

Kristian

Fra : Gainsbourg

Dato : 19-04-06 00:56

> [...]
> fundet ud af at min carport og bil er det rette sted at overnatte.
>
> Findes der lugte eller ting som vil skræmme dem væk?

Stauden Løvstikke (Levisticum Officinale) virker frastødende på katte, så
den er god at plante rundt omkring, hvis man helst undværer kattebesøg. Og
heldigvis er den både meget smuk og statelig og gror nemt - og så er det
også en dejlig krydderurt der både smager dejligt i supper, salater, snaps,
fond og andet mad

www.plantetorvet.dk har dem til 24,50 pr. plante hvis du ikke gider vente på
frø der spirer.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kristian

Dato : 23-04-06 12:30

> [...]
> heldigvis er den både meget smuk og statelig og gror nemt - og så er det
> også en dejlig krydderurt der både smager dejligt i supper, salater,

Jeg takker for rådet......har også hørt at citrusolie kan skræmme kattene
væk.

Kristian