Good night, and Goodl uck
Fra : Else Holm

Dato : 18-02-06 15:31

Hej

Jeg har for et par dage siden set filmen. Den kan varmt
anbefales. Hvor kan jeg finde navnet på den sangerinde, der i
flere sekvenser i filmen synger dejlig jazz?

--
Else

Fra : J. Eriksen

Dato : 18-02-06 20:32

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har for et par dage siden set filmen. Den kan varmt anbefales. Hvor
> kan jeg finde navnet på den sangerinde, der i flere sekvenser i filmen
> synger dejlig jazz?

Smag og behag er jo så forskelligt. Mon ikke det er Dianne Reeves:
http://www.imdb.com/name/nm0716188/ ?

Fra : Else Holm

Dato : 21-02-06 20:38

J. Eriksen wrote:
> "Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Smag og behag er jo så forskelligt. Mon ikke det er Dianne
> Reeves:
> http://www.imdb.com/name/nm0716188/ ?

Tak for hjælpen!

--
Else

Fra : Per

Dato : 19-02-06 00:09

> Jeg har for et par dage siden set filmen. Den kan varmt anbefales. Hvor
> kan jeg finde navnet på den sangerinde, der i flere sekvenser i filmen
> [...]

Jeg syntes filmen var dræbende kedelig og gad ikke se den færdig, hvilket
ikke sker særlig tit.

Fra : Parker Pyne

Dato : 19-02-06 00:36

"Per" <no@tak.dk> wrote in message

> Jeg syntes filmen var dræbende kedelig og gad ikke se den færdig, hvilket
> ikke sker særlig tit.

Du har jo ingen smag, menneske!

Fra : Taba

Dato : 20-02-06 18:09

> Jeg syntes filmen var dræbende kedelig og gad ikke se den færdig, hvilket
> ikke sker særlig tit.

Er næsten enig med dig. Synes den er som mange amerikanske sportsfilm som
kun fanger... ja, amerikanerne. Eneste "sjove" i filmen er til allersidst i
filmen hvor der zoomes ind på et tv apparat der viser datidens præsident
(eisenhower tror jeg nok) der siger noget i stil med at det er utænkeligt at
amerikanere tilsidesætter grundlovssikrede borgerrettigheder og
tilbageholder folk uden dommerkendelse etc etc. (altså kort sagt det
diametralt modsatte af nutidens politik m. Guantanamo osv).

/Taba

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 20:25

> Jeg syntes filmen var dræbende kedelig og gad ikke se den færdig, hvilket
> ikke sker særlig tit.

Jeg ender et sted mellem de to holdninger. Alt omkring filmen er godt; ideen
med at bruge ægte McCarthy-klip er skide god, den sort-hvide fotografering
er flot, skuespillerne gør det rigtigt godt (især Straitharn og (som altid)
Patricia Clarkson), historien er god, og der er endda en vigtig morale i
filmen. Alt i alt er det svært rigtigt at kritisere noget i filmen.
Alligevel sad jeg og halvkedede mig hele vejen igennem filmen, for den føles
_rigtigt_ spændende eller vedkommende.

Mvh Mikkel

Fra : Peter G

Dato : 20-02-06 20:48

"Mikkel Knudsen" <Mikkel_knudsen[at]killamail.com> writes:

> [...]
> filmen. Alt i alt er det svært rigtigt at kritisere noget i filmen.
> Alligevel sad jeg og halvkedede mig hele vejen igennem filmen, for den føles

Fuldstændig enig. Jeg havde især sympati med Ray Wises figur og var
imponeret over hans skuespil.

Hvis du ikke allerede har set den, se Lumets "Network". Den er en dejlig
sort og bidende satire over TV's indflydelse.

--
M.v.h. Peter.