Spil guide - Andersen skødespil.
Fra : Cah

Dato : 18-02-06 15:03

Hej

Jeg har netop færdiggjort en lille Andersen skødespil sektion for
www.watski.dk, i forbindelse med sektionen har jeg lavet en skødespil
guide. Man kan komme ind på siden, ved at gå til www.watski.dk, og
klikke på banneret med et billede af et Andersen skødespil øverst
opppe. Da jeg ikke selv er sejler, så vil jeg gerne hører nogens
sejleres mening om Andersen delen og guiden, så hvis der er nogen her
som prøver den og har lidt ris, ros eller forslag, så hører jeg
meget gerne hvad i har at sige.

Mange hilsner
Mads

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 20-02-06 10:22

Hej Mads,

Jeg synes det er en god og struktureret opbygning du har lavet.
Det giver en nem og entydig vej frem til den rigtige størrelse
spil for de forskellige anvendelsesområder under hensyntagen til
bådstørrelserne.
Ved placeringen af adgangen til spilvalgs siderne øverst på
åbningssiden til Watski kataloget, virker det også som Andersen
er den naturlige spilleverandør, uanset om det er indkøb til en
ny båd eller det er for at genanskaffe erstatning for et
nedbrudt spil på en eksisterende båd.
Rustfrie spil er pæne og giver spillet en lang levetid.

Mvh/Harding

Fra : Cah

Dato : 20-02-06 11:04

Fra : Cah

Dato : 20-02-06 11:36

Hej Harding

Mange tak, for de pæne ord. Det har været en vanskelig opgave at
afveje det at guiden skulle være nem at bruge, op imod at den skulle
være præcis. Der er en række faktorer, såsom type af sejl
materiale, (dacron versus kevlar), sejlerens fysik og hvorvidt man ofte
sejler i hårdt vejr, som ikke er taget med. Sagen er at det er
vanskeligt at sætte tal på disse faktorer, så de kan tages med i en
matematisk beregning. Derfor vil jeg mene at en elektronisk spil guide,
i sidste ende må være vejlede, og i tvivlstilfælde må man inddrage
en bådebygger eller forhandler. (Dette er en formaning, som vil blive
indbygget i guiden, der skal blot lige være enighed om en
formulering).

   Når jeg har snakket med sejlere om Andersen skødespil, har jeg fået
den opfattelse at det er korrekt at Andersen spillene holder længe, og
at den glatte overflade ikke slider på tovværket. Jeg har endnu ikke
hørt et negativ ord om spillene ( lige med undtagelse af prisen ). Nu
skriver du nedbrudt spil, så vil jeg da godt lige nævne service kit
og spilfedt, såvidt jeg forstår, så bør et spillene ikke bryde ned,
medmindre man ikke smøre det, og hvis man ikke har smurt, så bør et
service kit kunne klare det. Men som sagt, jeg taler ikke af egen
erfaring, bare ud fra hvad jeg har hørt fra sejlere i forbindelse med
dette projekt.

Hvis der er andre der har noget at tilføje, så er alle forslag eller
kritik velkommen, og det er meget muligt at det kan få indflydelse på
guiden.

Mange hilsner
Mads

Fra : Cah

Dato : 20-02-06 17:29

> Selvom prisen er relativ høj så har jeg da lige været ude for at
> leverandøren gjorde opmærksom på at Andersen spillene faktisk
> var lidt billigere end de spil som de erstattede.

Det er også min forståelse at over tid, bliver Andersen spillene
gerne en god investering, da rustfri stål er et materiale der kan
holde til den hårde belastning af saltvand. Måske kan muligheden for
at få indgraveret sit navn i stålet, også fungere som en form for
tyveresikring.

> For at vende tilbage til guiden, hvis ellers fabrikanten vil
> give muligheden, gør det ikke noget at der laves et parkolonner
> mere med max. belastning og max arbejdsbelastning i tilsvarende
> stil som det bliver angivet i tovværksspecifikationerne.

Jeg vil prøve at høre Andersen, om det er nogen oplysninger som de
vil give videre.

Tak forslagne.
Mange hilsner
Mads

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-02-06 22:28

Fint med sådan en guide. Det så jeg også hos en af de konkurrerende
leverandørers hjemmeside.

Jeg synes måske det første spørgsmål er ulogisk. Det er et sammensurium af
rigning og vægt. Hvad jeg vælge, hvis jeg har en tung båd med 7/8dels rig ?.
Spørgsmål bør deles i 2.

/Bjarke

Fra : Cah

Dato : 22-02-06 10:16

Bjarke Christensen (nej, det skal selvfølgelig være med K da jeg er
dansker) wrote:
> Fint med sådan en guide. Det så jeg også hos en af de konkurrerende
> leverandørers hjemmeside.

Harken har en spil guide, men jeg har ikke set andre. Hvis du kender
til andre end den af Harkens, så vil jeg gerne høre om det.

> Jeg synes måske det første spørgsmål er ulogisk. Det er et sammensurium af
> rigning og vægt. Hvad jeg vælge, hvis jeg har en tung båd med 7/8dels rig ?.
> Spørgsmål bør deles i 2.

Du har helt ret, som landkrabbe har jeg overset dette problem,
spørgsmålet vil blive opdelt i 2, hvor man først bliver spurgt om
rigning og derefter vægt.
Mange tak, for det fine input, håber der er flere der vil prøve
guiden.

Mange hilsner
Mads

Fra : CAH

Dato : 13-03-06 08:59

Andersen Winches

Skødespil guiden kan nu også findes på www.winches.dk , og betragtes
foreløbig som færdig . Jeg modtager dog stadig gerne forslag til
forbedringer, da det er muligt der skal arbejdes videre med guiden for
at gøre den endnu mere præcis. Det overvejes om der bør skelnes
mellem den fysiske styrke hos den person der benytter spillet, sejl
materiale dacron kewlar og udveksling på skøde. Men der kan være
flere parametre vi bør inddrage.

Mange hilsner
Mads