Klipning af hund ?
Fra : Webpoint

Dato : 18-02-06 11:53

Hej

Min Jack Russell ligner efterhånden en stor busket hårbolle

Trimmer eller klipper man denne hundetype ?

Nogle som kender et godt sted, i eller nærheden af Odense ?

Er det ligeså dyrt, som at sende konen afsted til frisøren ?

Kim

Fra : Helle Jensen

Dato : 18-02-06 12:05

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse

> Min Jack Russell ligner efterhånden en stor busket hårbolle
>
> Trimmer eller klipper man denne hundetype ?

Hvis det er den ruhårede art, du har, så trimmer man dem. Og ja, det er lige
så dyrt, som at sende konen til frisøren...

Helle

Fra : js

Dato : 18-02-06 12:13

> Er det ligeså dyrt, som at sende konen afsted til frisøren ?
>
> Kim

Det kommer an på hvad du ofre på konen,
men det kan uden besvær koste kr. 1000/1500.
Hvad med at gå til trimning hos special klub eller Dkk

Jørgen O

Fra : qfha

Dato : 18-02-06 15:58

Kan du ikke få din hunds opdrætter til at lære dig at trimme hunden?

Fra : Webpoint

Dato : 18-02-06 17:31

Køkkenbordsopdræt, så jeg tvivler på at de kan selv.

Men i bund og grund, må man kunne komme langt med en skægtrimmer !

Jeg mener, at hvis man nu tager de lange strittere og lader "skal vi kalde
det - underpelsen" være, så må man kunne lave et pænt resultat !

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-06 19:10

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse news:43f74bd8$0$38690

> Jeg mener, at hvis man nu tager de lange strittere og lader "skal vi kalde
> det - underpelsen" være, så må man kunne lave et pænt resultat !

Man plejer, at bruge en trimmekniv, hvor man så trækker/ skærer de løse hår
væk med.
Jeg har prøvet det en enkelt gang og synes, at det er meget svært.

Det gør ondt på hunden, hvis man ikke gør det rigtigt, så jeg ville nok
finde et sted, hvor jeg kunne lærer det, inden jeg gik igang.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Lhasa

Dato : 18-02-06 19:26

Dyrelægerne i Rosengårdscenteret (sølvgade) har en trimmer/klipper eller
hvad man kalder den slags tilknyttet . Min søster bruger dem og mener at
prisen er rimelig.

Fra : x Vuf x

Dato : 24-02-06 03:00

On Sat, 18 Feb 2006 19:25:40 +0100, "Lhasa" wrote:

>Dyrelægerne i Rosengårdscenteret (sølvgade) har en trimmer/klipper eller
>hvad man kalder den slags tilknyttet . Min søster bruger dem og mener at
>prisen er rimelig.

Det kaldes faktisk en hundefrisør!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/ sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Helle Jensen

Dato : 18-02-06 22:11

> Køkkenbordsopdræt, så jeg tvivler på at de kan selv.
>
> Men i bund og grund, må man kunne komme langt med en skægtrimmer !

Hvis du klipper en ruhåret hund, ødelægger du pelsen. Hårene skal rykkes ud,
da de ikke fælder dem selv. Så det ville være en dårlig løsning at bruge en
skægtrimmer.

Helle

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 18-02-06 23:36

> [...]
>
> Jeg mener, at hvis man nu tager de lange strittere og lader "skal vi kalde
> det - underpelsen" være, så må man kunne lave et pænt resultat !

Hej Kim

Altså - for det første: At bruge en trimmer, vil være ret dumt. Som Helle
skriver, ødelægger du pelsen. Og som Jack Russell ejer må jeg da også sige,
at det ville være at skamfere hunden.

For det andet: Her i huset er vi køkken/stueopdrættere og kan sagtens trimme
selv Nu skriver du godt nok "køkkenbordsopdræt" - måske er der forskel

Jeg bruger pegefinger og tommeltot og så er det bare i gang! Og nu har du jo
opdaget "de lange strittere" - det er dem der skal af!

Men - At trimme selv er ikke bare noget, man lige går i gang med. Gør du det
forkert, er det pinefuldt og ubehageligt for din hund.
Det er nemt at lære - men du skal se det blive gjort og så guides i det, til
den sidder der. Forhør dig hos din opdrætter - ellers må du på salon og lure
et par tricks af!
Vores Russell kommer på salon når hun skal være rigtig fin - altså trimmes
og så klippes til i kanterne - dét har jeg ikke mod på selv. Men det er
altså kun når hun skal udstilles. Ellers kan vi nu godt lide hende sådan
lidt "rå" i kanterne - det er jo en Russell

/Winnie

Fra : HvB

Dato : 19-02-06 15:16

Ja, ja, så er det hellere ikke dyrere!

en trim koster 540 hos min trimmer og det skal gøres 3 gange årligt. Det er
altså ca. 110,- pr. måned og altså billigere end at sende dig til frisøren!
Det er et stort arbejde at gøre det selv, men kan lade sig gøre.

Og jeg mener 110,- pr. måned - hvad bruger du ikke til benzin, smøger,
rødvin til Lørdag aften m.m. I det lys er sølle 110 pr. måned ikke slemt.

Og enig: Klip gør pelsen blød og ikke vandeskyende. Det vil gøre at hunden
fryser og lettere bliver snavset - og endelig er det fantastisk at have en
trimmehund, for så er der altdig løse hår, hvis den altså trimmes jævnligt.

HvB

Fra : fam. Ager

Dato : 19-02-06 15:43

"HvB" <Baldrian(re)@(move)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fryser og lettere bliver snavset - og endelig er det fantastisk at have en
> trimmehund, for så er der altdig løse hår, hvis den altså trimmes

AMEN!

og en sidste grund.. den ser langt bedre ud når den er trimmet ordenligt,
end hvis den bliver klaret med en klipning

mvh. marie