Strinteri
Fra : Webpoint

Dato : 18-02-06 09:54

Hej

Min lille Jack Russell er efterhånden nået ca. 7 mdr. og i langt det meste
af hans tid, har han været renlig. Fik ham endda ret hurtigt til at markere
når han skulle ud !

Men her på det sidste, er han begyndt at strinte indendørs. Det kan være op
af en dørkarm, op af bordet, lidt i sengen ( ikke så lækkert ), og eller
simpelthen lige midt på gulvet.

Det er ikke den store tissetår som kommer, mere et par strint - men det er
jo uhumsk nok.

Hvad kan der ligge bag dette ? - Han har mere eller mindre fri adgang, hele
dagen til vores have, så han kan sagtens komme ud, hvis han vil.

Kunne det tænkes at han måske er ved at blive kønsmoden og derved skal
"pisse" sit territorie af ?

Kim

Fra : fam. Ager

Dato : 18-02-06 11:11

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> "pisse" sit territorie af ?
>
> Kim
>
>-----------------

jeps..du har allerede gættet gåden.. (-;
aldersmæssigt passer det glimrende.

kan i komme til at tage ham i det, og give ham et konsekvent NEJ!!!!, i
samme øjeblik som han letter benet, eller lægger an til det, ofte kan man se
når de har det i tankerne, nogle går og slikker sig om munden, smasker lidt,
ser lidt spektakulære ud, cirkler lidt omkring gerningsstedet, snuser osv.
rengør omhyggeligt med rodalon de steder han har gjort det.

god aktivering som trætter mentalt, kan også få dem på andre tanker. keder
man sig, er chancerne for unoder størst.

mvh. marie
nogle hunde vokser sig fra det, andre kan være noget så vedholdende.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 19-02-06 00:32

> [...]
> hele dagen til vores have, så han kan sagtens komme ud, hvis han vil.
>
> Kunne det tænkes at han måske er ved at blive kønsmoden og derved skal

JA DET ER FORDI HAN ER BLEVET KØNSMODEN... Hov ikke meningen det skulle være
med stort (caps nørd)...

Hvis det går hen og udvikler sig til et større problem kan en kastrering
hælpe på det, det vil fjerne alle de hormoner der bruser i blodet på ham og
haan vil højst sandsynligt ikke gøre det mere, du kan evt rådføre dig med
din dyrelæge...