Fast højde og bredde på en table ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 17-02-06 23:27

Er det muligt at få en table til under ingen omstændigheder at blive større
end man beder den om ?

Jeg har en simpel table opbygning som indholder data fra en database.
Den er sat med Width og Height så det hele passer sammen, men kommer der så
en person der skriver lidt for meget ind i databasen i nogle bestemte
felter, udvider den tablen så det kan stå der.
Så kan man ikke sætte en absolut højde og bredte som ikke ændres under nogle
omstændigheder.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 23:35

"EnjoyNews" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> felter, udvider den tablen så det kan stå der.
> Så kan man ikke sætte en absolut højde og bredte som ikke ændres under

Jeg vil mene du griber det helt forkert an. Det duer ikke at fastlåse
størrelser på den måde som du ønsker. Et godt design giver plads til alt den
tekst der er brug for. Hvis du fastlåser størrelsen på en tabelcelle får du
også problemer, hvis brugeren ønsker at skalere teksten i sin browser.
Brugeren som der måske har brug for øge størrelsen med 50% kan dermed ikke
læse alt teksten i den enkelte celle. Mit råd er derfor at tilpasse designet
så det giver plads til at tage hensyn til alles behov

Noget andet er at det er en noget bagvendt måde at begrænse hvor meget tekst
en bruger må skrive, ved at låse størrelsen på området teksten skal vises
på. Den rigtige måde at begrænse en indtastning på er ved at begrænse antal
tegn brugeren må indtaste i de enkelte felter, så databasen ikke kommer til
at indeholde mere tekst end du ønsker.

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : EnjoyNews

Dato : 18-02-06 12:39

"CS" <askmeforanaddress> skrev i en meddelelse

> [...]
antal
> tegn brugeren må indtaste i de enkelte felter, så databasen ikke kommer

Jeg havde ikke tænkt på at nogle forstørrede skriften. Tak for det tip
Jeg ville også helst begrænse indtastningne, og det er det jeg har spurgt om
lige efter denne tråd.
Det er et textarea man indtaster det i, men jeg prøver lige at spørge i en
Java gruppe.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-06 12:56

"EnjoyNews" <a@a.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde ikke tænkt på at nogle forstørrede skriften. Tak for det tip

Velbekomme

> [...]
> lige efter denne tråd.
> Det er et textarea man indtaster det i, men jeg prøver lige at spørge i en

Det er javascript du skal have fat i, ikke Java Er to forskellige ting.

den relevante gruppe er:

En mulighed er også er at tjekke hvor mange tegn der sendes til databasen
ved hjælp af det serverside sprog du anverder til at skrive til databasen.
Det vil især være relevant hvor brugeren af den ene eller anden årsag har
deaktiveret javascript, og begrænsningen på textarea'et ikke virker. Jeg
ville nok gøre begge dele.

Fra : EnjoyNews

Dato : 19-02-06 14:26

> [...]
> deaktiveret javascript, og begrænsningen på textarea'et ikke virker. Jeg

OK. mange tak, det kigger jeg på