css menu á la frames
Fra : Malene Hald

Dato : 17-02-06 18:57

Jeg mener jeg engang har set et sted, at man kan lave en "frames" agtig menu
med CSS - altså den fordel, at hvis man har 100 sider, og skal tilføje et
nyt menupunkt, så skal man kun rette i én fil. Jeg har muligvis blandet
noget sammen med noget andet - men kan det gøres med CSS uden brug af
databaser osv?

Mvh

Malene

Fra : Christoffer

Dato : 17-02-06 19:12

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blandet noget sammen med noget andet - men kan det gøres med CSS uden brug
ja, med ssi, asp eller php.
se http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclvirt

Fra : Malene Hald

Dato : 18-02-06 16:18

> ja, med ssi, asp eller php.
> se http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp?id=inclvirt

Det var præcis det med SSI jeg tænkte på. Har åbenbart blandet det sammen
med css. flot:)

Tak for hjælpen!

Malene

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-06 20:14

Malene Hald skrev:

> [...]
> nyt menupunkt, så skal man kun rette i én fil. Jeg har muligvis blandet
> noget sammen med noget andet - men kan det gøres med CSS uden brug af

Nej, det kan ikke gøres med CSS eller ren HTML. Det skal styres
fra serveren enten med SSI eller med et programmeringssprog
(PHP,ASP osv.).

De sider som serveren leverer, kan sagtens være ren HTML, men der
skal en styring på som ikke findes i HTML (når man udelukker
frames).

--
Bertel

Fra : David Trasbo

Dato : 18-02-06 09:26

Malene Hald skrev:

> [...]
> blandet noget sammen med noget andet - men kan det gøres med CSS uden brug

Denne side har en frame-lignende effekt:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Sammen med SSI (f.eks.) vil det fungere næsten som frames.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.