Hjælp til sms Qtek s100
Fra : Michal

Dato : 17-02-06 17:43

Når jeg skriver en ny sms besked og vil sende den. Så får jeg denne besked:
The text message account cannot be used to send e-mail messages.
Men jeg kan godt svare på en sms.

Jeg bruger ikke outlook.

Er det ikke muligt og sætte den til at man får leverings rapport hvergang
man har sendt en sms? Så man ikke skal vælge det hvergang.

M.v.h.

Michal

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-02-06 06:18

fr 17 feb 2006 05:42:50p satte Michal sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Når jeg skriver en ny sms besked og vil sende den. Så får jeg denne
> besked: The text message account cannot be used to send e-mail
> messages. Men jeg kan godt svare på en sms.

Fordi du måske skriver navnet i stedet for nummeret. Hvis du har navnet i
telefonbogen og du skriver det i til-feltet så fremkommer en liste. Du
skal vælge et nummer fra listen for at få nummeret i til-feltet

Hvis ikke du kan finde ud af dette så kan du også fra adressekartoteket
vælge at sende en besked når du har åbnet kontakten og holder pennen
stille på det nukmmer du vil skrive til. vælg det herefter fra den
fremkommende menu.

> Er det ikke muligt og sætte den til at man får leverings rapport
> hvergang man har sendt en sms? Så man ikke skal vælge det hvergang.

Jo det er det men ikke uden at du piller lidt. Du skal kunne betjene en
registreringseditor. Kan du finde ud af dette så sender jeg gerne en
fremgangsmåde.

Du kan som standard ikke gøre det men der er et lille trick så man får
denne funktionalitet.

Mail mig evt privat på steven snabela privat punbktum dk så skal jeg
gerne sende de vigtigste filer til dig.

Steven

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 19-02-06 18:32

"Michal" <mc (fjern) @duerher.dk> wrote in

> Når jeg skriver en ny sms besked og vil sende den. Så får jeg denne
> besked: The text message account cannot be used to send e-mail
> messages. Men jeg kan godt svare på en sms.
>
> Jeg bruger ikke outlook.

Nææ men det er jo et M$ produkt som styresystem og så er Outlook indbygget.
I bunden af den skærm hvor du skriver din "SMS" er der 3 menu punkter "New"
"Tools" og "Accounts"
Under Accounts vælger du imellem SMS eller E-mail.
Får du alligevel åbnet et vindue der skriver E-mail klikker du på den lille
"dobbelt pil" og der kan du så igen vælge "account"

Bemærk at den slår op i adressebogen efter Mobilnumre eller e-mail når du
har skrevet 2-3 bogstaver i "to" feltet.

Det er helt smart når man lærer det at kende.

Jens Borchert Pedersen
Vestfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk