hjælp til sejlmærke
Fra : lars

Dato : 17-02-06 16:38

Hej
Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig hvordan jeg kan finde ud af
hvordan sejl mærket til en carat 34 ser ud ??????????
lars

Fra : sailor99

Dato : 17-02-06 20:25

"lars" <l.s.a@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> hvordan sejl mærket til en carat 34 ser ud ??????????

Hvorfor kontakter du ikke ham, der har en Carat 34 til salg. Han er da den
nærmeste til at vide det, eller evt. Per Krabbe (boat4you) han ved de
særeste ting.

Mvh
Georg

Fra : Per Krabbe

Dato : 17-02-06 21:45

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor kontakter du ikke ham, der har en Carat 34 til salg. Han er da den
> nærmeste til at vide det, eller evt. Per Krabbe (boat4you) han ved de
> særeste ting.

Tak for tilliden sailor99 - hvis jeg må foreslå noget - så ring fx. til
Elvstrøm Sails eller North Sails (eller en af de andre sejlmagerier) jeg er
sikker på at de vil være dig behjælpelige.

Per Krabbe
www.scanboat.com -
www.sailorslink.com - coming soon.....

Fra : sailor99

Dato : 17-02-06 23:43

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> sikker på at de vil være dig behjælpelige.

God idé, Per! Det var jo det, jeg sagde.

Mvh
Georg

Fra : lars

Dato : 18-02-06 07:19

har lige bestilt nye sejl ved green sails og han ved ikke hvordan det ser ud
og kan ikke finde det nogen steder.Muligt en af de andre sejlmager ved det
men som jeg har forstået det, har de en fælles database hvor de finder de
mærker de skal bruge.

Fra : Per Krabbe

Dato : 18-02-06 09:10

> [...]
> det men som jeg har forstået det, har de en fælles database hvor de finder

Hvem producerede båden i sin tid ?

Fra : lars

Dato : 19-02-06 06:58

Hej
det gjorde kieler væft,den er fra 77
lars

Fra : lars

Dato : 23-02-06 14:51

Hej igen
Så har jeg været i kontakt med ham der har en carat til salg.Han havde
tilsyneladende heller ikke noget mærke det eneste han kunne fortælle var at
der var lavet ca 150 stk af dem.Har også haft ringet til Elvstrøm Sails og
de kunne heller ikke hjælpe.venter stadig på svar fra UK Sails.

Fra : Per Krabbe

Dato : 20-02-06 16:42

> [...]
> Er der nogen her i gruppen der kan fortælle mig hvordan jeg kan finde ud
> af hvordan sejl mærket til en carat 34 ser ud ??????????
Prøv den her vej:

>The sailmaker of your client should contact my sailmaker, name of Dirk
Manno, UK Sails, Flensborg. He should hopefully still have the
measurements etc.<

Best wishes, Klaus Schuette / ejer af en Carat 34

God jagt -

www.scanboat.com - Per Krabbe
www.sailorslink.com - coming soon.....

Fra : lars

Dato : 23-02-06 19:41

hhej igen
Så kom der svar fra UK Sails, Flensborg ,Klaus Schuette fik ikke sejlmærke i
hans storsejl.Klaus Schuette er også ham der caraten til salg .
Andre forslag ??????????
hilsen lars

Fra : Per Krabbe

Dato : 23-02-06 20:05

> [...]
> Så kom der svar fra UK Sails, Flensborg ,Klaus Schuette fik ikke sejlmærke
> i hans storsejl.Klaus Schuette er også ham der caraten til salg .

Det værft der har bygget dem - formoder jeg er lukket oder was ?

Kunne det tænkes at du kunne få fat i nogen der har været der - fx. via
Schuette - han er jo "indfødt" og kunne måske derigennem have flere
kontakter.

Ellers - nyd det - og få en til at designe dit eget helt private Carat 34
sejlmærke -

Ærgeligt jeg troede lige at vi var på rette vej -

mvh

Fra : Allan

Dato : 24-02-06 17:20

Står som deres reference, hvis I ikke har prøvet dem?

http://www.hood-sails.de/referenz.php3

mvh
Allan

Fra : lars

Dato : 01-03-06 19:11

hej igen
Så er hood sails prøvet af .han havde lavet en del sejl til caret men
aldrig sat mærke i gad vide om det overhovedet findes et. må åbenbart ha
gang i tegne brættet.Er der nogen der er kreative ????????
Lars

Fra : Jørgen

Dato : 01-03-06 23:24

Hej Lars

Erkendt - det er en lidt hård nød at knække med det sejlmærke. Jeg har
efterhånden brugt en del timer på det af ren stædighed - for "selvfølgelig
kan det findes".
Jeg havde en overgang en teori om, at Carat 34 også var kendt under en anden
typebetegnelse, men det tror jeg så ikke længere på.
Så du må nok hellere selv i gang ved tegnebordet, og med det navn kunne
sejlmærket vel passende være en stiliseret diamant.

mvh
Jørgen

Fra : lars

Dato : 27-02-06 19:54

hej
kan ikke rigtig finde noget på værftet så formoder det er lukket.Ja troede
jeg også men må da kunne findes
lars