vertical scrollbar
Fra : Kresten Daugaard

Dato : 17-02-06 15:58

Hejsa,

jeg har laven en side med en iframe i midten, men der kommer en
vertical scrollbar på den. Der er ikke nogen grund til at den er
der så hvordan kan jeg undgå den.

www.bif-untouchables.dk under "info"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christoffer

Dato : 17-02-06 16:21

"Kresten Daugaard" <kresten@perro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg har laven en side med en iframe i midten, men der kommer en
> vertical scrollbar på den. Der er ikke nogen grund til at den er

? Måske har jeg misforstået noget, men når du snakker om iframe er det så
ikke hvad du ønsker? at området har en bestemt størrelse og hvis det ikke er
plads vil der komme scroll?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-02-06 16:23

Kresten Daugaard wrote:
> [...]
>
> jeg har laven en side med en iframe i midten, men der kommer en
> vertical scrollbar på den. Der er ikke nogen grund til at den er

Hvis du fjerner den, hvordan skal man så kunne komme til
at læse hele artiklen?

Jo, hvis brugeren er smart nok, finder hun nok linket:

http://www.bif-untouchables.dk/info.htm

Er det det du ønsker?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : from south

Dato : 17-02-06 17:48

Hej Kresten.
> [...]
>
> jeg har laven en side med en iframe i midten, men der kommer en
> vertical scrollbar på den. Der er ikke nogen grund til at den er

Ja, undskyld jeg spørger. Men hvorfor skal noget med Bundby være sådant
noget ?
Jeg kender et par stykker i den forening, og de synes de gør meget.
Jeg tror også, at de vil være trætte af det bras du laver.
Tænk dig om, før du laver noget, som indikerer Brøndby IF, og tænk også
på de mange timer du kunne have glæde af på www.html.dk til at lære
noget, for dig selv.
Mvh Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 17-02-06 20:13

Kresten Daugaard wrote:
> [...]
>
> jeg har laven en side med en iframe i midten, men der kommer en
> vertical scrollbar på den. Der er ikke nogen grund til at den er

Et par af siderne har både vertikal og horisontal scroll så hvis du fjerner
scrolbarerne gør du altså siden ubrugelig.

Du forudsætter en bestemt skærmstørrelse og at vinduet er maksimeret. Ingen
af delene kan du regne med og du kan derfor ikke designe ud fra det, hvis du
ønsker, at alle fans skal kunne bruge din side.

Den knyttede hånd er i øvrigt hugget fra en international annerkendt karate
organisation og har intet med fodbold at gøre. At man ændrer teksten i
ringen rundt om gør det ikke mere legitimt

Symbolet er fra en tid før hooligans blev opfundet, så der må siges at være
copyrigth forbundet med det. Jeg kan ikke lige på stående fod huske, om det
er Gojuryu eller Shotokan der har brugt det først. Men det er symbol hentet
fra seriøs kampsport og det har intet med fodbold at gøre.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Leonard

Dato : 17-02-06 20:21

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> wrote:

>fra seriøs kampsport og det har intet med fodbold at gøre.

Totalt offtopic, men den linie kan jeg godt lide

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/