Visning af PDF i firefox?
Fra : Johs

Dato : 16-02-06 22:25

Hvis jeg derhjemme trykke på et link til en PDF fil så bliver det vist i
firefox. Men på min skole bliver man bedt om at downloade filen (de bruger
firefox 1.0.6). Er det ikke muligt at få denne version af firefox til at
vise PDF filerne så man er fri for at downloade dem hele tiden?

Mvh
Johs

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-06 22:46

Johs skrev:

> [...]
>firefox 1.0.6). Er det ikke muligt at få denne version af firefox til at
>vise PDF filerne så man er fri for at downloade dem hele tiden?

Har ikke noget med browseren at gøre, men skal indstilles i Adobe
Reader.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-02-06 23:42

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Har ikke noget med browseren at gøre, men skal indstilles i Adobe
> Reader.

Det kan indstilles i FF. Om man også kan stille det i Akrobaten,
ved jeg ikke.

Funktioner - Indstillinger - Downloads - (Downloadhandlinger) Vis
& rediger handlinger - (marker PDF) Redigér handling

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-02-06 12:21

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det kan indstilles i FF. Om man også kan stille det i
> Akrobaten, ved jeg ikke.

Et nemt alternativ - der giver mulighed for at vælge mellem
forskellige handlinger (Gem, Åben i nyt faneblad, Vis som HTML i
nyt faneblad) - er udvidelsen PDF Download:

<https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=636&application=firefox>

Man skal lige huske at læse den første "Developer Comment" for
at få Åbn i ny tab til at virke korrekt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen