Hundelygte
Fra : Søren LH

Dato : 16-02-06 21:03

Er der nogen der kan anbefale en god hundelygte, der ikke går i stykker?
Altså en lille markeringslygte til at sætte i halsbåndet.

Mvh
Søren

Fra : Tidemann

Dato : 17-02-06 00:37

"Søren LH" skrev
> Er der nogen der kan anbefale en god hundelygte, der ikke går i stykker?
> Altså en lille markeringslygte til at sætte i halsbåndet.

De der små cykellygter med elastik i. Du kan købe et sæt for ca. 30 kr. nogle
gange på bud til 20 kr.
De er gode og du har ekstra batteri, eller kan vælge mellem rød og hvid.

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Søren LH

Dato : 17-02-06 17:16

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogle
> gange på bud til 20 kr.
> De er gode og du har ekstra batteri, eller kan vælge mellem rød og hvid.

Tak til alle, jeg har set min brugs har dem, så jeg køber sådan én i morgen.

Jeg har prøvet mange forskellige hundelygter, de fleste har det tilfælles,
at de holder ikke.

Mvh
Søren

Fra : Thomas Larsen

Dato : 19-02-06 00:36

> [...]
> nogle
> gange på bud til 20 kr.
> De er gode og du har ekstra batteri, eller kan vælge mellem rød og hvid.

Ja de er ret gode, jeg købte et sæt med en rød / hvid i brugsen til 35,-
lige før hjul, og plantede den hvide foran i halsbåndet på min golden og den
røde på hans halespids(han går altid med halen højt mod sky) og så gik vi
tur der var nogle stykker der kiggede lidt....

Har nu invisteret i et blinkende halsbånd det blinker rødt og kan ses på
200M afstand, det kostede 69,- hos min lokale dyre tilbehørs handler

Fra : makkerlone

Dato : 17-02-06 08:17

Ja, disse cykellygter med dioder kan ofte købes i brugsen eller
kvickly. Jeg har desværre kun set dem til kr. 40,- for et par. De er
smarte med elastikken. Man kan sætte dem til at blinke hurtigt, blinke
langsomt eller blinke konstant.

Alle de mærkelige lygter til hunde, man kan købe hos dyreforretninger
etc. er ikke en skid værd. Knapperne sætter sig fast, eller hundene
slukker dem selv.

Næh ... cykellygter til hundene, det er sagen.

Lone
Asasara Border Collies

Fra : fam. Ager

Dato : 17-02-06 08:27

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
[...]

------------

jeg var i "tigeren" først på ugen, og så disse diodelygter, til en ti`er !
ved ikke om der er sådan en rodebiks i din nærhed?

der findes også selvlysende maling..GG!

mvh. marie

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 17-02-06 10:36

<klip>

> der findes også selvlysende maling..GG!

Ja, det har været kendt i århundreder:
http://users.cybercity.dk/~dsl139104/h-baskerville.jpg
Jeg ku ikke dy mig

Venlig hilsen Dikte

Fra : fam. Ager

Dato : 17-02-06 10:47

"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>
> <klip>

> Ja, det har været kendt i århundreder:
> http://users.cybercity.dk/~dsl139104/h-baskerville.jpg
> Jeg ku ikke dy mig
>
> Venlig hilsen Dikte
>
>------------------------

LOL!!!!

der var løsningen...((-;

mvh. marie

Fra : Winther

Dato : 17-02-06 10:35

> [...]
kvickly. Jeg har desværre kun set dem til kr. 40,- for et par. De er
smarte med elastikken. Man kan sætte dem til at blinke hurtigt, blinke

Husk bare at sætte et stykke tape omkring, ellers skal der ikke meget til
før de springer op. Knappen som er sænket virker fint alligevel.
En anden mulighed er en pandelygte,det er nemt at justere elastikken så den
passer rundt om hundens hals. Den jeg har, kan godt slukke sig selv, når
hunden arbejder.

Fra : Kito

Dato : 18-02-06 07:50

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan anbefale en god hundelygte, der ikke går i stykker?
> Altså en lille markeringslygte til at sætte i halsbåndet.
>
> Mvh
> Søren
Jeg er helt enig med de andre om cykellygten med elastikken. fordelen med
den røde lampe den kan ses og den hvide er god at have i lommen.>
I fakta kan den fås til kr 30 for dem begge.

Poul