maxattach nas 3000 - mangler software
Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 15:27

Jeg har fået sådan en laber sag smidt i nakken, da den skulle være defekt.
Hvad de ikke vidste, var at der er 2x80 gig hder i den, som umiddelbart ser
ud til at virke ifølge maxblast. :)
Nu har jeg fået ild i dyret, begge diske snurrer og dioderne lyser. Men
jeg mangler softwaren, som skulle hedde MaxNeighborhood. Det eneste jeg
kan finde på maxtors hjemmeside, er maxneighborhood til NAS 4000 og 6000
modellerne.

Kan denne bruges til NAS 3000 modellen?

Hvis den ikke kan, behøves jeg i hvert fald ikke bruge tid på at fejlsøge.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 16:00

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Kan denne bruges til NAS 3000 modellen?
>
> Hvis den ikke kan, behøves jeg i hvert fald ikke bruge tid på at
> fejlsøge.

Well. Jeg kan pinge serveren og pcen er sat op, så den er i samme ip-
segment, som serveren. Dioderne reagerer som forventet, men softwaren kan
ikke finde serveren.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 17:10

> [...]

> Well. Jeg kan pinge serveren og pcen er sat op, så den er i samme ip-
> segment, som serveren. Dioderne reagerer som forventet, men softwaren

Og nu _skulle_ jeg have formatteret diskene via en telnetsession. Miljøet
er åbenbart freeBSD, som jeg ikke har kendskab til. Men serveren bliver
stadig ikke fundet af MAXneighborhood.

Det er som at være 12 igen, hvor jeg fik min første C64. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 17:11

> [...]

> Miljøet er åbenbart freeBSD, som jeg ikke har kendskab til. Men
> serveren bliver stadig ikke fundet af MAXneighborhood.

Forresten! Hvis nogen herinde har samme unit, vil jeg gerne høre, om der
kan blive ristet en kopi af MAXneighborhood cden til mig?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 17:36

Peter T. wrote:

> [...]
> stadig ikke fundet af MAXneighborhood.
>
> Det er som at være 12 igen, hvor jeg fik min første C64. :)

en ide: hvis du opdatere firmware (frebbsd'en) mon ikke de indstillinger
som kunne synes at være ristede, blive reset til korrekte?

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 18:20

Claus Albæk (Kbh.) udviste en rettidig omhu og skrev:

> en ide: hvis du opdatere firmware (frebbsd'en) mon ikke de
> indstillinger som kunne synes at være ristede, blive reset til
> korrekte?

Jeg har faktisk en opdatering liggende, men ifølge manualen skal det ske
via webinterfacet.
Nu har jeg til gengæld fået den til at spille! Jeg fik et lige klart
øjeblik, portscannede serveren, indtastede dens ip-adresse i adressefeltet
i browseren - og vupti tonede webinterfacet frem. Noget jeg burde have
tænkt på for lang tid siden. Hvorfor maxneighborhood ikke kan finde den,
er mig en gåde.

--
Mvh. Peter T.