Hjælp, vores hund har skæl og den fælder!
Fra : Peter Christiansen

Dato : 15-02-06 11:45

Hej
Håber der er nogle som kan hjælpe en førstegangs hundeejer med et problem.

Vores golden retriever har meget skæl og fælder også en hel del. Han fælder
især meget lige efter han har været i bad.
Skælder er tydelige at få øje på overalt i pelsen, og det virker til at det
også klør en del.

Vi har så købt noget Kw Shampoo med tjære og biosvovl, ved vores
dyrehandler, men har brugt det, dog uden at få succes med det.

Er der nogle som har et par gode råd, til hvad vi kan gøre for Balder?

Maiken & Peter

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 15-02-06 13:09

"Peter Christiansen" <mcfly2goFJERN@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrehandler, men har brugt det, dog uden at få succes med det.
>
> Er der nogle som har et par gode råd, til hvad vi kan gøre for Balder?

Jeg har selv to labber, som dagligt får et par spiseskefulde lakseolie i
maden, og det har givet dem en fin pels uden skæl.
Nu bliver mine hunde råfodret, men hvis I bruger tørfoder, vil jeg anbefale,
at I bruger et anerkendt fodermærke fra dyrehandel eller www.Olivers.dk
Ovendreven badning med shampoo kan i sig selv også udtørre pelsen. Min
yngste lab på snart 4 år har kun været vasket med shampoo et par gange i sit
liv, men er naturligvis talrige gange blevet skyllet med telefonbruseren,
hvis hun er blevet snavset på vores ture.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : fam. Ager

Dato : 15-02-06 20:56

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sit liv, men er naturligvis talrige gange blevet skyllet med
> telefonbruseren, hvis hun er blevet snavset på vores ture.

får dine labber skæl ol. hvis de ikke får olie i råfodringen?, eller er det
bare som ekstra at de får?

mine fik også olie i foderet til en start, da jeg gik over på råfodring, men
har slet ikke brugt ekstra tilsætning af olie i lange tider nu, og jeg kan
ikke se nogen forringelse af pelsen på nogen af dem. de er meget flotte,
blanke og næsten fældefri.

mvh. marie

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 15-02-06 21:39

> [...]
> men har slet ikke brugt ekstra tilsætning af olie i lange tider nu, og jeg
> kan ikke se nogen forringelse af pelsen på nogen af dem. de er meget

hej Marie
min ældste lab på 6 år har desværre pådraget sig en autoimmun blodsygdom,
derfor har hun været i behandling med binyrebarkhormon (prednisolon) siden
april 2005, og denne behandling har været hård ved hendes pels. Den blev
tottet og tynd, og dér, hvor hun blev barberet i forbindelse med
undersøgelser på Landbohøjskolen i maj 2005, er hun stadig skaldet. Så for
at bedre dette får hun fast lakseolie med god effekt - dog ikke på de bare
pletter.
Min yngste hund havde tendens til at fælde i lange perioder, dette er blevet
meget bedre efter olietilskuddet.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : fam. Ager

Dato : 16-02-06 06:44

> [...]
> Min yngste hund havde tendens til at fælde i lange perioder, dette er
> blevet meget bedre efter olietilskuddet.

forståeligt nok!. lakseolie er godt!.
mine får fisk når jeg kan finde nogle til rimelige penge, ellers har netto
frossen laks, til 24 kr. sådan en deler mine 3 ret tit, fisk er faktisk lige
så dyrt som oksekød, med mindre man har de gode aftaler...
jeg synes generelt at det er skønt med den store forandring det kan give
med råfodringen.
emma, boxertæven der kom hertil i sommers, var meget tyndpelset, stiv i
pelsen og kedelig leverpostej/rød, bag ørene var hun faktisk bar, og
ligeledes lysken og andre steder hvor de normalt er tynpelsede. hun er fuldt
ud behåret nu, pelsen er blød og lækker at røre ved, hendes pels spiller
flot i en dybrød farve.

mvh, marie

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 16-02-06 12:08

> [...]
> aftaler...
> jeg synes generelt at det er skønt med den store forandring det kan give

hej igen Marie

faktisk har Netto i denne uge laks til 20 kr. stykket, begge mine hunde er
også vilde med dem.
Kender du den danske liste for folk, der råfodrer hunde? Der kan man tit få
gode råd og ideer. Linket til siden er

Venlig hilsen, Anelise

Fra : fam. Ager

Dato : 16-02-06 12:26

> [...]
> Kender du den danske liste for folk, der råfodrer hunde? Der kan man tit
> få gode råd og ideer. Linket til siden er

nej, den kender jeg ikke, men tak for det!
20,- for en laks, det er ok pris..

mvh. marie