Refresh af side = samme indlæg i database
Fra : [92xx] Maciek

Dato : 14-02-06 22:52

Jeg har lavet et lille mini forum, det er helt på begyndersatdiet....
Har lagt mærke til at hvis jeg refresher siden, så bliver det som jeg
postede _inden_ jeg refreshede, postet igen... Er der en måde at
forhindre dette?
Jeg har sat en knap til at poste indholdet af et par felter, ind i en
database, men hver gang jeg refresher siden, er det som om at knappen
bliver trykket igen, selvom jeg ikke rører den, og selvom felterne er
tomme. Det synes jeg er mærkeligt...

--
Jeg har talt

Fra : Thomas JP

Dato : 14-02-06 23:59

On Tue, 14 Feb 2006 22:52:13 +0100, macfreak@tiscali.dk ([92xx]
Maciek) wrote:

> [...]
>database, men hver gang jeg refresher siden, er det som om at knappen
>bliver trykket igen, selvom jeg ikke rører den, og selvom felterne er

Du kan evt. sørge for at formen bliver sendt til en side som sætter
data i databasen og redirecter til en anden side. Evt. forumet.

--
Thomas

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 15-02-06 04:33

Thomas JP <thomasjari@stofanet.dk> wrote:

> Du kan evt. sørge for at formen bliver sendt til en side som sætter
> data i databasen og redirecter til en anden side. Evt. forumet.

Det var dog elementært...
Hvorfor tænkte jeg ikke på det? Jeg er jo newbee he he..
Mange tak for hjælpen. Det virker helt som det skal nu.

--
Jeg har talt

Fra : Daniel Overby

Dato : 15-02-06 20:58

> Du kan evt. sørge for at formen bliver sendt til en side som sætter
> data i databasen og redirecter til en anden side. Evt. forumet.

Eller bruge en session-cookie til at kontrollere, hvorvidt der lige er
blevet indsat noget.

- Daniel