/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Sløv Mozilla og Firefox
Fra : LA


Dato : 14-02-06 14:41

Hej.
Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe om at
starte op.
Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare ikke" så kan
jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet og
evt. fundet en løsning.
Mvh Lars



 
 
Christian Bohr-Halli~ (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 14-02-06 18:48

"LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid> posting:

>Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe om at
>starte op.

Hvad definerer du som "længe"?

Til sammenligning:
- ff 1.5, 0 sider: ~12 sek.
- Opera 9TP2, 7 sider: ~13 sek.
- Opera 8.50, 23 sider, (~1.300 indlæg fra nyhedskanaler): ~20-25
sek


>Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare ikke" så kan
>jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
>Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet og
>evt. fundet en løsning.

Kommer an på, hvad du mener med længe (jf. ovennævnte , men jeg
har dog ikke oplevet, at den ikke svarer.

Og det er kun ved de to programmer, det sker?

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

http://labs.opera.com/news/2006/02/07/2/

Asbjorn Hojmark (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 14-02-06 22:09

On Tue, 14 Feb 2006 14:41:12 +0100, "LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid>
wrote:

> Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe
> om at starte op.

Jeg oplever det samme. Det kan nemt tage 30 sek at starte FF. (IE
tager til sammenligning ca. 5 sek). Det er temmelig irriterende, så
jeg prøver at huske *ikke* at lukke den sidste instans.

Det er også røv-belastende, at når man åbner en side med Java eller en
PDF eller lignende, så 'hænger' browseren imens.

> Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare
> ikke" så kan jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.

Det oplever jeg til gengæld ikke.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Christian Bohr-Halli~ (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 15-02-06 04:42

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> posting:

>(IE tager til sammenligning ca. 5 sek).

Ja, men det er lidt unfair at lave den sammenligning, idet IE vel
stort set blive indlæst, når Windows starter op, mens hverken FF
eller Opera gør.

Ja, så findes der sikkert diverse værktøjer og udvidelser, så fx
Opera eller ff også kan indlæses ved OS-opstart, men det ændrer vel
ikke ved, at man stadig har samme ventetid - nu blot på at
OS-opstarten skal blive snøvlet færdig.

>Det er temmelig irriterende, så
>jeg prøver at huske *ikke* at lukke den sidste instans.

Mener nu, at en "varmstart" af Opera eller ff tager mærkbart kortere
tid.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

http://labs.opera.com/news/2006/02/07/2/

Asbjorn Hojmark (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 15-02-06 16:52

On Wed, 15 Feb 2006 04:41:47 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@kabelmail.dk> wrote:

>> (IE tager til sammenligning ca. 5 sek).

> Ja, men det er lidt unfair at lave den sammenligning, idet IE vel
> stort set blive indlæst, når Windows starter op, mens hverken FF
> eller Opera gør.

Jeg er enig i teknikken i det, men det ændrer ikke på brugeroplevelsen
der er, at FF er røv-langsom om at starte.

>> Det er temmelig irriterende, så jeg prøver at huske *ikke* at
>> lukke den sidste instans.

> Mener nu, at en "varmstart" af Opera eller ff tager mærkbart kortere
> tid.

Det tager mærkbart kortere tid at starte anden instans af FF, men jeg
har ikke set nogen væsentlig forskel på at starte den første og anden
gang, hvis den er lukket helt ned i mellemtiden.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Christian Bohr-Halli~ (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 15-02-06 17:49

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> posting:

>> Mener nu, at en "varmstart" af Opera eller ff tager mærkbart kortere
>> tid.
>Det tager mærkbart kortere tid at starte anden instans af FF, men jeg
>har ikke set nogen væsentlig forskel på at starte den første og anden
>gang, hvis den er lukket helt ned i mellemtiden.

1) Start Opera 8.50 (23 sider, ~1.300 indlæg fra nyhedskanaler):
~20-25 sek.
2) Luk Opera.
3) Start den igen: ~5 sek.
Testet på Windows XP med 512 MB RAM.

Det trick virker med stor sandsynlighed ikke, hvis andre programmer
i mellemtiden har gjort krav på Operas daværende hukommelsesområder.


Som en sidebemærkning: Du kan vist dårligt starte en ny
instans/proces af FF og Opera, når du allerede har en kørende. Det
er kun IE, der godtager det "trick", naturligvis med den virkning,
at den besætter endnu en bid hukommelse med ny proces:
http://www.itu.dk/~chr/temp/400MB-for-23-sider.png

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

http://labs.opera.com/news/2006/02/07/2/

Asbjorn Hojmark (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-06 00:01

On Wed, 15 Feb 2006 17:48:32 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@kabelmail.dk> wrote:

>>> Mener nu, at en "varmstart" af Opera eller ff tager mærkbart kortere
>>> tid.

>> Det tager mærkbart kortere tid at starte anden instans af FF, men jeg
>> har ikke set nogen væsentlig forskel på at starte den første og anden
>> gang, hvis den er lukket helt ned i mellemtiden.

> 1) Start Opera 8.50 (23 sider, ~1.300 indlæg fra nyhedskanaler):

Well, jeg bruger ikke Opera...

-A
--
http://www.hojmark.org/

gil (15-02-2006)
Kommentar
Fra : gil


Dato : 15-02-06 07:22

LA skrev:
> Hej.
> Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe om at
> starte op.
> Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare ikke" så kan
> jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
> Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet og
> evt. fundet en løsning.
> Mvh Lars
>
>
http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=8019

--
gil


gil (15-02-2006)
Kommentar
Fra : gil


Dato : 15-02-06 17:00

LA skrev:
> Hej.
> Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe om at
> starte op.
> Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare ikke" så kan
> jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
> Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet og
> evt. fundet en løsning.
> Mvh Lars
>
>
https://sourceforge.net/projects/ffpreloader/

--
gil


LA (15-02-2006)
Kommentar
Fra : LA


Dato : 15-02-06 17:57


"LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43f1ddf0$0$27627$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg har problemer med Mozilla og Firefox, kan til tider være længe om at
> starte op.
> Når de endelig er startet, får jeg tit og ofte beskeden "svare ikke" så
> kan jeg så sidde vente på at jeg kan bruge dem igen.
> Er det noget lokalt hos mig, eller er der andre der har oplevet problemet
> og evt. fundet en løsning.
> Mvh Lars
>
Hej med jer.
Ja så er jeg tilbage på pinden.
Med længe opstart mener jeg, at mozilla står med sit brune opstartsbillede i
ca 1 min før jeg kan se browser siden.
Mvh Lars



Asbjorn Hojmark (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 16-02-06 00:02

On Wed, 15 Feb 2006 17:56:44 +0100, "LA" <lars-arvoe@mail.dk.invalid>
wrote:

> Med længe opstart mener jeg, at mozilla står med sit brune opstartsbillede i
> ca 1 min før jeg kan se browser siden.

OK, det er ekstremt. Prøv at slå extensions fra og lav samme forsøg.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste