<ul type="square"> - W3C
Fra : Alexander P.

Dato : 14-02-06 14:29

jeg har på mit site lavet en oplistning af ting hvor jeg ønsker
at min <li> skal være firkantet istedet for default, som er rund.
derfor bruger jeg:
<ul type="square">
<li> hej
</ul>

men at bruge type i en ul, er ikke okay mener W3, findes der en
anden måde at gøre det på, så dette er W3C, evt. i CSS?

- På forhånd tak
-/Ap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-02-06 15:18

Hej Alexander:
"Alexander P." <awpdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men at bruge type i en ul, er ikke okay mener W3, findes der en
> anden måde at gøre det på, så dette er W3C, evt. i CSS?

I CSS:

ul {
list-style-type:square;
}

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Alexander P.

Dato : 14-02-06 20:44

> I CSS:
>
> ul {
> list-style-type:square;
> }

- har du en oversigt eller kan du lige hurtigt nedgrifle en oversigt
over de forskellige layouts man kan få, jeg tror der er et slags o
et "fyldt" o en firkant, men er der flere? og i såfald, hvad hedder
de?

- På forhånd tak!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-06 21:10

Alexander P. wrote:

> - har du en oversigt eller kan du lige hurtigt nedgrifle en oversigt
> over de forskellige layouts man kan få,

Jeg har lavet en oversigt her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/listyty.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-06 21:15

Alexander P. skrev:

> [...]
>over de forskellige layouts man kan få, jeg tror der er et slags o
>et "fyldt" o en firkant, men er der flere? og i såfald, hvad hedder

http://www.w3schools.com/css/pr_list-style-type.asp

http://www.webtip.dk/typark/alleegenskaber/typark_liststyletype.php
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Alexander P.

Dato : 14-02-06 21:21

Jeg siger tusind tak, der er sku smart :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-06 22:31

Alexander P. skrev:

>Jeg siger tusind tak, der er sku smart :)

Ikke for noget, men det er Google også.

Havde du søgt på list-style-type, så havde du fået masser af
hjemmesider om det.

Men selvf. er man da velkommen til at spørge om det.
så ryger du på min ignoreringsliste.