Brændstofforbrug
Fra : Henning

Dato : 13-02-06 17:47

Hvad skal man regne med at brændstofforbruget er på denne?
http://www.nordfyn-marine.dk/11174/
170Hk 6cyl benzin, 23fod.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Oluf

Dato : 13-02-06 18:27

Kan ikke anbefale mægleren.

Fra : Henning

Dato : 13-02-06 18:37

On Mon, 13 Feb 2006 18:26:44 +0100, "Oluf" <arweho@hotmail.dk> wrote:

>Kan ikke anbefale mægleren.

Det var ikke det spørgsmålet gik på
Båden og beskrivelsen er taget som eksempel.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 13-02-06 19:59

Hej Henning,

Regn med 25 - 30 liter i timen, så bliver du ikkie overrasket.

Mvh/Harding

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 13-02-06 20:25

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man regne med at brændstofforbruget er på denne?
> http://www.nordfyn-marine.dk/11174/
> 170Hk 6cyl benzin, 23fod.

170hk??.. er den båd lavet til at plane?

Fra : Henning

Dato : 13-02-06 21:44

On Mon, 13 Feb 2006 20:24:50 +0100, "Jonas Lüttichau"
<jluttichau@gmail.com> wrote:

>"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>
>170hk??.. er den båd lavet til at plane?

Skroget ser ikke ud til det - men den kan givetvis flytte en masse
vand

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 15-02-06 23:31

On Mon, 13 Feb 2006 17:46:44 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Hvad skal man regne med at brændstofforbruget er på denne?
>http://www.nordfyn-marine.dk/11174/
>170Hk 6cyl benzin, 23fod.

Jeg fik svar fra Nordfyn Marine. En tommelfingerregel siger åbenbart,
at en sådan motor bruger en liter i timen/5,6Hk. Dvs. sejler man fuld
gas bruger den 170Hk/5,6 = 30liter/time.

Fra : Per Christiansen

Dato : 05-03-06 09:51

> Jeg fik svar fra Nordfyn Marine. En tommelfingerregel siger åbenbart,
> at en sådan motor bruger en liter i timen/5,6Hk. Dvs. sejler man fuld
> gas bruger den 170Hk/5,6 = 30liter/time.

Det er lavt sat regn med 40 til 50 liter/timen ved fuld gas
men så kommer du jo også langt med 30kn/timen

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 05-03-06 14:23

<snip>
> Jeg fik svar fra Nordfyn Marine. En tommelfingerregel siger åbenbart,
>>

> Det er lavt sat regn med 40 til 50 liter/timen ved fuld gas
> men så kommer du jo også langt med 30kn/timen

Det er faktisk ikke muligt, at udregne det præsist. Bådens vægt, egenskab
til at plane og brug/sejle metode gør en stor forskel.
Min speedbåd (vandski båd) er fuld planene ved 10knob og er ude af vandet på
2½ båds-længde.
Den vejer ca 1000kg og har en 5.8L v8 med ca.300hk. Det der koster hos mig
er starter. Mit forbrug kender jeg ikke på denne motor (ny renoveret), men
min tidligere båd brugte 25L/T ved vandski og ved WOT ca 38L med så gik den
også 40kn med std.skrue og 53kn med 5bladet stål skrue.
Eller 37L med 4 bag-efter og 2 i båden.

Mvh
Leon
Ps. Hobie18 til salg, ny på vej