langhåret schaefer
Fra : Tina

Dato : 12-02-06 12:50

Er der nogle der ved hvor man nemmest opdriver langhårede schaefer hvalpe?
selvfølgelig med HD frie forældre.

MVH Tina

Fra : Hanne

Dato : 12-02-06 14:23

"Tina" <123@321.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved hvor man nemmest opdriver langhårede schaefer hvalpe?
> selvfølgelig med HD frie forældre.
>
> MVH Tina

Hej Tina
da langhåret schæfer er en "fejl" og kun dukker op af og til i kuld, må du
bare henvende dig til de opdrættere du kunne tænke dig at få hvalpe fra. Der
bliver for det meste skrevet om der er en langhåret i kuldet når de bliver
annonceret.
hilsen
Hanne
som også har haft langhåret schæfere tidligere.

Fra : H. Jensen

Dato : 12-02-06 21:09

www.hundevennerne.dk
"Hanne" <haAAAma@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hilsen
> Hanne
> som også har haft langhåret schæfere tidligere.

Der laves massere af langhårede i Sverige!

http://vovve.net/Annonsmarknad/view.asp?aid=45001
http://vovve.net/Annonsmarknad/view.asp?aid=46112
http://vovve.net/Annonsmarknad/view.asp?aid=45914
http://vovve.net/Annonsmarknad/view.asp?aid=40546

Heidi

Fra : Hanne

Dato : 12-02-06 22:03

> Der laves massere af langhårede i Sverige!

> [...]

Hej
det er jo ikke anderledes end herhjemme, disse er også fra forskellige kuld,
og ikke "Lavet" bevist, men prisen er alt for høj, da det stadig er en
"fejl"
hilsen
hanne

Fra : jopa

Dato : 12-02-06 22:19

H. Jensen skriblede bla:

> Der laves massere af langhårede i Sverige!

http://vovve.net/Annonsmarknad/view.asp?aid=46112
6000,- for en hvid ræv. Det kan man da kalde røvrenderi efter min smag.

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-02-06 22:24

> http://vovve.net/Annonsmarknad/view.asp?aid=46112
> 6000,- for en hvid ræv. Det kan man da kalde røvrenderi efter min
> smag.

Jeg tror da ikke at du finder mange Hvide Hyrdehunde til under 5000kr herhjemme,
husk på at prisen er i Svenske dollars
Det er bare fordi at i jyder aldrig betaler mere end 2 sække gamle kartofler
for noget som helst med 4 ben på

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-02-06 23:21

pwh skriblede bla:

> Jeg tror da ikke at du finder mange Hvide Hyrdehunde til under 5000kr
> herhjemme, husk på at prisen er i Svenske dollars

Jo men når vi snakker langhårede er det jo fejl og så er prisen nok en
anelse pebret.
Ved så ikke lige om det betragtes som desideret fejl i det regi hvor de
bliver stambogsført kan da være det er tilladt både i S og DK ?

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-02-06 06:06

> [...]
> Ved så ikke lige om det betragtes som desideret fejl i det regi hvor
> de bliver stambogsført kan da være det er tilladt både i S og DK ?

Jeg mener ikke at det er en fejl inden for Hvide Hyrdehunde,
jeg var selv ved at ryge på den race engang og mener blot
at man havde begge typer, husk det ikke er en Schæfer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-02-06 14:35

pwh skriblede bla:
> Jeg mener ikke at det er en fejl inden for Hvide Hyrdehunde,
> jeg var selv ved at ryge på den race engang og mener blot
> at man havde begge typer, husk det ikke er en Schæfer

Der er tilsyneladende 2 slags godkendte indenfor DHL
Lang og korthåret.

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 13-02-06 15:19

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede bla:
>>

> Der er tilsyneladende 2 slags godkendte indenfor DHL
> [...]

jeg faldt over denne beskrivelse af hårlaget hos kræet..(-;
der står bl.andet at det er uønsket og en fejl med de langhårede.
http://www.schaeferhund.dk/Race/harlag.htm

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 13-02-06 16:00

fam. Ager skriblede bla:

> jeg faldt over denne beskrivelse af hårlaget hos kræet..(-;
> der står bl.andet at det er uønsket og en fejl med de langhårede.
> http://www.schaeferhund.dk/Race/harlag.htm

Ja det er velkendt at det er en fejl ved "schæferhunde" men de hvide er ikke
omfattet og er en race for sig selv

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 13-02-06 16:49

> [...]
>>

> Ja det er velkendt at det er en fejl ved "schæferhunde" men de hvide er
> ikke omfattet og er en race for sig selv

-------------------
nej, nu antog jeg også at det var de alm. der var tale om.. sorry..

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 13-02-06 17:14

fam. Ager skriblede bla:
> nej, nu antog jeg også at det var de alm. der var tale om.. sorry..

Det var også det tråden startede med.
Så så jeg at bla en hvid kostede vistnok 6000,- kr hvilket jeg syntes var
dyrt for en langhåret, men det er åbenbart lovligt ved den race

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 13-02-06 18:11

> fam. Ager skriblede bla:
>>

> Det var også det tråden startede med.
> Så så jeg at bla en hvid kostede vistnok 6000,- kr hvilket jeg syntes var
> dyrt for en langhåret, men det er åbenbart lovligt ved den race

Selvom det er en fejl, er det fortsat en schæfer med stambog og det hele,
den kan f.ex. godt bruges i konkurrencer, men man kan ikke udstille den og
stambogsføre avlen. Men hvor mange schæferkøbere gør det når det kommer til
stykket. Med andre ord, det er nogenlunde det samme som med 70 cm høje
schæfere .

Langhårede schæfere er faktisk meget efterspurgte, hvorfor skulle man så som
opdrætter ikke tage den pris man kan?

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 13-02-06 18:20

Søren LH skriblede bla:
Med andre ord, det er nogenlunde det
> samme som med 70 cm høje schæfere .

74 om jeg må bede
http://www.schaeferhund.dk/Race/harlag.htm

--
Mvh.John
www.johns-web.dk
"Eneste hund= schæferhund - så kan du bare feste."

Fra : Tina

Dato : 14-02-06 15:54

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Langhårede schæfere er faktisk meget efterspurgte, hvorfor skulle man så
> som opdrætter ikke tage den pris man kan?

Nu skal jeg jo heller ikke bruge den hverken til avl eller udstilling.
Jeg skal blot bruge den til familiehund, "vagthund"(hader at være alene
hjemme), og lydighedstræning selvfølgelig. Jeg mener at sådan en stor hund
skal man have 200% kontrol over, så selvfølgelig bliver der meget træning,
men der er det jo bedøvende ligegyldigt om det er en langhåret eller ej.

Eneste krav er at forældre dyrene har et godt sind, og at det er seriøse
opdrættere og selvfølgelig at forældrene er HD frie.
Og hunden skal IKKE være hvid *griner*

Tina

Fra : Søren LH

Dato : 14-02-06 18:08

> [...]
>
> Eneste krav er at forældre dyrene har et godt sind, og at det er seriøse
> opdrættere og selvfølgelig at forældrene er HD frie.

I øvrigt er det jo sådan at man ikke 100% kan se på en schæferhvalp om den
bliver langhåret eller i det hele taget hvad slags pels den får. Oftest er
det jo sådan at opdrætteren giver garanti, således at hvis en schæferhvalp
udvikler sig til langhåret bliver den frit ombyttet til en ny hvalp. Om man
også kan få den modsatte garanti ved jeg ikke .

Men jeg synes du skulle ringe rundt til alle opdrættere tæt på dig, og holde
dig orienteret om de kuld der til salg og på vej. Måske nogen har en tæve
som er særlig "slem" til at lave langhårede hvalpe.

Du skal i øvrigt være opmærksom på at en langhåret schæfer oftest ikke har
underuld, så den er altså mindre "vejrbestandig" end en normal behåret
shchæfer.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 14-02-06 18:40

Søren LH skriblede bla:

> Du skal i øvrigt være opmærksom på at en langhåret schæfer oftest
> ikke har underuld, så den er altså mindre "vejrbestandig" end en
> normal behåret shchæfer.

Dutter absolut ikke som udehund.
En gang regnvejr og den kan blive syg.
Den har skildning på midten af ryggen hvor vandet får frit adgang til
kroppen.
(har jeg læst)

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 14-02-06 20:10

> [...]
>>
> Dutter absolut ikke som udehund.
> En gang regnvejr og den kan blive syg.
> Den har skildning på midten af ryggen hvor vandet får frit adgang til

.......og har jeg set

Der findes dog mange arter af schæferpelse, jeg har også set en rigtig
vamset en, relativ langhåret og med næsten kun underuld. Men som sagt kan
man ikke se med særlig stor sikkerhed på en 8 ugers hvalp hvordan dens pels
vil udvikle sig.

Vizla havde en sjov lammeagtig pels som lille hvalp:
http://www.lemanszone.dk/vizla/IMG_3741-s.jpg
Men har som voksen fået en helt normal, relativ kort pels, men meget
"vejrbestandig": http://www.lemanszone.dk/vizla/IMG_4158-s.jpg.

Mvh
Søren
Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 13-02-06 18:11

> [...]
> Så så jeg at bla en hvid kostede vistnok 6000,- kr hvilket jeg syntes var
> dyrt for en langhåret, men det er åbenbart lovligt ved den race

ok..derfor..(-;
jeg har aldrig set en langhåret variant af den hvide.. men hvorffor ikke..
der forekommer jo afvigere af pelstypen på en del racer, både i pelstruktur,
længde og farver.
er der tale om en fejl i racestandarden, så skal der selvfølgelig ikke
betales fuld pris, det burde være en selvfølge.

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 13-02-06 18:07

> jeg faldt over denne beskrivelse af hårlaget hos kræet..(-;
> der står bl.andet at det er uønsket og en fejl med de langhårede.
> http://www.schaeferhund.dk/Race/harlag.htm

At det er en fejl forhindrer ikke at der kan handles med hunden, den kan
bare ikke udstilles og bruges i avl. Men kan godt bruges i konkurrencer, det
er fortsat en schæfer.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 13-02-06 18:20

> [...]
>
> At det er en fejl forhindrer ikke at der kan handles med hunden, den kan
> bare ikke udstilles og bruges i avl. Men kan godt bruges i konkurrencer,

selvfølgelig er det da det, og et meget smukt eksemplar, i mine øjne.. (-;
mvh. marie

Fra : x Vuf x

Dato : 23-02-06 02:36

On Mon, 13 Feb 2006 14:35:10 +0100, "jopa" wrote:
>pwh skriblede bla:

>Der er tilsyneladende 2 slags godkendte indenfor DHL
>Lang og korthåret.

Ja, og det er schæfere! Blot har de den gammeldags sunde
kropsholdning, som er avlet ud af de nuværende forkrøblede
schæfere! Jeg får simpelthen ondt i ryggen hver gang, jeg
ser en schæfer komme nærmest kravlende hen ad gulvet!
Det kaldes så naturlig gangart!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/ sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : x Vuf x

Dato : 23-02-06 02:31

On Sun, 12 Feb 2006 23:21:10 +0100, "jopa" wrote:
> [...]

>Ved så ikke lige om det betragtes som desideret fejl i det regi hvor de
>bliver stambogsført kan da være det er tilladt både i S og DK ?

Det er ikke en fejl hos de hvide schæfere!

Fra : x Vuf x

Dato : 24-02-06 02:16

On Thu, 23 Feb 2006 02:31:29 +0100, x Vuf x wrote:

>Det er ikke en fejl hos de hvide schæfere!

Sakset fra DHL udstillingsregler:

TYPE GODKENDELSE:
Fra åben klasse kan AC Hvid Schæfer fremstilles til typegodkendelse
hos en DHL dommer på et skue eller udstilling afholdt af DHL.
Dommerens typegodkendelse, af pelslængden, indføjes efterfølgende
i hundens stambog.
En typegodkendelse kan ikke ankes eller ændres.

Fra : makkerlone

Dato : 14-02-06 08:46

Den "hvide schäfer", hedder faktisk HVID SCHWEIZISK HYRDEHUND. Og den
er godkendt i DKK som en selvstændig race.
Den findes i både korthårede og langhårede varianter.
Jeg har set begge typer, og de er lige dejlige.

Lone

Fra : jopa

Dato : 14-02-06 08:49

makkerlone skriblede bla:
> Den "hvide schäfer", hedder faktisk HVID SCHWEIZISK HYRDEHUND. Og den
> er godkendt i DKK som en selvstændig race.

Mener ikke den er godkendt i DKK men i DHL

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 14-02-06 10:00

> makkerlone skriblede bla:
>>
> Mener ikke den er godkendt i DKK men i DHL
>

> --
> Mvh.John
> www.johns-web.dk
>

>----------

det står jo her..hvor bliver man dog klog..((-;
http://www.hvidhyrdehund.dk/

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-02-06 10:16

fam. Ager skriblede bla:

> det står jo her..hvor bliver man dog klog..((-;
> http://www.hvidhyrdehund.dk/

Jeg tror da du har ret

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 14-02-06 10:33

fam. Ager skriblede bla:

> det står jo her..hvor bliver man dog klog..((-;
> http://www.hvidhyrdehund.dk/

Det var dog pudsigt at der tilsyneladende er flere klubber med samme race

http://www.hvidschaeferhundeklub.dk/start_side/start_side.htm
--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 14-02-06 10:39

jopa skriblede bla:

> Det var dog pudsigt at der tilsyneladende er flere klubber med samme
> race

Eller rettere der er 3 selvstændige racer åbenbart.
Hvid schæferhund
Hvid Sweizisk hyrdehund
Hvid hyrdehund

Ja man bliver let forvirret :)

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 23-02-06 02:42

On Tue, 14 Feb 2006 08:49:08 +0100, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:
>makkerlone skriblede bla:

>Mener ikke den er godkendt i DKK men i DHL

I DHL under navnet Hvid Schæferhund!

Fra : makkerlone

Dato : 14-02-06 10:48

Da der er flere stambogsførende organisationer i Danmark, har de
åbenbart valgt at kalde den lidt forskelligt i de forskellige
organisationer.
Det fremmer ikke forståelsen for nogle parter, især ikke
hvalpekøberne.

Lone

Fra : fam. Ager

Dato : 14-02-06 11:53

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
[...]

nææ forvirringen er total..
men er det ikke ofte sådan, med racer der ikke er anerkendt 100% , at der
lige skal være en overgangsfase før det bliver ens over hele linien. men det
havde unægteligt været noget mere overskueligt, hvis de kunne finde ud af at
kalde racen det samme..

mvh. marie

Fra : Helle Jensen

Dato : 14-02-06 18:30

"Tina" <123@321.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved hvor man nemmest opdriver langhårede schaefer hvalpe?
> selvfølgelig med HD frie forældre.

Her er en lille langhåret pige, der snart skal flytte hjemmefra

http://hunde.dyregalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=3349

Helle

Fra : KPN

Dato : 15-02-06 15:53

On Sun, 12 Feb 2006 12:49:41 +0100, "Tina" <123@321.dk> wrote:

>Er der nogle der ved hvor man nemmest opdriver langhårede schaefer hvalpe?
>selvfølgelig med HD frie forældre.
>
>MVH Tina

Hej Tina

jeg har en langhåret schæfer som jeg har købt hos:
http://www.jabina.dk/

og det er bare den bedste schæferhund jeg har haft
dog lidt træls når den fæller :)

du kan kiggebilleder af Ranja her:
http://www.kpn.dk/ranja/ranja.htm

Mvh Kurt