Hjælp til positionering af DIV elementer
Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 12:31

På følgende side http://knowhow.frac.dk/PC/CSSDesign/index.html
ønsker jeg elementerne "Infobox 1 og 2", på farvet baggrund, placeret
ligesom på billedet med hvid baggrund.

Genvej til CSS:
http://knowhow.frac.dk/PC/CSSDesign/css/global.css og
http://knowhow.frac.dk/PC/CSSDesign/css/frontpage.css

Jeg skulle mene at problemet ligger et sted omkring "position: float,
absolute, relativ", men kan ikke gennemskue det.

Den underste box placerer sig ikke korrekt, uanset hvilken position jeg
laver.

--
Venlig hilsen
www.flygenrings.dk

"Sometimes when you lose, you win" - Robin Williams "What dreams may come"

Fra : Christoffer

Dato : 12-02-06 12:44

"Cifly" <flygenring@SLETpostkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skulle mene at problemet ligger et sted omkring "position: float,
> absolute, relativ", men kan ikke gennemskue det.
float: left; på frontbox1 og 2 kan gøre det.

> Den underste box placerer sig ikke korrekt, uanset hvilken position jeg
> laver.
Det hvide billede?

Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 13:03

Christoffer wrote:

> float: left; på frontbox1 og 2 kan gøre det.

Du har ret og jeg har udeladt noget fra min forklaring.

Jeg ønsker at boxene placerer sig, fuldstændig som du beskriver vil ske med
float. MEN - boxene skal arte sig efter browserens størrelse, så de bliver
stående og tekst indholdet deri, tilpasser sig automatisk.

Benytter jeg float, og reducerer vinduesstørrelsen, vælter Infobox 2 ned
under box 1. Det må ikke ske.

> Det hvide billede?

Ikke det hvide billede, men billedet med hvid baggrund. Det ser du ikke på
siden?

Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 17:22

Cifly wrote:

> [...]
> absolute, relativ", men kan ikke gennemskue det.
>
> Den underste box placerer sig ikke korrekt, uanset hvilken position

Har løst problemet ved at fjerne den container jeg havde placeret boksene i

Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 17:43

Cifly wrote:

ØV. Troede problemet var løst. Men det er det ikke. Se her:

http://knowhow.frac.dk/PC/CSSDesign/index.html

Endvidere flyder boksene ind under "footer" hvis siden ses i FF.

ØV!

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-02-06 18:29

Cifly skrev:

> Endvidere flyder boksene ind under "footer" hvis siden
> ses i FF.

Det er klart, du har sat height:500px; på boksen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med RSS

Fra : Cifly

Dato : 12-02-06 18:46

Allan Vebel wrote:

> Det er klart, du har sat height:500px; på boksen.

Ja, selvfølgelig

Hva med de andre problemer - har du et forslag til dem?