netværksprinter findes- findes ikke?
Fra : Ralph

Dato : 12-02-06 00:25

Jeg har et lille netværk, 5 PC´er og to netværksprintere, normalt er
192.168.2.120 "hovedprinteren", men lige nu bruger jeg mest 192.168.2.103,
den mangler dog lidt forbrugsstoffer (maintaenancekit (MK) - det er en solid
ink printer, men det det svarer vel til en fuser roll på en laser) nu er MK
ikke HELT brugt på 103, men alligevel findes den ikke i netværket, der er
ikke nogen specifik advarsel, der SKER bare ikke noget når jeg sender et
udskriftsjob.

Et par gange i dag har min pc fundet en ny UPnP enhed, svarende til 103, den
kan godt SELV skrive statussider, men den kan ikke når jeg prøver at
udskrive fra PC.

Nu er det ikke et verdensproblem da jeg har tænkt mig at installere 103 som
alm. USB-printer, men kan det tænkes at 120 har noget med problemet af
skaffe, da den har kørt på højtryk idag, eller måske noget med den manglende
fuser (der BURDE kunne køre 100 sider endnu)

SMC router er "min" pc koblet på sammen med switch, men pc2 er koblet
tilsamme switch (ikke SMC) som printer, og pc2 kan heller ikke printe noget
på 103. Lidt kringlet, men det jeg mener er at SMC router er koblet på
"modem", min PC og switch, resten af netværket er koblet på switchen

Jeg har INTET ændret i netværks/router/printeropsætning, den holdt bare op
med at virke samtidigt med at fuser begyndte at brokke sig over at der kun
var få sider tilbage inden udskiftning(dog siger den at den er klar til at
printe - dog blinker der samtidig advarselslampe (gul) der betyder at man
SNART skal til at gøre noget, ikke den røde, der siger NU er det slut).

Hvis det har nogen betydning er 103 en Xerox Phaser 8400, og 200 en Epson
AcuLaser C4100

--
venligst
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 13-02-06 23:12

> Jeg har et lille netværk, 5 PC´er og to netværksprintere, normalt er
> 192.168.2.120 "hovedprinteren", men lige nu bruger jeg mest 192.168.2.103,

Tak for ingenting, nu har jeg fundet problemet, jeg resettede (resatte?)
printeren og den fandt selv ud af den skulle have en ny IP adresse (klog
printer)det var dog ikke lige den jeg havde givet den, men nu er vi blevet
enige (printeren og jeg) og den funger igen.

--
venligst
Ralph