Gigt/ behandling ?
Fra : Kis & Paul

Dato : 14-06-01 01:05

Hej.

Ann skrev ( i anden sammenhæng):
>Okay, jeg ved skam godt at en fed kat ikke lever så længe... men det ved vi
>at Ranje alligevel ikke er bestemt for. En ubehandlet, knust pote vil
nemlig
>nok om et par år give gigtsymptomer, smerter og/eller forkrøbling...

Kirsten, altid på jagt efter alternative ideer... Ann hvad du skrev fik
mig til at spekulere i behandling af gigt hos katte ( ja, dyr i det hele
taget).
Har nogen erfaring med/har prøvet Hyben Vital på katte/dyr med gigt ??
Eller andre naturmidler ?

Kirsten

Fra : Ann K.

Dato : 14-06-01 08:34

Hej Kirsten.
Nej vi har ikke prøvet nogen former for alternativ behandling... tak for
tippet :)Gigtbehandling - tja, mis kan vist holdes smertefri vha.
gigtmidler, men for Ranjes vedkommende ved vi, at der også vil blive tale om
yderligere forkrøbling af hans pote :(
Han har aldrig kunnet bruge tre af kløerne på venstre pote, der er altså
ikke fuld førlighed allerede nu... og dét er måske også én af grundene til
at han ikke, som de andre katte, er at finde øverst i grantræerne på jagt
efter pippere... Vi er nu begyndt at se at han til tider forfejler et ellers
nemt spring og han er ikke længere så glad for at få nusset poten (=massage)
som tidligere.
Alt i alt rigtig dårlige tegn! Heldigvis halter han ikke.... endnu.

Må nok hellere... Ranje blev fundet af vores hund nytårsaften 97/98 i en
park på Østerbro i KBH... fuldkommen udsultet, fyldt med orm og lopper...
manglende de yderste haleled, og med en knust pote Alder ansat efter at
han endnu ikke havde skiftet mælketænderne, dvs ca 3½ - 4 måned... Vi valgte
at beholde ham, også fordi et internat nok ikke ville... ja du ved nok?
Røntgen og 2 dyrlæger vurderede at poten da ville kunne opereres, men også
at der var stor sandsynlighed for at sammensætningen af søm, skruer og
ståltråd nok kun ville være holdbar i ca ét år ad gangen... hellere end at
udsætte katten for årlige operationer, valgte vi altså at lade være...
(begge dyrlæger gav desuden udtryk for at det også ville have været deres
beslutning, om katten havde været deres!).

Måske en julegave som ikke var faldet i god jord? Ranje var tydeligt vant
til mennesker (ellers havde manden sq' aldrig fået hevet ham ud under den
busk han havde gemt sig i)... Men han er den dag idag nervøs ved hurtig
flagrende hænder i nærheden at sit hovede :( Spekulerer tit på _hvad_ han
har været udsat for???

Tja det her blev vist lidt langt - og totalt OT i forhold til dit spm !

Mvh Ann

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-06-01 12:36

d. 14/06/01 2:04 skrev Kis & Paul på oosterhout@vejen-net.dk i artiklen
8fTV6.21$7D.10284149@news.mobilixnet.dk:

> Har nogen erfaring med/har prøvet Hyben Vital på katte/dyr med gigt ??
> Eller andre naturmidler ?

Næ - men jeg har prøvet det selv - det hjalp ikke... )
Men jeg har fundet et link om et middel der indeholder ingefær og er
beregnet til dyr - og ingefær ved jeg er afprøvet i blindforsøg på mennesker
med rimeligt god virkning på visse former for gigt, så, det kunne da være

http://www.alternativinfo.dk/public/dyr_med/petaxin.htm
--
Mange hilsner fra Ann R