Største kat - hvilken race
Fra : LH

Dato : 11-02-06 12:54

Hvilken kat er den største race? Er det Main Coon?

LH

Fra : Anders

Dato : 11-02-06 13:33

Jep.
Maine Coon er de største, så vidt jeg ved.
Har selv to på halvandet år, begge han og kastrater.
de vejer lige omkring 7,5 kilo begge to. De er først fuldt udvoksede i 3-4
års alderen.

Vh Anders

Fra : Søren LH

Dato : 12-02-06 07:27

"Anders" <m&a@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har selv to på halvandet år, begge han og kastrater.
> de vejer lige omkring 7,5 kilo begge to. De er først fuldt udvoksede i 3-4

Den slår huskatten. Min søster har to huskatte på hver 8 kg

Mvh
Søren

*En rigtig hund er en schæferhund, en rigtig kat er en huskat*

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 11-02-06 21:30

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken kat er den største race? Er det Main Coon?

Mig bekendt er det tigeren.
/K

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 11-02-06 22:01

> Hornbech - Nuuk skrev:

> Mig bekendt er det tigeren.
> /K

Hej K
Det kan jeg kun tilslutte mig, som ejer af den 2. største tamkatterace,
Norsk Skovkat :)
www.librian.dk

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-02-06 21:50

MaineCoon (semi-langhår) og British Shorthair (korthårskat) er vist de
største - begge ligger mig bekendt typisk på 4-5 kg for hunner og 5-7 kg for
hannerne. De er dog meget forskellige i temperament, så læs lidt om racernes
særpræg og sammenhold med de forhold du kan tilbyde katten og hvad du ønsker
og forventer, hvis du overvejer at anskaffe en killing.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Eliasen

Dato : 11-02-06 22:30

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> wrote in message
> Hvilken kat er den største race? Er det Main Coon?

Det er Ragdoll der løber med sejren. Hannen kan komme op på mellem 6-10 kg
og hunnen mellem 5-7 kg.

--
Eliasen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 12-02-06 00:28

> Eliasen skrev:

> Det er Ragdoll der løber med sejren. Hannen kan komme op på mellem 6-10 kg
> [...]
Nu har jeg siden 1988 troet, jeg opdrættere Maine Coons, og så er det
Raggdolls .... efter hvad du skriver om vægten ;>D
Jeg har da haft hanner, der har rundet de 10 kg, og hunkatte på 6-7 kg.
Men vi skal også lige huske: Størrelse og vægt følges ikke altid ad :>))))

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Eliasen

Dato : 12-02-06 09:11

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in message

> [...]
> Men vi skal også lige huske: Størrelse og vægt følges ikke altid ad :>))))

Hehe...! Ingen regler uden undtagelser.

Der er registreret Ragdolls der vejer 20 kg, men rekorden indehaves af en
Tabby på 23 kg.

--
Eliasen

Fra : Tina M.

Dato : 12-02-06 11:36

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe...! Ingen regler uden undtagelser.
>
> Der er registreret Ragdolls der vejer 20 kg, men rekorden indehaves af en
> [...]
Så må de også være umådeligt fede og i dårlig kondition - øhhhhhm, hvad er
en tabby ???, udover at det er mønstret på en mængde katte....

Mvh

Tina

Fra : Eliasen

Dato : 12-02-06 16:36

"Tina M." <virker@ikke.dk> wrote in message

> "Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Så må de også være umådeligt fede og i dårlig kondition - øhhhhhm, hvad er
> en tabby ???, udover at det er mønstret på en mængde katte....

Så vidt jeg har forstået er det en afart af British Shorthair. Som jeg har
kunnet læse mig til hedder den Silver Tabby.

--
Eliasen

Fra : Tina M.

Dato : 12-02-06 17:09

> Så vidt jeg har forstået er det en afart af British Shorthair. Som jeg har
> kunnet læse mig til hedder den Silver Tabby.
>
> --
> Eliasen

Nej, det er en farve og et mønster, og det er der utallige racer der kan
have, så du må være m i s- informeret
British Shorthair kan også bære farven og mønstret !!

Mvh

Tina

Fra : Maria Hansen

Dato : 12-02-06 20:00

Hej

Jeg tror manx katten kan være med her, ihvertfald min Lunte som er en
stolt herre på 10 kilo. Han er lidt udover det normale i hans race, hvor
hankatten normalt har en vægt på 5-7 kilo og hunkatten noget mindre.

hilsen

Maria

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 11-03-06 22:04

> Hvilken kat er den største race? Er det Main Coon?

Nej, det er Panthera tigris - markant større end Main Coon.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Denise

Dato : 11-03-06 22:11

Jan W Nielsen wrote:

> Nej, det er Panthera tigris - markant større end Main Coon.

Looooool - og må jeg sige meget flottere i mine øjne, selv om MCO er skønne

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-03-06 17:20

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Nej, det er Panthera tigris - markant større end Main Coon.
>
> --
> /Jan W Nielsen

Jeps, og den største tigerrace (?) er Panthera tigris altaicia, også kendt
som Amur-tigeren, eller den sibiriske tiger.
Ifølge Animal Planets hjemmeside er løver og tigre dog nogenlunde lige
store, og der er en del debat om, hvilken race der er den største.
Problemet er at det er svært at veje vilde kattedyr, og vægten varierer
meget, alt efter om dyrene lige har spist eller ej.
En vild afrikansk løve vejede 313 kg, mens en vild sibirisk tiger vejede 384
kg.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-03-06 19:26

> Ifølge Animal Planets hjemmeside er løver og tigre dog nogenlunde lige
> store, og der er en del debat om, hvilken race der er den største.

Jeg tror nu nok, at tigerne er de største, når vi taler hanner i hvert
fald - noget tungere end løverne.

> En vild afrikansk løve vejede 313 kg, mens en vild sibirisk tiger vejede
> 384
> kg.

Jep.

--