Damen fnyser ad mig
Fra : Karina Nielsen

Dato : 09-02-06 21:08

Hej gruppe,

inden for de sidste par uger er Perle begyndt at fnyse af mig, hvis ikke hun
får lov til at putte med mig når jeg går i seng:)

Hvis jeg lægger mig i sengen med ryggen til hende - uden at putte, så kommer
der et fnys fra hende*gg* Så smutter hun ind i stuen og laver ballade i
stedet for;)

Der er jo nogle gange hvor man er liiidt for træt til at putte;)

Det har hun dog aldrig gjort før..... Nogle af jer der har oplevet en kat
fnyse? - fordi de ik får deres vilje*gg*

Vh
Karina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 10-02-06 00:38

> [...]
>
> Det har hun dog aldrig gjort før..... Nogle af jer der har oplevet en kat
> fnyse? - fordi de ik får deres vilje*gg*

Fnyser hun ikke, hvis du først har puttet med hende? Hvis hun IKKE gør
det, er hun vel bare gået i gang med at opdrage dig. (Ellers kunne det
jo være en reaktion på måske et nyt vaskepulver/skyllemiddel ell. en
begyndende forkølelse).

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karina Nielsen

Dato : 10-02-06 12:32

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det, er hun vel bare gået i gang med at opdrage dig. (Ellers kunne det
> jo være en reaktion på måske et nyt vaskepulver/skyllemiddel ell. en

Nej, det er når jeg har lagt mig til at sove hun begynder at fnyse hihi. Hun
har åbenbart vænnet sig så meget til at putte med mig om aftenen inden vi
går i seng.

Jeg havde hende til dyrlægen i december pga. at hun gik rundt og nyste hele
tiden. det har jeg også skrevet tidligere om i gruppen;) Han gav hende en
vaccination og 2 andre sprøjter - for en sikkerheds skyld. Men det var en
mindre virus - sagde han. Men hun har ikke nyst siden - nu fnyser hun bare
af mig *g*

vh
Karina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 10-02-06 10:22

> Karina Nielsen skrev:
> Hej gruppe,
>
> inden for de sidste par uger er Perle begyndt at fnyse af mig, hvis ikke hun
> får lov til at putte med mig når jeg går i seng:)

Det lyder som en meget forkælet kat

> Det har hun dog aldrig gjort før..... Nogle af jer der har oplevet en kat
> fnyse? - fordi de ik får deres vilje*gg*

Jeg har ikke oplevet, at nogle af mine katte fnyser af mig. Men den ene
kan godt finde på at fnyse af de andre katte, hvis de gør noget, der
ikke lige passer damen. Så puster hun luft hårdt ud af næsen. Hun lyder
som en vild hingst i miniformat, når hun gør det

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karina Nielsen

Dato : 10-02-06 12:29

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en meget forkælet kat

Nu er hun jo også alenekat;)

> [...]
> ikke lige passer damen. Så puster hun luft hårdt ud af næsen. Hun lyder
> som en vild hingst i miniformat, når hun gør det

Nej, hun giver bare et enkelt fnys som om det ikke passer hende og smutter
så igen. Ja, på Perle lyder det i hvert fald til at det ikke passer hende;)

vh
Karina

Fra : JytteJ

Dato : 10-02-06 15:20

"Karina Nielsen" <Dsl154563NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har hun dog aldrig gjort før..... Nogle af jer der har oplevet en kat
> fnyse? - fordi de ik får deres vilje*gg*

Min Helena har inden for de sidste måneder, begyndt at miau´e højt og
klagende når jeg er gået iseng.
Hun vil underholdes. Vi har vores tid til leg, grooming og kæl mest om
formiddagen (jeg arbejder sent), så ligger hun sig til at sove, som regel,
og vågner op kl. 24.00 og er frisk som en havørn.

Hvis det ikke skal tage overhånd tror jeg du er nød til at ignorere hende,
når/hvis du reagerer giver det jo bonus. Og så ellers prøv at nusse hende på
andre tider, så hun ikke er forsømt. (Hun vil nok synes hun er forsømt hele
tiden

VH.
JytteJ

Fra : Karina Nielsen

Dato : 10-02-06 23:48

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> når/hvis du reagerer giver det jo bonus. Og så ellers prøv at nusse hende

> andre tider, så hun ikke er forsømt. (Hun vil nok synes hun er forsømt

Ja, det er måske en mulighed at ignorere hende:) Det kan være at det virker,
men jeg tvivler. De gange jeg har prøvet at ignorere hende er hun hoppet op
i sengen for at kæle - jeg får ikke lov til at sove før hun er blevet
nusset. Hvis jeg f.eks. ligger og nusser hende på maven og lige pludselig
stopper - så begynder hun at miave af mig og hvis jeg ikke reagerer så
hopper hun automatisk ned...

Hun har generelt ændret sig meget siden jeg blev alene. Folk der kommer på
besøg får slet ikke lov til at komme i nærheden af mig - hun plejer at snuse
til deres hænder først og hvis ikke de lugter af mooar, så får de en klør
5;)

Hun har mig hjemme 3 dage om ugen pga. at jeg har hjemmearbejdsmuligheder -
og hun driller gør hun:)

Vh
Karina

Fra : Hanne Engermann

Dato : 11-02-06 03:04

Jeg kunne da godt tænke mig at vide:
Hvor gammel er hun?
Er hun neutraliseret/på p-piller?
Har du kun hende? eller har du før haft to katte?
Bor du i lejlighed?
Hvordan var hendes forhold til din mand?

Så er det nemlig nemmere at danne sig et indtryk af situationen!

Fra : Karina Nielsen

Dato : 11-02-06 19:12

> [...]
> Bor du i lejlighed?
> Hvordan var hendes forhold til din mand?
>
> Så er det nemlig nemmere at danne sig et indtryk af situationen!

Jammen du får da lige nogle svar*s*

Til at starte med fik jeg hende og hendes bror fra en veninde der ikke havde
tid til dem mere. Perle var dengang en meget stille kat hvor jeg slet ikke
kunne komme i nærheden af hende, men det ændrede sig hurtigt da broderen var
væk og nu har jeg hende kun alene. Hun blev 3 her i oktober.
Indtil videre er hun på p-piller, men vil gerne have hende neutraliseret.
Men jeg ved ikke om hun er for gammel til at blive neutraliseret?

Jeg bor i en 2-værelses lejlighed alene efter fyren flyttede. Hendes forhold
til ham - tja, hun kunne i hvert fald ikke lide ham og gik en lang bue uden
om ham. Når han lå i sengen - så skulle hun i hvert fald ikke oppe og putte.

Efter han flyttede ændrede hun sig fuldstændigt til ikke at ville snakke med
andre. Og nu vil hun kun have kontakt med mig - jeg føler lidt at hun prøver
at beskytte mig hvis andre kommer for tæt på mig?

Der er mange som har prøvet at ville kæle med hende, men hun lader dem ikke
få lov. Det ser ud til at hun gerne vil, for hun står og ser dem an og lige
så snart hånden kommer for tæt på hende - så smutter hun eller hvæser.

Vh
Karina

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 11-02-06 22:15

Hej Karina
Din hunkat er ikke for gammel til at blive neutraliseret.
Vi har fået vores Ronja neutraliseret, hun bliver 5 år til april, og har
leveret 4 dejlige kuld killinger. Så nu er det pension for damen resten
af sit liv, de næste godt 10 år.
Vi kan allerede mærke en vis ro der er faldet over hende, og ikke mindst
vægtstigning:)

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
www.librian.dk
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Karina Nielsen

Dato : 12-02-06 03:20

"Lisbet Sørensen" <librianKATTE@BAKKEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af sit liv, de næste godt 10 år.
> Vi kan allerede mærke en vis ro der er faldet over hende, og ikke mindst

Hej Lisbeth,

det er rigtigt dejligt at høre:) Det vil måske give lidt mere ro til damen
her i lejligheden, så måske jeg skal tage mig sammen på mandag og bestille
en tid til hende med det samme.

Vil det evt. gøre hende mere -ikkefjendtlig overfor andre mennesker?

Vh
Karina

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 12-02-06 09:11

> Vil det evt. gøre hende mere -ikkefjendtlig overfor andre mennesker?
>
> Vh
> Karina

Hej Karina
Que Sera, Sera
Det er en mulighed, men 100% garanti kan jeg ikke give.
Kun hvad jeg selv har oplevet.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
www.librian.dk