Uslettelig mappe?
Fra : Niels

Dato : 09-02-06 20:42

Warning: unlink(db_artikler): Operation not permitted in
/home/web/gb0730/niels/projects/unfinished/artikler/login/database/slet.php
on line 4

Hvorfor kan jeg ikek slette den mappe?

http://niels.spoweb.dk/projects/unfinished/artikler/login/database/slet.php?file=db_artikler

Har prøvet fra min FTP og også via PHP-funktionen ulink() (her ovenover).

Hvad i himlens navn er galt? Det er vildt irreterende at jeg ikke kan slette
mappen.

Den er tom, CHMOD på 'database' er sat til 777 så jeg burde kunne slette
mappen... Hvad gør jeg...

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe :S

--
/Niels (Webmaster on NooP Web - www.niels.spoweb.dk - English:
www.niels.spoweb.dk/language.php?l=eng)

Fra : Niels

Dato : 09-02-06 20:44

Ps. Når jeg gør det i FTP (har prøvet i Internet Explorer og SmartFTP) får
jeg følgende fejl:

550 Can't remove directory: Directory not empty

Men mappen er tom :S

Fra : Jesper H

Dato : 09-02-06 20:54

Er der eventuelt nogle skjulte filer deri? (som f.eks. .htaccess
vistnok er).

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Niels

Dato : 10-02-06 06:27

Jesper H wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Er der eventuelt nogle skjulte filer deri? (som f.eks.
htaccess
> vistnok er).
>
> --
> Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Hm, hvordan kan jeg se dem hvis der er?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper H

Dato : 10-02-06 08:27

Ved ikke med sikkerhed. I det ftp-program jeg bruger, vælger man "Show
Hidden Files" i en af menuerne. Evt. kan du måske prøve at lave
unlink inde i selve db_artikler-mappen - ved ikke om det virker med
wildcards ( * ), men du kan jo prøve at bede den om at slette alt i
mappen, og så slette mappen bagefter (evt. med rmdir() ).

--
Mvh Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/

Fra : Niels

Dato : 11-02-06 08:14

Jeg har fundet ud af at det er en fil i mappen....

http://niels.spoweb.dk/projects/unfinished/artikler/login/database/filer.php

altså en fil med navnet '.php' den er også uslettelig... Og jeg kan kun se
den fra mit PHP-script og ikke fra hverken IE Ftp eller Smart FTP.

Fra : Frederik Sunne

Dato : 10-02-06 13:26

Niels wrote:
> [...]
> mappen... Hvad gør jeg...
>
> Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe :S

Er det en Windows server? Jeg har problemer med at slette tomme dirs på
Windows, når jeg udvikler lokalt, men når de ryger op på min *nix
server, kører det fint...

Mvh,

Frederik