Hvor hurtige er 3 til at sende mobil
Fra : michael

Dato : 09-02-06 19:27

Godaften,

Jeg hører til de utålmodige ;) - bestilte igår en mobil i 3's
webshop. De skriver ca 5 arbejdsdage til levering - men holder det?
Eller er de mon hurtigere?

Skal bruge den i slutningen af næste uge, så den måtte jo godt få
lidt fart på...

God weekend!

:)

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 09-02-06 20:00

Der går typisk 4-5 dage når man bestiller en vare over nettet.

En pengeoverførsel tager 2 dage, og så går der vel også 2 dage inden den
når.
til din hoveddør....

/S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 00:57

6400 - Sredna skrev:

> Der går typisk 4-5 dage når man bestiller en vare over nettet.

Det har jeg jævnligt været ude for, men det er mest når jeg
bestiller i udlandet. I Danmark sker det næsten kun hvis varen
ikke er på lager.

> En pengeoverførsel tager 2 dage

Det tager 10 sekunder fra jeg har afgivet mine kortoplysninger
til hjemmesiden har tjekket og sikret sig at der er penge til
rådighed.

> , og så går der vel også 2 dage inden den når. til din
> hoveddør....

Man kan godt opleve at bestille om eftermiddagen og så have varen
næste dags aften.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-02-06 01:05

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Det tager 10 sekunder fra jeg har afgivet mine kortoplysninger
> til hjemmesiden har tjekket og sikret sig at der er penge til
> rådighed.

Hvad sker der egenligt hvis kortet bliver spæret?

Jeg spærede nemlig mit kort igår, fordi jeg troede det var bortkommet. men
fandt det så, så det er åbnet igen. Men der var faktisk nogle der skulle
have nogle penge, men ser ikke ud til at de har haft problemer alligevel.
men kortet har været lukket 24 timer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 01:18

Bjarke Hansen skrev:

> Hvad sker der egenligt hvis kortet bliver spæret?

Det var jeg ude for for nylig. Jeg mailede til firmaet og fik
ordren lavet om til efterkrav (med gebyr, men det var jo min
skyld at kortet blev spærret).

Lad os sige at det bliver spærret på det mest uheldige tidspunkt,
nemlig efter at varen er afsendt og før de når at trække pengene.
Så vil man kunne modtage en vare uden at der kan trækkes penge
for den. Firmaet kan ikke tilbagekalde pakken.

Derefter må man så bare hurtigst muligt forklare sagen for
firmaet og overføre pengene eller ordne det på anden vis.

> [...]
> var faktisk nogle der skulle have nogle penge, men ser ikke ud
> til at de har haft problemer alligevel. men kortet har været

Hvis kortet blev åbnet inden varen kunne blive afsendt, var der
slet ikke noget problem. Husk på at de tjekker kortet når man
handler, men de må ikke trække penge før varen afsendes.

--
Bertel

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 10-02-06 08:44

Husk på at de tjekker kortet når man handler, men de må ikke trække penge
før varen afsendes.

- Er bare ikke noget der bliver overholdt ret tit !

/S

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 10-02-06 10:13

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Husk på at de tjekker kortet når man handler, men de må ikke trække penge
> før varen afsendes.
>
> - Er bare ikke noget der bliver overholdt ret tit !
>
> /S

Det gør det da bestemt, har aldrig oplevet andet - og hvis du gør så klag
til PBS de ser alvorligt på den slags..

ligesom jeg ser alvorligt på toppostere....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-02-06 08:55

> [...]
> Så vil man kunne modtage en vare uden at der kan trækkes penge
> for den. Firmaet kan ikke tilbagekalde pakken.

Afsender har råderetten indtil pakken er i modtagers hænder, også efter den
evt. er anmeldt til afhenting på posthuset.

Mvh
TKJ

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-06 12:24

Thomas Jensen skrev:

> Afsender har råderetten indtil pakken er i modtagers hænder, også efter den
> evt. er anmeldt til afhenting på posthuset.

Okay, så man *kunne* altså risikere at de trak pakken tilbage og
opkrævede en gang porto mere fordi de var blevet påtvunget en
ekstra udgift.

Men som antydet vil man som regel kunne fange dem før det bliver
et problem. Man kan jo bede dem om at vente med afsendelsen til
kortet er i orden igen hvis man ikke vil betale efterkravsgebyr.

--
Bertel

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-06 21:07

"michael" <annamicdotcom@gmail.com> wrote in message
>Godaften,
>
>Jeg hører til de utålmodige ;) - bestilte igår en mobil i 3's
>webshop. De skriver ca 5 arbejdsdage til levering - men holder det?
>Eller er de mon hurtigere?
'

Jeg bestilte en lørdag, de sendte pakken tirsdag med track and trace nummer,
så den kom forbi onsdag, men jeg havde fortrudt købet imellemtiden, så jeg
nægtede pakkemodtaget,. Og jeg havde pengene tilbage på kontoen allerede
mandag næste uge. Så umildbart fungere det fint, og de svarede på mail og
sagde det var okay at nægte modtagelse osv.