andre ud over frontpage, som kan gemme dir~
Fra : Jesper F

Dato : 08-02-06 23:24

Jeg bruger frontpage til at redigere hjemmeside, men jeg koder altid direkte
i html-koden og bruger hverken wysiwyg eller fp-specfikke funktioner.
Jeg ved nogen ryster på hovedet af FP, men jeg synes det er supersmart og
tidsbesparende at når jeg gemmer et dokument, så gemmes det direkte på
serveren med det samme. Intet behov for bagefter at uploade filen.
Jeg har prøvet GoLive, men jeg synes ikke FTP-forbindelsen herigennem er nær
så stabil som FP-extensions.
Er der andre programmer, der gemmer direkte på serveren eller gemmer folk
filen lokalt og uploader bagefter? Jeg synes det første sparer en masse tid.

Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-06 23:46

Jesper F skrev:

>Er der andre programmer, der gemmer direkte på serveren eller gemmer folk
>filen lokalt og uploader bagefter? Jeg synes det første sparer en masse tid.

Hvad gør du så, hvis serveren får et nedbrud eller webhotellet
lige pludselig lukker?

Og du så ikke har en eller anden form for backup?
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jesper F

Dato : 09-02-06 17:49

> Hvad gør du så, hvis serveren får et nedbrud eller webhotellet
> lige pludselig lukker?
>
> Og du så ikke har en eller anden form for backup?

Jeg tager naturligvis backup jævnligt til min egen maskine.
Blot synes jeg at arbejdsprocessen er mere smidig, når man hele tiden kan
gemme og tjekke uden at skulle oploade først.
Det sparer et trin i processen.

Jesper

Fra : Thomas JP

Dato : 10-02-06 13:27

On Wed, 08 Feb 2006 23:46:02 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Hvad gør du så, hvis serveren får et nedbrud eller webhotellet
>lige pludselig lukker?
>
>Og du så ikke har en eller anden form for backup?

Jeg har aldrig taget backup, og har aldrig oplevet problemer med
UltraEdit.

--
Thomas Jari

Fra : Thomas JP

Dato : 08-02-06 23:47

On Wed, 8 Feb 2006 23:23:42 +0100, "Jesper F" <askfortheemail@ask.com>
wrote:

>Er der andre programmer, der gemmer direkte på serveren eller gemmer folk
>filen lokalt og uploader bagefter? Jeg synes det første sparer en masse tid.

Skynd dig at få fat i UltraEdit.

Thomas JP

Fra : Jesper F

Dato : 09-02-06 17:50

> Skynd dig at få fat i UltraEdit.

Jeg er netop begyndt at bruge det. Det ser virkelig godt ud, og det fungerer
fint at gemme direkte til webhotellet.
Crimson ser også fin ud, men jeg har ikke noget imod at betale lidt for det.
Mange tak.

Jesper

Fra : Kristian Thy

Dato : 08-02-06 23:58

Quoth Jesper F:
> Er der andre programmer, der gemmer direkte på serveren

Crimson Editor - http://www.crimsoneditor.com

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Frank Olieu

Dato : 09-02-06 12:04

_Kristian Thy_ skrev | wrote | écrivit (08-02-2006 23:57):
> Quoth Jesper F:
>
> Crimson Editor - http://www.crimsoneditor.com
>
> \\kristian

Jeps! Crimson kan gemme direkte på serveren (FTP), men kan også samtidig lave en
lokal backup af filerne i en mappestruktur som matcher serverens...

Crimson Editor ligner meget UltraEdit, men er *gratis*...

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-02-06 01:38

Jesper F skrev:

> Jeg bruger frontpage til at redigere hjemmeside, men

Hvad er dit spørgsmål til eksperterne her?

> jeg koder altid direkte i html-koden

Det gør jeg også.

> og bruger hverken wysiwyg eller fp-specfikke funktioner.

Heller ikke her.

> Jeg ved nogen ryster på hovedet af FP, men jeg synes det
> er supersmart og tidsbesparende at når jeg gemmer et
> dokument, så gemmes det direkte på serveren med det
> samme.

Det samme kan man gøre med et helt almindeligt ftp-program.

> Intet behov for bagefter at uploade filen.

Så har du vel behov for at hente den hjem, ellers ligger den
kun det ene sted?

> Er der andre programmer, der gemmer direkte på serveren

Ja, det kan du også gøre med Notepad, eller en hvilken som
helst anden teksteditor, jeg har endnu ikke mødt en der ikke
kan.

> eller gemmer folk filen lokalt og uploader bagefter?

Jeg gemmer først lokalt, så har jeg det på min egen server,
og lægger det derefter ud. Det er den normale fremgangsmåde
for de fleste.

> Jeg synes det første sparer en masse tid.

Det kan du også sagtens gøre, men du behøver ikke at have
et enormt program som Frontpage til at lave den forholdsvis
lille operation - det er jo kun tekst der skal flyttes.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med RSS

Fra : Thomas JP

Dato : 09-02-06 08:02

On Thu, 9 Feb 2006 01:38:11 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Ja, det kan du også gøre med Notepad, eller en hvilken som
>helst anden teksteditor, jeg har endnu ikke mødt en der ikke
>kan.

Hvordan gøres det med notepad?

--
Thomas JP

Fra : Holst

Dato : 09-02-06 09:17

Thomas JP wrote:

> Hvordan gøres det med notepad?

Nu bruger jeg godt nok WordPad, men du kan jo gemme en fil til et
netværkssted og vupti, så er det klaret. Mon ikke Notepad kan gøre det
samme?

Jeg må dog indrømme, at jeg gemmer lokalt.

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-02-06 01:07

Thomas JP skrev:

> Hvordan gøres det med notepad?

Jeg bruger Total Commander som ftp-program.

Kald op til serveren, og alle dine filer bliver vist i det ene
vindue.

Peg på den fil du vil redigere i, tryk på F4 (Rediger), og
filen bliver hentet fra serveren og ind i det program denne
funktion er associeret med - det kan være Notepad eller
en hvilket som helst anden editor - i mit tilfælde er det
Notepad++, der har en masse ekstra funktioner.

Ret teksten, luk programmet, og der bliver spurgt om du
vil gemme. Det svarer du ja til, og så bliver du spurgt om
du vil overskrive. Når du har svaret ja til dette også, er
den redigerede fil gemt på serveren.

For mig ligger det hele i fingerspidserne, jeg bruger meget
sjældent musen.