Problem under validering efter W3C-standar~
Fra : Alexander P.

Dato : 08-02-06 22:11

Hej NG,
jeg har flg. site http://www.hotbutter.dk som jeg prøver at
validere på flg. URL:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fhotbutter.dk%2Ftag
wall_index.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&
sp=1

men jeg får omtrent 20 fejl jeg ikke helt forstår (de skyldes
alle det samme, tror jeg) den siger:

Error Line 16 column 2: document type does not allow element "B"
here; missing one of "P", "H1", "H2", "H3", "H4", "H5", "H6",
"PRE", "DIV", "ADDRESS" start-tag.

men så vidt jeg ved så har jeg åbnet en <div> inden jeg skriver
den <b>

jeg har flg. Parse tree

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>
Tagwall - hotbutter.dk
</TITLE>
AHREF CDATA css/default.css
ATYPE CDATA text/css
AREL CDATA stylesheet
<LINK>
</LINK>
AHTTP-EQUIV TOKEN CONTENT-TYPE
ACONTENT CDATA text/html; charset=iso-8859-1
<META>
</META>
</HEAD>
<BODY>
ACLASS CDATA main
<DIV>
ACLASS CDATA title
<DIV>
    - Tagwall
</DIV>
ACLASS CDATA toptable
<DIV>
    Skriv i tagwall
</DIV>
ACLASS CDATA bottable
<DIV>
AACTION CDATA tagwall_save.php
AMETHOD TOKEN POST
AENCTYPE CDATA application/x-www-form-urlencoded
<FORM>
<B> <!-- <<< det er her den brokker sig -->
    Navn:
etc.

jeg har samtidigt også en anden fejl, som jeg ikke tror skyldes
det ovenstående: Error Line 24 column 85: end tag for "FORM"
which is not finished. - kan nogle se hvorfor det lige er min
FORM ikke er færdig?

- På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-02-06 23:08

Alexander P. wrote:
> Hej NG,
> jeg har flg. site http://www.hotbutter.dk som jeg prøver at

Er du sikker på at det er den samme side, du validerer på?
Nedenstående kode er i hvert fald ikke HTML, der er ingen
formmarkør.

Den side, hvis url du har oplyst, validerer ok html 4.01 uden
fejl.

> Error Line 16 column 2: document type does not allow element "B"
> here; missing one of "P", "H1", "H2", "H3", "H4", "H5", "H6",
> "PRE", "DIV", "ADDRESS" start-tag.

Dem er der ingen af??

> jeg har flg. Parse tree
>
> <HTML>
> <HEAD>
> <TITLE>
> Tagwall - hotbutter.dk
> </TITLE>

<- snip-snip -->

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-06 23:12

Alexander P. skrev:

>jeg har flg. site http://www.hotbutter.dk som jeg prøver at
>validere på flg. URL:

Det er vidst http://www.hotbutter.dk/tagwall_index.php du mener.

Smid din <form> før <div>

<form action="tagwall_save.php" method="post">

Ingen grund til at poste kode, den kan vi selv se og lange links
på et indlæg sendt via html.dk knækker, så de ikke dur.
så ryger du på min ignoreringsliste.