filuploader prob.
Fra : Martin

Dato : 13-06-01 23:23

Ja... nu havde jeg lige fået lavet en filuploader som virker helt fint
på localhost...
Så skulle den jo lige på nettet, men damn der virker den ikke...!
Den skriver bare

Warning: Unable to open 'C:\\windows\\Skrivebord\\mge2.jpg' for
reading: No such file or directory in
EN STI/addbillede.php on line 8

Den går fint ind i databasen, dog ikke filnavnet..!!

Nogen der kan give mig et hint eller 2 ??

PS så ligger min hp på azero hvor jeg har kigget lidt om filuploading,
og det skulle kunne lade sig gøre..

Jeg har også kigget i php manualos, men kunne ik lige hitte ud af
det..

Here it goes
if ($ole) {

if ($ven == "0") {
} else {
copy($fil,"$DOCUMENT_ROOTimages/venner/$file_name");
$query = mysql_query("INSERT INTO kewmerven (billede, ven)" . "VALUES
('$file_name','$ven')") OR DIE (mysql_error());
print "Så er $file_name et billede af $ven";
print "<br>";
exit;
}
}
?>
<form action="addbillede.php" metod="post"
enctype="multipart/form-data">
<select name="ven">
<option value="0">Vælg din ven</option>
<?
$vennelist = mysql_query("SELECT navn, irl FROM kewven ORDER BY navn")
OR DIE (mysql_error());
while($r = mysql_fetch_array($vennelist)) {
$nick = $r["navn"];
$irl = $r["irl"];
?>
<option value="<?=$nick?>"><? echo "$nick - $irl"; ?></option>
<? } ?>
</select><br>
<input type="submit" value="Indsætte billede" name="ole">
</form>

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 13-06-01 23:34

On Thu, 14 Jun 2001 00:22:30 +0200, "Martin" <martini@mailme.dk> wrote:

> Warning: Unable to open 'C:\\windows\\Skrivebord\\mge2.jpg' for
Din udbyder har tydeligvis ikke et særligt gennemtænkt setup.
"Skrivebord". Beklager, det er ikke noget, der indgyder respekt.

> Here it goes
[...]

Du har tydeligvis ikke det fede setup hos din udbyder. Men du har
tydeligvis heller ikke læst PHPs manuel ordentligt:
I forhold til http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php
ignorerer du is_uploaded_file() og move_uploaded_file().

Fra : Martin

Dato : 14-06-01 01:31

On Thu, 14 Jun 2001 00:33:47 +0200, "Troels Arvin" <troels@arvin.dk>
wrote:

>Din udbyder har tydeligvis ikke et særligt gennemtænkt setup.
>"Skrivebord". Beklager, det er ikke noget, der indgyder respekt.

Det er fra min com til serveren der kommer dette !

> [...]
>I forhold til http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php
>ignorerer du is_uploaded_file() og move_uploaded_file().

Nej det ved jeg godt... men ville bare lige se om det virkede... det
der kan komme senere.. så man ikke laver en masse også finder ud af at
det ikke virker

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk