overleve med ulve
Fra : tina hedeman

Dato : 08-02-06 20:56

Hej med jer

Ja det er nok ikke den rigtig gruppe men det handler jo alligvel om
forfaderen til vores elskede hunde.
Jeg skal til at læse en bog om en dame der som barn overlede blandt ulve,
det er en autentisk bog, men det lyder lidt utroligt.
Hun blev adopteret af ulvetæven og lever med flokken.
Jeg tror lidt på det for ulve kan jo lære at acceptere os.
Er der nogen der har læst bogen og hvad er jeres mening om det?
Jeg glæder mig til at læse den.
Hilsen Tina

Fra : jopa

Dato : 08-02-06 21:05

tina hedeman skriblede bla:
> [...]
> Jeg tror lidt på det for ulve kan jo lære at acceptere os.
> Er der nogen der har læst bogen og hvad er jeres mening om det?

Den tror jeg sgu ikke på

Du er sikker på at det ikke er Movgli
hvad er titlen på bogen ?

--
Mvh.John
www.johns-web.dk

Fra : tina hedeman

Dato : 09-02-06 07:55

hej med jer

bogen hedder: overlede blandt ulve af Misha Defonseca.
hun har en dyrepark med ulve i usa, den skulle være god nok.
hilsen tina

Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-06 08:08

> [...]
> Mvh.John
> www.johns-web.dk
> "Vi har schæferhund med, hår vi handler."

efter en hurtig søgning om hende..
--------------------

Misha Defonseca
Misha Defonseca, eller "ulvekvinden", har så vidt vides ingen tilknytning
til DCHF. Hendes historie berettes i The Mirror den 9. maj 1998.

Misha var kun syv år gammel, da nazisterne pågreb hendes forældre i Belgien.
Hun så dem aldrig siden. Selv flygtede den lille pige i østlig retning.
Undervejs oplevede hun rædsler, som ikke kan beskrives. Hun levede især af
orme og råt kød. I skoven boede hun med dyrene, hvis mange sprog hun lærte
at tale. Ulvene passede omsorgsfuldt på den lille pige. Fra de tyske skove
husker Misha stadig den ensomme ulvinde ved navn Maman Rita. Det var Mishas
lykkeligste år. Hun husker med usvækket hukommelse, hvordan hun og ulvinden
hylede kærligt til hinanden. Senere sluttede en hanulv sig til de to, og
Misha blev nu parrets lille ulveunge. Da hendes ulveforældre blev skudt af
en jæger, måtte Misha på egne ben lunte østpå, mod Polen. Her sluttede hun
sig til nyt ulvepak og under deres omstrejfen kom de til en tysk kz-lejr.

Idag bor Misha i en stille forstad til Boston. Her omgiver hun sig med mange
dyr. Misha har skrevet en bog, som skal filmatiseres i Hollywood. Hendes
forlægger, Jane Daniel, står inde for ægtheden af Mishas beretning om
hvordan hun overlevede Holocaust. Hvert ord er sandt. Når Misha fortæller
sin historie, bryder tilhørerne ofte sammen i gråd.

Misha er nu gift med Maurice, selv om hendes hjerte stadig tilhører ulvene.

---
mvh. marie

Fra : Maxie

Dato : 18-02-06 10:56

Hej Tina.
Jeg arbejder i en dyrepark og kan kun bekræfte at ulve ikke er
farlige. Vi er dagligt inde hos dem til fodring. Til trods for at ulve
altid bliver fremstillet som farlige (stammer fra gamle fortællinger),
så er virkeligheden at de faktisk er en smule menneskesky og det er
svært at komme i nærheden af dem. Håber du nyder din bog, men må jo
så tilføje at det ikke er så dramatisk en bedrift endda.
Hilsen Maxie