Hjemmesider - hvor kan man lager dem?
Fra : Roland Hansen

Dato : 08-02-06 18:19

Hej alle.

Er der en der kan give mig et link til et sted, hvor man kan få sin
hjemmeside hostet. Det må gerne være nogle gratis steder.

Det eneste krav jeg har er at det skal være, sådan at man kan uploade
filerne fra sin egen maskine og ikke et sted, hvor man skal lave siden
online.

Roland

Fra : Dennis Munding

Dato : 08-02-06 18:32

Hej Roland!
"Roland Hansen" <roland.hansen.nospam@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det eneste krav jeg har er at det skal være, sådan at man kan uploade
> filerne fra sin egen maskine og ikke et sted, hvor man skal lave siden

Hvad med din udbyder af internet - har de ikke noget plads, som du kan
låne??
Jeg har haft TDC, og der kunne man vælge at lave sin side efter en skabelon
(det fravalgte jeg), eller man kunne lave den selv og så uploade den til
deres server - ganske gratis...

Kender ikke til så mange andre - har dog set frac.dk nævnt mange gange, men
hvordan det fungerer der, ved jeg ikke...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Roland Hansen

Dato : 08-02-06 20:01

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender ikke til så mange andre - har dog set frac.dk nævnt mange gange,
> men hvordan det fungerer der, ved jeg ikke...

Hej

Jo, men jeg regner ikke TDC´s system. Jeg har prøvet det, men det virkede
ikke ordentligt efter min mening.

Den side jeg havde lagt ud kunne jeg f.esk. ikke komme ind og rette den og
jeg kunne ikke få noget hjælp fra TDC og de sider som de henviser til virker
ikke. Jeg får blot at vide, at siden ikke kan vises.

Fra : Holst

Dato : 08-02-06 20:10

Roland Hansen wrote:

> [...]
> jeg kunne ikke få noget hjælp fra TDC og de sider som de henviser til virker
> ikke. Jeg får blot at vide, at siden ikke kan vises.

Kan du ikke finde ud af det hos TDC, kan du sikkert ikke finde ud af det
noget sted.

TDC virker ganske fint og normalt.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 08-02-06 20:17

Holst <newsjan06@shelter.dk> posting:

>Kan du ikke finde ud af det hos TDC, kan du sikkert ikke finde ud af det
>noget sted.

Det ved jeg nu ikke. Jeg oplevede noget ret uhensigtsmæssigt, da jeg
oprettede en home-side via TDC-webspeed. Mit valgte brugernavn,
"cbh", kunne jeg ikke anvende som logind-navn via FTP.

Siden lå godt nok på home..osv/cbh/, men som logind skulle jeg i
stedet anvende "cbh1", fik jeg at vide, da jeg ringede ind. Der var
tilsyneladende allerede en cbh, så derfor var jeg blevet kaldt
"cbh1" i forb. med FTP-logind, hvilket jeg blot ikke var blevet
oplyst ved oprettelsen(!). Synes det lyder mystisk.

--
What is life, except excuse for death,

Endnu en grund til aldrig at lukke Opera: http://itu.dk/~chr/temp/O.png

Fra : Holst

Dato : 08-02-06 22:35

Christian Bohr-Halling wrote:

> [...]
> "cbh1" i forb. med FTP-logind, hvilket jeg blot ikke var blevet
> oplyst ved oprettelsen(!). Synes det lyder mystisk.

Ja, man skal naturligvis have det rette brugernavn og password.

Men når man har det, så virker en hjemmeside hos TDC efter min mening
nøjagtig lige så godt som de andre steder (i hvert fald DTU,
Worldonline, B-one og Azero) jeg har haft en hjemmeside.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-06 20:16

Roland Hansen skrev:

>Den side jeg havde lagt ud kunne jeg f.esk. ikke komme ind og rette den og
>jeg kunne ikke få noget hjælp fra TDC og de sider som de henviser til virker
>ikke. Jeg får blot at vide, at siden ikke kan vises.

Så er det fordi, du ikke har lavet det rigtigt, men det er
korrekt, at TDC ikke yder support på gratis hjemmesideplads.

Iøvrigt hører dine spørgsmål ikke hjemme i nogen af de to
grupper, hvor du har stillet det, men i
news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel, hvortil der sat fut (på
dansk: opfølgning til), så svar herpå bliver bragt der.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 08-02-06 20:20

Roland Hansen skriblede:

> Jo, men jeg regner ikke TDC´s system. Jeg har prøvet det, men det
> virkede ikke ordentligt efter min mening.

Hvad var det der ikke virkede ordentligt?

> [...]
> den og jeg kunne ikke få noget hjælp fra TDC og de sider som de
> henviser til virker ikke. Jeg får blot at vide, at siden ikke kan

Nu skal du jo heller ikke lave rettelsene ved
TDC, men på din egen pc, og så uploade dine
rettelser til TDC bagefter.

--
Lars Fragstrup

Fra : Roland Hansen

Dato : 08-02-06 20:50

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad var det der ikke virkede ordentligt?

> Nu skal du jo heller ikke lave rettelsene ved
> TDC, men på din egen pc, og så uploade dine

Det gjorde jeg også, men selvom jeg oploadede dem virkede siden stadig ikke.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 08-02-06 20:09

"Roland Hansen" <roland.hansen.nospam@oncable.dk> posting:

>Er der en der kan give mig et link til et sted, hvor man kan få sin
>hjemmeside hostet. Det må gerne være nogle gratis steder.

Du har TDC-webspeed (din epostadr)?
Se i så fald:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56031&_nfls=false

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 08-02-06 21:40

http://www.frac.dk --> Du opretter en bruger, går derefter ind og opret dit hjemmeside
navn. Derefter vil de nødvendige oplysninger blive sendt til din mail.

Ganske enkel.....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne