En weekend med katten og Dr Dyr
Fra : Anja P. Johansen

Dato : 07-02-06 18:19

Fredag oplevede vi det som vi nok alle frygter. Efter en stille aften på
sofaen med Isa på maven skulle vi i seng. Isa prøver så at kravle over
sofaen op i vindueskarmen. Men ak, den lille stakkel kan ikke støtte på
bagbenene.
Efter et opkald til Dr Dyr lagde vi hende i en lille transportkasse og satte
hende ved siden af sengen. Vi havde allerede regnet ud at det kun kunne være
en ting: Påkørsel. Der var ingen åbne sår bortset fra et meget lille et på
den ene pote og hun så ud til at have nogenlunde styr på smerten, når hun lå
stille. Desuden sagde dyrlægen at det eneste hun kunne gøre fra deres side
var et samme: ro natten over inden undersøgelse.

Efter en (for mig) urolig nat ringede vi igen til vagtdyrlægen lørdag
morgen, som bad os komme med det samme. Hun undersøgte Isa og tog
røntgenbillede. Vores bange anelser holdt stik: bækkenbrud!
Dyrlægen mente dog, at det sagtens kunne repareres uden mén, men at hun ikke
var sikker på, at de kunne lave operationen i Vordingborg. Vi skulle dog
først beslutte, om vi ville bruge pengene på operationen.
Da Isa kun er lidt over 1 år gammel og verdens dejligste kat, besluttede vi
os for at bruge pengene (vi mente det løb op i 6-7000). Så den stakkels mis
blev efterladt på dyrehospitalet weekenden over.
Mandag ringede dyrlægen, at de ikke kunne lave operationen i Vordingborg, da
de manglede den størrelse plade, der skulle indsættes, men at Fakse
Dyrehospital gerne ville tage hende. Så jeg måtte skaffe en bil og hente den
lille mis og køre hende til Fakse i snevejret. Der er langt fra Vordingborg
til Fakse med 50 km i timen...
Isa var dog frisk og brokkede sig højlydt hele vejen over at være blevet
forladt i flere dage.
I går blev hun så opereret for bækkenbrud og indsat en plade til at
stabilisere det hele, og i dag har jeg hentet hende. Hun er frisk og vakler
lidt rundt. Smerter har hun tydeligvis, og jeg har også fået smertestillende
medicin med hjem til hende. Hun nyder dog endelig at være hjemme med selskab
hun kender. Dvs. Frede og Pjuske kender hende bestemt ikke. Det ligner måske
Isa men det lugter bestemt af noget andet - hvæssss.

Nu har vi jo så fået den endelige regning på en fredag aftens sjov med
bilerne: 10.000 kr. Jeg er meget glad for min kat, og vidste da godt, at den
slags ville blive dyrt, men jeg havde da regnet med 6-7000 kr. Ak, ja. Det
er dog svært at sige ordene "afliv i stedet for", når nu vi havde sat os for
at operere, og vi har fået at vide fra flere dyrlæger, at hun ikke får mén.
I det mindste ender det hele godt og der bliver til foråret lavet løbegård
til kattene. Det andet her er for dyrt.
Vi er dog ikke populære, for det betyder at kattene indtil da er dømt til at
være indekatte - jeg er verdens ondeste kattemor

MVH Anja

Fra : Denise

Dato : 07-02-06 19:16

Anja P. Johansen wrote:
> [...]
> Vi er dog ikke populære, for det betyder at kattene indtil da er dømt
> til at være indekatte - jeg er verdens ondeste kattemor

Puha, et var godt nok en grim oplevelse, stakkels lille pus.
God bedring

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 07-02-06 23:26

> [...]

at
> være indekatte - jeg er verdens ondeste kattemor

En kilde til stadig undren: Hvorfor pokker mon, katte altid vælger at
blive syge op til en week-end eller om natten. Kunne fristes til at tro,
de har en underhåndsaftale med dyrlægerne.

Ellers kan jeg fortælle dig, at Faksedyrlægerne er meget dygtige. Jeg
har brugt dem i godt 12 år.

Men hatten af for jer, at I valgte operation frem for aflivning. Det var
der nok ikke ret mange, der havde gjort. (Og så skal man prøve at lade
være med at tænke på, hvad man ellers kunne have fået for de penge). Har
selv et par gange gennem årenes løb skulle vælge mellem operation eller
aflivning, og har hver gang også valgt operation, hvis der ikke kunne
sættes et stort spørgsmålstegn ved kattens trivsel bagefter.

Held og lykke med Isa

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ulrik Martinsson

Dato : 08-02-06 05:20

Flot, rigtigt flot.... næsten før at jeg fælder en lille tåre...

--
De Venligste Hilsner
Ulrik Martinsson