Mobil fryser/slukker/går ned .. (se w800i)
Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 07-02-06 14:00

Hey,

Har lige fået en ny mobil for en uge siden ca. Det er en Sony Ericsson
W800i. Men den virker noget ustabil, synes jeg..

Første gang jeg oplevede det, var uret (som kommer frem efter et stykke tid)
låst fast. Den reagerede ikke på nogen som helst tastetryk - heller ikke
power-knappen. Jeg måtte pille batteriet ud, og sætte i igen for at få den
igang.
Anden gang opdagede jeg at telefonen simpelt hen havde slukket sig selv
(???). Men jeg kunne da tænde den på power-knappen.
Tredie gang, havde den også slukket sig selv. Men denne gang kunne jeg ikke
tænde den med power-knappen - jeg måtte igen have batteriet ud og i igen,
inden jeg kunne tænde den.

Jeg har ikke udsat den for kondens/fugt, eller stød/slag. Den har ligget i
min bukselomme for sig selv, mens det hele er sket. En ellers overfed 'fon
som Sony Ericsson W800i, er jo ikke særlig fed, når den er så ustabil...

Har nogen oplevet noget lignende? Ligger nogen her inde med nogle tanker, i
forbindelse med dette? Det virker mystisk..

--
Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk
For at maile mig privat, brug da "email.dk" efter @

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 07-02-06 14:43

Du har muligvis selv givet svaret....

'Den har ligget i min bukselomme for sig selv, mens det hele er sket'.

Hver gang man bevæger sig, så danner kroppen kondens=fugt.

Der er ingen telefoner der kan tåle fugt=kondens.

Du kan da selvfølgelig levere den til rep. hos forhandleren, hvor den er
købt....

/S

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 07-02-06 15:36

> 'Den har ligget i min bukselomme for sig selv, mens det hele er sket'.
> Hver gang man bevæger sig, så danner kroppen kondens=fugt.

Der er sgudde kondens eller fugt i min lomme!

Jeg har i over et år haft en T630 til at ligge i min bukselomme på samme
måde. Og før den, en Nokia 6610. Ingen af disse har opført sig sådan, eller
på nogen anden måde taget skade.

Jeg vil da ikke udelukke fugt helt fuldstændigt, men det virker meget
usansynligt.

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 07-02-06 15:48

Du kan da heller ikke sanmenligne de 2 telefoner. W800i'eren er jo spækket
med elektronik, hvor T630'eren storset ingenting kan i forhold til...

Jeg siger ikke at du har kondens i din lomme, men det er noget der dannes
når du bevæger dig.

En telefon skal altid opbevares sted på kroppen, hvor den kan ånde....

Man kan jo sammenligne det lidt med at tage en pose over hovet, og det kan
man ikke tåle....

/S

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 07-02-06 16:32

> Du kan da heller ikke sanmenligne de 2 telefoner. W800i'eren er jo spækket
> med elektronik, hvor T630'eren storset ingenting kan i forhold til...

Okay, det er et forsøg værd. Den undgår hermed min lomme i et stykke tid, så
må vi se hvordan det går.

Mange tak.

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 07-02-06 16:46

Prøv lige at vedlægge forhandleren, hvor den er købt, og få den checket.
- Det kan også være, at en opgradering måske kunne hjælpe.

Fra : Brian Juul Nielsen

Dato : 07-02-06 23:09

> - Det kan også være, at en opgradering måske kunne hjælpe.

Har nyeste software - R1AA008.. Har fået den tilsendt af Tele2.. Tror lige
jeg kontakter dem. Om ikke andet, hvis de stritter imod, er der jo
fortrydelsesretten..

Fra : Peter

Dato : 07-02-06 18:28

Hej.

> Du kan da heller ikke sanmenligne de 2 telefoner. W800i'eren er jo spækket
> med elektronik, hvor T630'eren storset ingenting kan i forhold til...

Hvor har du det fra ??
Bare fordi at telefonen kan meget mere idag, er det da ikke ensbetydende med
at der er mere elektronik på printkortet inde i telefonen, nok snarere
tværtimod.
Jo mere der kan samles inden i én stor IC-kreds, eller et par enkelte
IC-kredse jo bedre, da det er langt mere økonomisk forsvareligt i
fremstillingen.
Så du skal nok ikke regne med at der er den store forskel, i antal af
IC-kredse, el.lign i en T610/630 eller en K700/K750/W800, bare fordi at de
kan meget mere.....

Kik eks. til sammenligning i en PC der er 3-4 år, eller ældre, og så i en
ny.....
- i et Gammelt Billedrørs TV, og i et nyt ditto....
- i en gammel CD-afspiller og i en ny....
- osv osv.....

> Man kan jo sammenligne det lidt med at tage en pose over hovet, og det kan
> man ikke tåle....

Aha, så man dør altså af kondensen der kommer når man har hovedet i en pose,
og ikke af mangel på ilt....

Kondens i eks. en telefon fremkommer af flere ting end bare "sved", eks. høj
luftfugtighed, og svingende ude/inde temperaturere....
- men der er ingen tvivl om at det er skadeligt for telefonen....

Mvh.
Peter

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 07-02-06 23:10

> [...]
> opført sig sådan, eller på nogen anden måde taget skade.

Nej, det er vildt overdrevet. Jeg har tit min 6610 i brystlommen på min
jakke og jakken bliver tit gennemblødt når jeg cykler uden problemer.

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 12:04

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Juul Nielsen" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> skrev i en meddelelse

> Nej, det er vildt overdrevet. Jeg har tit min 6610 i brystlommen på min
> jakke og jakken bliver tit gennemblødt når jeg cykler uden problemer.

De Nokiaer jeg har haft har også været udsat for lidt af hvert og jeg har
aldrig haft de problemer. Dog var der en Nokia som druknede helt og den
overlevede ikke drukneulykken men da det var en lidt bedaget model købte jeg
mig en ny mobilos i stedet for at lade den reparere.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Nicolai

Dato : 07-02-06 20:01

"Brian Juul Nielsen" <Thrash@SpamSuxBig-Time.com> wrote in message

> Har nogen oplevet noget lignende? Ligger nogen her inde med nogle tanker,
> i forbindelse med dette? Det virker mystisk..

Det har jeg aldrig oplevet med min. Og jeg synes endda at jeg har været lidt
hård ved min. Altså, den er kommet fra ekstrem kulde og så indendørs, har
den altid i bukselommen osv.

Jeg ville da prøve at bytte den, hellere nu end senere.

> --
> Brian J. Nielsen - http://bachfire.homepage.dk

Nicolai