NAT og en til en binding mellem to subnet
Fra : Claus Agerskov

Dato : 07-02-06 13:11

Findes der routere med NAT, som kan sættes således, at forespørgsler på
a.b.c.x bliver oversat en til en til r.s.t.x samt den anden vej?

De herligste hilsner

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-02-06 14:12

> Findes der routere med NAT, som kan sættes således, at forespørgsler på
> a.b.c.x bliver oversat en til en til r.s.t.x samt den anden vej?

Mener du portforwarding ? Det kan de vel alle i dag.

Niels Dybdahl

Fra : Hans

Dato : 07-02-06 14:31

Niels Dybdahl wrote:

> Mener du portforwarding ? Det kan de vel alle i dag.

For mig ligner det mere porttranslation.

Hans

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 08-02-06 12:53

> For mig ligner det mere porttranslation.

Hvad er forskellen mellem portforwarding og porttranslation ?

Muligvis tænker Claus på en VPN-tunnel mellem to netværk der er bag NAT.

Niels Dybdahl

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-02-06 15:55

On Tue, 07 Feb 2006 13:10:37 +0100, Claus Agerskov <ca@chbs.dk> wrote:

> Findes der routere med NAT, som kan sættes således, at forespørgsler
> på a.b.c.x bliver oversat en til en til r.s.t.x samt den anden vej?

Ja.

-A

Fra : Claus Agerskov

Dato : 08-02-06 12:16

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ja.

Kunne du eller en anden henvise til et eller flere produkter, som kan
håndtere dette - eller skal jeg selv ud og rode med opsætningen af en
Linux-maskine til formålet?

De herligste hilsner

Fra : Svend

Dato : 08-02-06 12:56

Claus Agerskov wrote:

> Kunne du eller en anden henvise til et eller flere produkter, som kan
> håndtere dette - eller skal jeg selv ud og rode med opsætningen af en
> Linux-maskine til formålet?
>
> De herligste hilsner

Zywall 5 og op.

--
Svend

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-06 13:35

On Wed, 08 Feb 2006 12:16:07 +0100, Claus Agerskov <ca@chbs.dk> wrote:

> Kunne du eller en anden henvise til et eller flere produkter, som kan
> håndtere dette - eller skal jeg selv ud og rode med opsætningen af en
> Linux-maskine til formålet?

Ciscos routere og firewalls kan fx godt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Claus Agerskov

Dato : 09-02-06 10:48

Asbjorn Hojmark wrote:

> Ciscos routere og firewalls kan fx godt.

Tak Svend og Asbjørn for henvisningerne.

De herligste hilsner