Muhammed udstilling i Moskva
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-02-06 08:15

Nu kommer Muhammed billederne på udstilling i Moskva:

http://english.pravda.ru/russia/politics/06-02-2006/75457-cartoons-0

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-02-06 10:38

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

Det er da morsomt, at det jyske lune nu kommer på kunstudstilling i
Moskva. Måske ender det med at de også bliver udstillet i New York.

Som kunstværk synes jeg særlig godt om det, der ses først i rækken. Den
hyggelige bedstefar i en moderigtig påklædning. Af een eller anden grund
får han mig til at tænke på "Wilfred Thesigers bog "Araberfolket i
sumpene". Jeg forestiller mig at han har vandret nede fra det store
delta, hvor Eufrat og Tigris mødes, og at han nu er på vej op gennem
ørkenen.

Det er tegnet i en skøn afslappet streg og de få farver gør det til et
meget smukt billede.

Ruth

Fra : C. Overgaard

Dato : 07-02-06 20:07

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu kommer Muhammed billederne på udstilling i Moskva:

På den måde holder de fint gang i krigen i Tjetjenien.

Putin gider jo ikke mere og han mangler at føre sin afløser frem i lyset.
Jeg tror at han ønsker en gut, som kan holde gang i aktiviteterne, som om
meget har kendetegnet Putins to perioder.

Smart træk rent indenrigpolitisk, men det kan man snart sige om begivenheder
i alle de land, som har ført sig frem i denne krise.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard