Hvorfor hører det ikke op?
Fra : Nis

Dato : 06-02-06 18:27

Hvorfor fortsætte argumentationen for en såkaldt yttringsfrihed m.v., den
har jo aldrig været uden indskrænkninger, hvorfor skal man tørre
indskrænkningerne af på bekostning af andres religiøse følelser?
Hvorfor falder en undskyldning svær?
Advarsel: der følger en link til de af Jyllandsposten bragte temmelig
dårlige karikaturer så man ved hvad det drejer sig om. Man skal tænke på at
der er en tid for at le og en tid for at græde.
Jeg mener, dem der lo ad karikaturerne i september sidste år, jeg tror ikke
at de ler nu.

http://scienceblogs.com/dispatches/2006/02/the_caricatures_themselves.php

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 07-02-06 08:25

Nis skrev:

> Hvorfor fortsætte argumentationen for en såkaldt yttringsfrihed m.v., den
> har jo aldrig været uden indskrænkninger, hvorfor skal man tørre
> indskrænkningerne af på bekostning af andres religiøse følelser?

Mener du dermed at vi bare skal opgive ytringsfriheden? Det er faktisk
hvad du skriver.

Netop fordi der er indskrænkninger er det interessant at diskutere
hvor de skal ligge.

> Hvorfor falder en undskyldning svær?

Den danske regering _kan_ logisk set ikke undskyld, da den ikke er part
i sagen. JP _vil_ ikke undskylde, da man mener sig i sin gode ret til
at bringe tegningerne. Og så lang tid de mener der bør de ikke
undskylde.

> Advarsel: der følger en link til de af Jyllandsposten bragte temmelig
> dårlige karikaturer så man ved hvad det drejer sig om. Man skal tænke på at
> der er en tid for at le og en tid for at græde.

Jeg synes ikke karikaturerne var specielt gode, og jeg ville ønske vi
havde haft denne vigtige diskussion på en bedre baggrund- Som f.eks.
De Sataniske Vers, det er nøjagtigt de samme principper.

På den anden side, jeg tror sammenstødet var uundgåeligt når vi har
ytringsfriheden (som er ret ubegrænset i DK) op mod radikale muslimske
ideer.

mvh

Martin

- som ikke har et problem med at folk vil leve efter deres egne regler,
så lang tid de arbejder gennem det demokratiske system for at bestemme
hvilke regler jeg skal lever efter.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-02-06 08:32

On Mon, 6 Feb 2006 18:26:50 +0100, Nis wrote:

> Hvorfor fortsætte argumentationen for en såkaldt yttringsfrihed m.v., den
> har jo aldrig været uden indskrænkninger, hvorfor skal man tørre
> indskrænkningerne af på bekostning af andres religiøse følelser?

Nu har andre religioner, specielt kristendommen nu tit stået for skud:

http://en.wikipedia.org/wiki/Piss_Christ
http://www.mtholyoke.edu/offices/comm/csj/991008/madonna.html
http://www.imdb.com/title/tt0079470/

Det er frit op til enhver at boycotte udstilling, film, aviser mm. der
sårer deres religiøse følelser.