/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Pia Kjærsgaard igen
Fra : Anonym


Dato : 07-02-06 04:21

---
Kilde:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3541840/
»Det frø af ugræs, der er føget ind over den danske grænse - islamister
og løgnere - og som med deres rundrejse
til mellemøstlige lande pustede nyt og for
Danmark livsfarlig liv i konflikten, skal vi nok selv tage os af,« skriver
Pia Kjærsgaard, der gerne ser, at imam Abu Laban udvises som den første.

---
Ifølge JP har flere politikere på Christiansborg allerede taget
afstand fra det.
Og mit spørgsmål er så, hvorfor?
Udsagnet er ikke faktuelt forkert. Selvfølgelig er det fordømmende at
betegne islamister som ugræs, men er det forkert at bruge et så groft udtryk
om personer, som gennem deres opførsel udviser en sådan foragt for deres
værtsland.
Det er surrealistisk. Danske konsulater i brænd, afbrænding af det danske
flag, handelsboykot og terrortrusler og så er det de velmenende kan svinge
sig op til, at fordømme Pia Kjærsgård på grund af tonen i et nyhedsbrev.
Men betryggende er det, at de gamle partier i opposition stadigvæk forstår
at placere det moralske ansvar, hvor det retteligt hører hjemme.
Hvis jeg var islamist, ville jeg grine en vis legemsdel i laser.
Gud fader bevares.



 
 
Trans (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Trans


Dato : 07-02-06 05:03

Anonym wrote:
> ---
> Kilde:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3541840/
> »Det frø af ugræs, der er føget ind over den danske grænse - islamister
> og løgnere - og som med deres rundrejse
> til mellemøstlige lande pustede nyt og for
> Danmark livsfarlig liv i konflikten, skal vi nok selv tage os af,« skriver
> Pia Kjærsgaard, der gerne ser, at imam Abu Laban udvises som den første.

Damen har ret. Problemerne kommer af, at vi har været dumme nok tl at
lukke for mange landsskadelige personer fra Mellemøsten ind i Danmark
og pyldret om dem med bistandshjælp, osv. Hvis vi i stedet havde
været et østerupæisk land, som havde givet dem den kolde skulder og
afvist dem, var vi slet ikke blevet udsat for dette.

Bent


Martin K (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Martin K


Dato : 07-02-06 11:51

"Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
news:1139284999.742913.301870@z14g2000cwz.googlegroups.com...

> Damen har ret. Problemerne kommer af, at vi har været dumme nok tl at
> lukke for mange landsskadelige personer fra Mellemøsten ind i Danmark

Præcis. Det multietniske samfund har spillet fallit - lad os få det
ulykkelige eksperiment afviklet.

--
Martin K



Joakim von And (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 07-02-06 11:57

"Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
news:43e87bb0$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> news:1139284999.742913.301870@z14g2000cwz.googlegroups.com...
>
>> Damen har ret. Problemerne kommer af, at vi har været dumme nok tl at
>> lukke for mange landsskadelige personer fra Mellemøsten ind i Danmark
>
> Præcis. Det multietniske samfund har spillet fallit - lad os få det
> ulykkelige eksperiment afviklet.
>

Etnisk udrensning med andre ord?



Konrad (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-02-06 12:21


"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
news:43e87cf9$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> news:43e87bb0$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> > news:1139284999.742913.301870@z14g2000cwz.googlegroups.com...
> >
> >> Damen har ret. Problemerne kommer af, at vi har været dumme nok tl at
> >> lukke for mange landsskadelige personer fra Mellemøsten ind i Danmark
> >
> > Præcis. Det multietniske samfund har spillet fallit - lad os få det
> > ulykkelige eksperiment afviklet.
> >
>
> Etnisk udrensning med andre ord?

Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i sit stille
sind er hun jo lykkelig for udviklingen.


Per Rønne (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-06 12:36

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> news:43e87cf9$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> > "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
> > news:43e87bb0$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> > > "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> > > news:1139284999.742913.301870@z14g2000cwz.googlegroups.com...
> > >
> > >> Damen har ret. Problemerne kommer af, at vi har været dumme nok tl at
> > >> lukke for mange landsskadelige personer fra Mellemøsten ind i Danmark
> > >
> > > Præcis. Det multietniske samfund har spillet fallit - lad os få det
> > > ulykkelige eksperiment afviklet.
> > >
> >
> > Etnisk udrensning med andre ord?
>
> Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
> konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i sit stille
> sind er hun jo lykkelig for udviklingen.

Fordomme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-02-06 13:02


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hae2z9.femrsf1n7diimN%per@RQNNE.invalid...

> > > Etnisk udrensning med andre ord?
> >
> > Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
> > konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i sit
stille
> > sind er hun jo lykkelig for udviklingen.
>
> Fordomme.

"Fordomme" som til fulde bliver bekræftet, når en anden hadefuld retoriker
kalder den danske ambassadørs udtalelser om, at tegningerne i JP var en
"fejlvurderdering", for "latterligt sleskende". Der findes kun én vej -
konfrontationens og eskalationens vej - den vej de ønsker.


Per Rønne (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-06 13:19

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hae2z9.femrsf1n7diimN%per@RQNNE.invalid...
>
> > > > Etnisk udrensning med andre ord?
> > >
> > > Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
> > > konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i sit
> > > stille sind er hun jo lykkelig for udviklingen.
> >
> > Fordomme.
>
> "Fordomme" som til fulde bliver bekræftet, når en anden hadefuld retoriker
> kalder den danske ambassadørs udtalelser om, at tegningerne i JP var en
> "fejlvurderdering", for "latterligt sleskende". Der findes kun én vej -
> konfrontationens og eskalationens vej - den vej de ønsker.

Danske ambassadører skal ikke føre udenrigspolitik. I øvrigt har DF i
lighed med samtlige andre partier {S havde en svipser i sidste uge}
været uhyre tilbageholdende her på det sidste.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-02-06 14:27


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hae4y6.1j3u92x19pgipsN%per@RQNNE.invalid...
> > > Fordomme.
> >
> > "Fordomme" som til fulde bliver bekræftet, når en anden hadefuld
retoriker
> > kalder den danske ambassadørs udtalelser om, at tegningerne i JP var en
> > "fejlvurderdering", for "latterligt sleskende". Der findes kun én vej -
> > konfrontationens og eskalationens vej - den vej de ønsker.
>
> Danske ambassadører skal ikke føre udenrigspolitik.

Danske ambassadører skal være diplomatiske og har et ansvar for Danmarks
forhold til det land de er ambasadører i. Ambassadøren i SA førte ikke
udenrigspolitik - på ingen måde - han gentog blot hvad Fogh har sagt, nemlig
at tegningerne var en rigtig dårlig ide, og at de har stødt mange mennesker.
Og ambassadører har også ytringsfrihed.

>I øvrigt har DF i
> lighed med samtlige andre partier {S havde en svipser i sidste uge}
> været uhyre tilbageholdende her på det sidste.

"Uhyre tilbageholdende"? DF kræver imamer udvist. DF vil forhindre en moske
med særlov. DF kritiserer USA og England. DF kritiserer danske ambassdører
osv osv osv. På´bare en uge.


Per Rønne (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 07-02-06 17:54

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hae4y6.1j3u92x19pgipsN%per@RQNNE.invalid...
> > > > Fordomme.
> > >
> > > "Fordomme" som til fulde bliver bekræftet, når en anden hadefuld
> > > retoriker kalder den danske ambassadørs udtalelser om, at tegningerne
> > > i JP var en "fejlvurderdering", for "latterligt sleskende". Der findes
> > > kun én vej - konfrontationens og eskalationens vej - den vej de
> > > ønsker.
> >
> > Danske ambassadører skal ikke føre udenrigspolitik.
>
> Danske ambassadører skal være diplomatiske og har et ansvar for Danmarks
> forhold til det land de er ambasadører i. Ambassadøren i SA førte ikke
> udenrigspolitik - på ingen måde - han gentog blot hvad Fogh har sagt, nemlig
> at tegningerne var en rigtig dårlig ide, og at de har stødt mange mennesker.
> Og ambassadører har også ytringsfrihed.
>
> >I øvrigt har DF i
> > lighed med samtlige andre partier {S havde en svipser i sidste uge}
> > været uhyre tilbageholdende her på det sidste.
>
> "Uhyre tilbageholdende"? DF kræver imamer udvist. DF vil forhindre en moske
> med særlov. DF kritiserer USA og England. DF kritiserer danske ambassdører
> osv osv osv. På´bare en uge.

Jeg synes at du fordrejer tingene, og mange af de ting du skriver gælds
altså også for V og K.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-02-06 16:35


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1haehad.e4hkzv27jy7jN%per@RQNNE.invalid...
> > "Uhyre tilbageholdende"? DF kræver imamer udvist. DF vil forhindre en
moske
> > med særlov. DF kritiserer USA og England. DF kritiserer danske
ambassdører
> > osv osv osv. På´bare en uge.
>
> Jeg synes at du fordrejer tingene, og mange af de ting du skriver gælds
> altså også for V og K.

DF har været på banen^*hver* eneste dag med stærke, kompromisløse krav og
"budskaber" - V har været helt og aldeles fraværende fra onsdag til onsdag -
og hvad har K markeret sig med? svaret er : Intet. De mest aktive spillere i
den her sag, rent partipolitisk, har været DF og SF.



T.Liljeberg (08-02-2006)
Kommentar
Fra : T.Liljeberg


Dato : 08-02-06 07:54

On Tue, 7 Feb 2006 14:27:26 +0100, in dk.politik "Konrad"
<davidkonrad@gmail.com> wrote:

>Og ambassadører har også ytringsfrihed.

Den er vist noget begrænset, hvis de gerne vil beholde jobbet.

Konrad (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 08-02-06 16:33


"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message
news:ib5ju1dlm05pk3iaitgg7kejdgvdpk5u4d@4ax.com...
> On Tue, 7 Feb 2006 14:27:26 +0100, in dk.politik "Konrad"
> <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> >Og ambassadører har også ytringsfrihed.
>
> Den er vist noget begrænset, hvis de gerne vil beholde jobbet.

Ja, de kan jo ikke sige hvad som helst. Men at repetere hvad Fogh allerede
har sagt, kan jeg altså ikke se det kontroversielle i. Men det kunne Søren
Espersen, for ambassadøren sagde også, at det var udtryk for "manglende
kendskab til den store muslimske kultur" og altså dermed en "fejlvurdering".
At ambassadøren udviste respekt for den kultur der hersker i det land, som
han er ambassadør i, er i DF´s øjne "latterligt sleskende".


Per Rønne (08-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 08-02-06 18:30

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message
> news:ib5ju1dlm05pk3iaitgg7kejdgvdpk5u4d@4ax.com...
> > On Tue, 7 Feb 2006 14:27:26 +0100, in dk.politik "Konrad"
> > <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> >
> > >Og ambassadører har også ytringsfrihed.
> >
> > Den er vist noget begrænset, hvis de gerne vil beholde jobbet.
>
> Ja, de kan jo ikke sige hvad som helst. Men at repetere hvad Fogh allerede
> har sagt, kan jeg altså ikke se det kontroversielle i. Men det kunne Søren
> Espersen, for ambassadøren sagde også, at det var udtryk for "manglende
> kendskab til den store muslimske kultur" og altså dermed en "fejlvurdering".
> At ambassadøren udviste respekt for den kultur der hersker i det land, som
> han er ambassadør i, er i DF´s øjne "latterligt sleskende".

Svjh kritiserede han direkte JP, noget som Fogh og Per Stig aldrig havde
gjort.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-02-06 17:38


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hagdpk.9rcayhp1ialwN%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message
> > news:ib5ju1dlm05pk3iaitgg7kejdgvdpk5u4d@4ax.com...
> > > On Tue, 7 Feb 2006 14:27:26 +0100, in dk.politik "Konrad"
> > > <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> > >
> > > >Og ambassadører har også ytringsfrihed.
> > >
> > > Den er vist noget begrænset, hvis de gerne vil beholde jobbet.
> >
> > Ja, de kan jo ikke sige hvad som helst. Men at repetere hvad Fogh
allerede
> > har sagt, kan jeg altså ikke se det kontroversielle i. Men det kunne
Søren
> > Espersen, for ambassadøren sagde også, at det var udtryk for "manglende
> > kendskab til den store muslimske kultur" og altså dermed en
"fejlvurdering".
> > At ambassadøren udviste respekt for den kultur der hersker i det land,
som
> > han er ambassadør i, er i DF´s øjne "latterligt sleskende".
>
> Svjh kritiserede han direkte JP, noget som Fogh og Per Stig aldrig havde
> gjort.

Han sagde det var en "fejlvurdering" fra avisens side - baseret på manglende
kendskab til islam. Og manden har jo ret. Og som Fogh sagde : »Jeg har
personligt sådan en respekt for menneskers religiøse overbevisning, at jeg
personligt aldrig vil fremstille Muhammed, Jesus eller andre religiøse
skikkelser på en måde, som kan krænke andre mennesker«. Nøjagtig samme
intention som ambassaføren : Erkendelse af, at muslimer er blevet krænket,
og at avisens tegninger ikke var særligt smarte - Fogh ville ikke selv have
bragt dem - er det ikke kritik af nøjagtig samme skuffe, som ambassadørens?



Per Rønne (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-02-06 18:39

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Fogh ville ikke selv have bragt dem - er det ikke kritik af nøjagtig samme
> skuffe, som ambassadørens?

Nej. Og i øvrigt er jeg altså ikke i stand til at mobilisere nogen som
helst form for respekt for den historiske person Muhamed, som begik
folkemord på jøderne i Medina.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Konrad (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 14-02-06 15:21


"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
news:1hai8ns.yr9p2o1rzyuahN%per@RQNNE.invalid...
> Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
>
> > Fogh ville ikke selv have bragt dem - er det ikke kritik af nøjagtig
samme
> > skuffe, som ambassadørens?
>
> Nej.

Hvad er det så? Fogh ville ikke personligt vise dem, ambasaddøren kalder det
en fejlvurdering. Hvad er konkret forskellen?

>Og i øvrigt er jeg altså ikke i stand til at mobilisere nogen som
> helst form for respekt for den historiske person Muhamed, som begik
> folkemord på jøderne i Medina.

Det er himmelråbende ligegyldigt. Der er uendelig meget i denne verden man
ikke kan eller vil respektere, men som man af den ene eller anden grund er
nødt til at have et pragmatisk forhold til.


Bruno Christensen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Bruno Christensen


Dato : 14-02-06 20:13

On Tue, 14 Feb 2006 15:21:17 +0100, Konrad wrote:

> Det er himmelråbende ligegyldigt. Der er uendelig meget i denne verden man
> ikke kan eller vil respektere, men som man af den ene eller anden grund er
> nødt til at have et pragmatisk forhold til.

Det ikke at ville respektere, kunne være af private årsager.

Jeg har også ting jeg ikke vil diskutere, netop fordi "det går for tæt på"

Pers forhold til Israel er velkendt, og derfor ønsker han ikke at diskutere
jøders relationer til andre folkeslag. Jøderne er der , basta.

(For øvrigt, jeg er rimeligt enig med Per)
--
O
/|\
/\
Bruno

Per Rønne (16-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 16-02-06 18:37

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> news:1hai8ns.yr9p2o1rzyuahN%per@RQNNE.invalid...
> > Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:
> >
> > > Fogh ville ikke selv have bragt dem - er det ikke kritik af nøjagtig
> > > samme skuffe, som ambassadørens?
> >
> > Nej.
>
> Hvad er det så? Fogh ville ikke personligt vise dem, ambasaddøren kalder det
> en fejlvurdering. Hvad er konkret forskellen?

Hvorfra ved du om Fogh ikke personligt ville have vist dem, hvis han
havde været kultur- eller chefredaktør på JP? Tag endelig ikke hans ord
for gode vare; han udtaler sig jo her som statsminister med et stort
udenrigspolitisk problem.

Og ambassadøren - han har offentligt udtalt sig om noget kun en
politiker, ikke en ambassadør, bør udtale sig om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Joakim von And (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 07-02-06 12:47


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e882a7$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> news:43e87cf9$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Martin K" <n@da.spam> skrev i en meddelelse
>> news:43e87bb0$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
>> > "Trans" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
>> > news:1139284999.742913.301870@z14g2000cwz.googlegroups.com...
>> >
>> >> Damen har ret. Problemerne kommer af, at vi har været dumme nok tl at
>> >> lukke for mange landsskadelige personer fra Mellemøsten ind i Danmark
>> >
>> > Præcis. Det multietniske samfund har spillet fallit - lad os få det
>> > ulykkelige eksperiment afviklet.
>> >
>>
>> Etnisk udrensning med andre ord?
>
> Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
> konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i sit
> stille
> sind er hun jo lykkelig for udviklingen.

Det synes jeg ærlig talt er at presse synspunktet til mere end det kan bære.
Men naturligvis vinder DF stort på udviklingen, det er hævet over enhver
tvivl.



Sten Schou (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-02-06 12:52


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e882a7$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
> konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i sit
> stille
> sind er hun jo lykkelig for udviklingen.

Den udvikling er nu i mange år blevet forudsagt af de "højrerabiate", men
desværre er i en del der har set verden fra en 2. etages baggårdslejlighed i
København, hvor udsigten til verden har været gennem Politiken eller DR, så
på en måde kan man godt sige i er undskyldt.

Hilsen Sten



Konrad (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-02-06 13:04


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
news:43e889d9$0$105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43e882a7$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
> > konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i sit
> > stille
> > sind er hun jo lykkelig for udviklingen.
>
> Den udvikling er nu i mange år blevet forudsagt af de "højrerabiate",

Ja, men udviklingen var jo aldrig sket, hvis ikke man havde "hjulpet den på
vej" - hjulpet den på vej lige fra at kalde islam til en pest fra
folketingets talerstol, til at skamrose blasfemiske billeder af profeten
Muhammed. Man har villet konfrontationen - i virkeligheden er det de
arabiske masser der pt agerer "nyttige idioter" - ikke DR eller Politiken.




Sten Schou (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-02-06 13:32


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e88cc0$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, men udviklingen var jo aldrig sket, hvis ikke man havde "hjulpet den
> på
> vej" - hjulpet den på vej lige fra at kalde islam til en pest fra
> folketingets talerstol, til at skamrose blasfemiske billeder af profeten
> Muhammed. Man har villet konfrontationen - i virkeligheden er det de
> arabiske masser der pt agerer "nyttige idioter" - ikke DR eller Politiken.

Den er hjulpet på vej af bl.a. DR og Politiken, som gennem 10 år, op gennem
90'erne, prøvede at kvæle enhver form for debat, men hvor man i stedet havde
travlt med at kalde folk for først fremmedhadere, så racister, og sidst
nynazistiske svinehunde, i stedet for at tage debatten. Samme DR og
Politiken var også altid på pletten, når der rundt om i landet blev
opstillet figurer, såkaldte "svinehunde", pudsigt, at begge dyr er urene i
islam. Så jeg er ikke enig med dig i, at visse politikere har villet
konfrontationen, de blev simpelthen udelukket fra det gode selskab, som
valgte at se på virkeligheden med lukkede øjne, og i stedet drømte sig ind i
et såkaldt multietnisk, flerkulturelt samfund, som udelúkkende gik ud på at
please de rabiate muslimer hele vejen igennem.

Hilsen Sten



Konrad (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 07-02-06 14:37


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
news:43e89358$0$99982$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43e88cc0$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Ja, men udviklingen var jo aldrig sket, hvis ikke man havde "hjulpet den
> > på
> > vej" - hjulpet den på vej lige fra at kalde islam til en pest fra
> > folketingets talerstol, til at skamrose blasfemiske billeder af profeten
> > Muhammed. Man har villet konfrontationen - i virkeligheden er det de
> > arabiske masser der pt agerer "nyttige idioter" - ikke DR eller
Politiken.
>
> Den er hjulpet på vej af bl.a. DR og Politiken, som gennem 10 år, op
gennem
> 90'erne, prøvede at kvæle enhver form for debat,

Det er ikke DR eller Politiken der har bragt tegninger af profeten. Det er
absurd at tillægge dem nogen som helst form for bare teoretisk medansvar.

> men hvor man i stedet havde
> travlt med at kalde folk for først fremmedhadere, så racister, og sidst
> nynazistiske svinehunde, i stedet for at tage debatten.

Hvilken debat? Den nuværende debat handler ikke om andet end
Muhammedtegninger og overdrevne reaktioner på disse. Den nuværende debat
handler hverken om indvandringslove eller sammensætningen af DR bestyrelse.

> Samme DR og
> Politiken var også altid på pletten, når der rundt om i landet blev
> opstillet figurer, såkaldte "svinehunde",

Ligesom alle andre medier - som alle andre medier formidlede de en god
historie.

>pudsigt, at begge dyr er urene i
> islam. Så jeg er ikke enig med dig i, at visse politikere har villet
> konfrontationen, de blev simpelthen udelukket fra det gode selskab,

Der findes næppe noget parti der har haft større indflydelse og
gennemslagskraft de sidste 10 år end DF.

>som
> valgte at se på virkeligheden med lukkede øjne, og i stedet drømte sig ind
i
> et såkaldt multietnisk, flerkulturelt samfund, som udelúkkende gik ud på
at
> please de rabiate muslimer hele vejen igennem.

Men den nuværende debat handler jo netop ikke om at please nogen swom
heslt.


Sten Schou (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-02-06 15:14


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:43e8a26a$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er ikke DR eller Politiken der har bragt tegninger af profeten. Det er
> absurd at tillægge dem nogen som helst form for bare teoretisk medansvar.
>
>> men hvor man i stedet havde
>> travlt med at kalde folk for først fremmedhadere, så racister, og sidst
>> nynazistiske svinehunde, i stedet for at tage debatten.
>
> Hvilken debat? Den nuværende debat handler ikke om andet end
> Muhammedtegninger og overdrevne reaktioner på disse. Den nuværende debat
> handler hverken om indvandringslove eller sammensætningen af DR
> bestyrelse.
>
>> Samme DR og
>> Politiken var også altid på pletten, når der rundt om i landet blev
>> opstillet figurer, såkaldte "svinehunde",
>
> Ligesom alle andre medier - som alle andre medier formidlede de en god
> historie.
>
>>pudsigt, at begge dyr er urene i
>> islam. Så jeg er ikke enig med dig i, at visse politikere har villet
>> konfrontationen, de blev simpelthen udelukket fra det gode selskab,
>
> Der findes næppe noget parti der har haft større indflydelse og
> gennemslagskraft de sidste 10 år end DF.
>
>>som
>> valgte at se på virkeligheden med lukkede øjne, og i stedet drømte sig
>> ind
> i
>> et såkaldt multietnisk, flerkulturelt samfund, som udelúkkende gik ud på
> at
>> please de rabiate muslimer hele vejen igennem.
>
> Men den nuværende debat handler jo netop ikke om at please nogen swom
> heslt.

Jeg taler om den manglende debat op gennem 90'erne, der er resultatet af det
vi ser nu. Og i den tid har DR og Politiken ikke bestilt andet end at please
alle de fundamentalister, som har skreget på særbehandling.....Og det er
denne særbehandling, som tegningerne er et produkt af, nemlæig den langsomme
omklamring af ytringsfriheden, foretaget af Hr. Laban og hans kumpaner, som
har været oppe på de høje spanske hæle gennem mange år, hver gang der var
noget der gik dem imod, og som vi blot skulle finde sig i.
Men det ved vi jo godt allesammen, nemlig at vi skulle have stillet krav
allerede dengang, og ignoreret Hr. Laban og ligesindede fjolser, men af en
eller anden årsag var der større politisk støtte til at klientgøre dem, alle
som en.

Hilsen Sten



Konrad (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-02-06 17:52


"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
news:43e8ab28$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > Men den nuværende debat handler jo netop ikke om at please nogen swom
> > heslt.
>
> Jeg taler om den manglende debat op gennem 90'erne, der er resultatet af
det
> vi ser nu.

Jeg kan altså ikke få det til at stemme. Bragte JP tegningerne pga en
manglende debat i 90'erne? Den er jo helt ny, den bortforklaring. Lidt
ligesom når muslimer siger, at de brænder danske flag af, fordi vi ikke
tager imod nok flygtninge fra de mellemøstlige diktaturer.

>Og i den tid har DR og Politiken ikke bestilt andet end at please
> alle de fundamentalister, som har skreget på særbehandling

Det har de bestemt ikke. Alle er hængt ud på nøjagtig den måde de fortjener.

>.....Og det er
> denne særbehandling, som tegningerne er et produkt af, nemlæig den
langsomme
> omklamring af ytringsfriheden, foretaget af Hr. Laban og hans kumpaner,

De har ingen indflydelse på ytringsfriheden i Danmark, og har aldrig haft
indflydelse.

> som
> har været oppe på de høje spanske hæle gennem mange år, hver gang der var
> noget der gik dem imod, og som vi blot skulle finde sig i.

Eksempler?

> Men det ved vi jo godt allesammen, nemlig at vi skulle have stillet krav
> allerede dengang, og ignoreret Hr. Laban og ligesindede fjolser,

De er også blevet ignoreret til max. Det var faktisk Fogh der forfremmede
Abu Laban til "seriøs" integrations-medspiller. Det har han nok fortrudt.

> men af en
> eller anden årsag var der større politisk støtte til at klientgøre dem,
alle
> som en.

???


Mendoza (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 07-02-06 17:57

Konrad wrote:
> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
> news:43e889d9$0$105$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:43e882a7$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Ja, det er da DF og dets tilhængeres ultimative mål. De VIL jo bare
>>> konflikten. Pia K kalder måske imaner for "landsforrædere", men i
>>> sit stille
>>> sind er hun jo lykkelig for udviklingen.
>>
>> Den udvikling er nu i mange år blevet forudsagt af de "højrerabiate",
>
> Ja, men udviklingen var jo aldrig sket, hvis ikke man havde "hjulpet
> den på vej"


Ork, jo... det klarer de voldelige muslimske elementer skam fint selv.
Danskersvin, danskerluder, vantro svin, gaderøverier, voldtægter, you name
it.... Det er nok det folk snart er trætte af at læse om dagligt.



Konrad (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 09-02-06 17:48


"Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in message
news:6j4Gf.4015$FB4.1605@news.get2net.dk...

> >> Den udvikling er nu i mange år blevet forudsagt af de "højrerabiate",
> >
> > Ja, men udviklingen var jo aldrig sket, hvis ikke man havde "hjulpet
> > den på vej"
>
> Ork, jo... det klarer de voldelige muslimske elementer skam fint selv.

De er gået på gaden direkte som følge af kendskabet til tegningerne. Var
tegningerne aldrig blevet bragt, var masserne aldrig gået på gaden i
Mellemøsten. Og det er jo ikke lige den "udvikling" højrefløjen har sukket
efter i årtier - det er jo den direkte voldelige konfrontation med muslimer
i de danske gader.


Kim Larsen (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 07-02-06 12:51

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
news:1139284999.742913.301870@z14g2000cwz.googlegroups.com...
Anonym wrote:
> ---
> Kilde:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3541840/
> »Det frø af ugræs, der er føget ind over den danske grænse -
> islamister
> og løgnere - og som med deres rundrejse
> til mellemøstlige lande pustede nyt og for
> Danmark livsfarlig liv i konflikten, skal vi nok selv tage os af,« skriver
> Pia Kjærsgaard, der gerne ser, at imam Abu Laban udvises som den første.

Damen har ret. Problemerne kommer af,

svar---------------------------------------------------------->

Damen har ikke ret. Problemerne kommer af, at vi har ført en fremmedhadsk
debat herhjemme som har overskredet enhver form for anstændighed. Således
har vi os selv og vores dårlige på opførsel, indenrigspolitisk som
udenrigspolitisk, at takke for hvad der er sket. Det er flovt at være
dansker for tiden.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Sten Schou (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-02-06 13:35


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43e889a4$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> Damen har ret. Problemerne kommer af,
>
> svar---------------------------------------------------------->
>
> Damen har ikke ret. Problemerne kommer af, at vi har ført en fremmedhadsk
> debat herhjemme som har overskredet enhver form for anstændighed. Således
> har vi os selv og vores dårlige på opførsel, indenrigspolitisk som
> udenrigspolitisk, at takke for hvad der er sket. Det er flovt at være
> dansker for tiden.

Nu kommer jeg heldigvis andre steder end i ungdomshuset på Jagtvej. Jeg
arbejder i et såkaldt internationalt miljø,kulbrinteefterforskningsbranchen,
og der er vi en blandet landhandel bestående af danskere, nordmænd,
svenskere, briter, amerikanere, og alle som en har den samme holdning til
lige netop dette emne, og er som følge deraf overhovedet ikke flove over at
arbejde sammen med danskere.

Hilsen Sten



Kim Larsen (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 07-02-06 14:27

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43e893fd$0$156$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e889a4$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Damen har ret. Problemerne kommer af,
>>
>> svar---------------------------------------------------------->
>>
>> Damen har ikke ret. Problemerne kommer af, at vi har ført en fremmedhadsk
>> debat herhjemme som har overskredet enhver form for anstændighed. Således
>> har vi os selv og vores dårlige på opførsel, indenrigspolitisk som
>> udenrigspolitisk, at takke for hvad der er sket. Det er flovt at være
>> dansker for tiden.
>
> Nu kommer jeg heldigvis andre steder end i ungdomshuset på Jagtvej. Jeg
> arbejder i et såkaldt internationalt
> miljø,kulbrinteefterforskningsbranchen, og der er vi en blandet landhandel
> bestående af danskere, nordmænd, svenskere, briter, amerikanere, og alle
> som en har den samme holdning til lige netop dette emne, og er som følge
> deraf overhovedet ikke flove over at arbejde sammen med danskere.

Jeg tror faktisk *du* har din gang derinde som en eller anden skabsaktivist
som smider med sten ind igennem banker og amerikanske fast-food-kæder, du
vil bare ikke rigtig være ved det og derfor fører de dig frem som en
højre-fløjser her i nyhedsgruppen men jeg må skuffe dig, Sten. For det
første har jeg aldrig haft noget at gøre med autonome miljøer på noget som
helst tidspunkt (dette inkluderer ungdomshuset på Jagtvejen inde i København
(fred være med det)) og det er jeg også en anelse for gammel til. Dertil
kommer at mange af de såkaldt autonome har en helt anden politisk dagsorden
end mig, sagt på en anden måde, hvis min politik blev gennemført så fik de
noget at se til (og pive over). Når du på et tidspunkt bliver gammel nok vil
du sikkert kunne indse dette her, lille Sten.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Sten Schou (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-02-06 15:15


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43e8a02c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg tror faktisk *du* har din gang derinde som en eller anden
> skabsaktivist som smider med sten ind igennem banker og amerikanske
> fast-food-kæder, du vil bare ikke rigtig være ved det og derfor fører de
> dig frem som en højre-fløjser her i nyhedsgruppen men jeg må skuffe dig,
> Sten. For det første har jeg aldrig haft noget at gøre med autonome
> miljøer på noget som helst tidspunkt (dette inkluderer ungdomshuset på
> Jagtvejen inde i København (fred være med det)) og det er jeg også en
> anelse for gammel til. Dertil kommer at mange af de såkaldt autonome har
> en helt anden politisk dagsorden end mig, sagt på en anden måde, hvis min
> politik blev gennemført så fik de noget at se til (og pive over). Når du
> på et tidspunkt bliver gammel nok vil du sikkert kunne indse dette her,
> lille Sten.

Så må du undskylde Kim Larsen, din retorik minder blot i uhyggelig grad som
den der kommer fra de antinazistiske nazister inde i ungdomshuset.

Hilsen Sten



Mendoza (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 07-02-06 18:02

Kim Larsen wrote:

> Når du på et tidspunkt bliver gammel
> nok vil du sikkert kunne indse dette her, lille Sten.


Lille Sten? Kender du ham?



Kim Larsen (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 07-02-06 19:21

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:Qn4Gf.4082$hI4.2880@news.get2net.dk...
> Kim Larsen wrote:
>
>> Når du på et tidspunkt bliver gammel
>> nok vil du sikkert kunne indse dette her, lille Sten.
>
> Lille Sten? Kender du ham?

Nej jeg tænkte på hans åndelige alder

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Sten Schou (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 07-02-06 22:54


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:43e8e52d$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej jeg tænkte på hans åndelige alder

Tænkte????...hmmmm, den var ny....

Hilsen Sten



Kim Larsen (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 09-02-06 05:14

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
news:43e91717$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:43e8e52d$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nej jeg tænkte på hans åndelige alder
>
> Tænkte????...hmmmm, den var ny....

Jamen det kommer da ikke bag på mig, Sten, at det at tænke er et helt nyt
begreb for dig. Hvis du nu vænner dig til den nye opdagelse monteret på
toppen af din hals, så kan det måske være en mulighed, at der på et
tidspunkt om nogle år kommer nogle fornuftige indlæg fra din hånd. Indtil da
må vi jo så nøjes med hvad du er i stand til. Held og lykke med opdagelsen.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)




Mendoza (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Mendoza


Dato : 07-02-06 18:00

Kim Larsen wrote:

> Damen har ikke ret. Problemerne kommer af, at vi har ført en
> fremmedhadsk debat herhjemme som har overskredet enhver form for
> anstændighed. Således har vi os selv og vores dårlige på opførsel,
> indenrigspolitisk som udenrigspolitisk, at takke for hvad der er
> sket. Det er flovt at være dansker for tiden.

Ja for søren... det er vores egen skyld. Vi har gjort alt for lidt for at
imødekomme muslimerne.... Det *er* altså også urimeligt.



Trans (07-02-2006)
Kommentar
Fra : Trans


Dato : 07-02-06 17:03

Joakim von And wrote:

> Etnisk udrensning med andre ord?

Næh, det kaldes restriktiv indvandringspolitik. Nationerne bestemmer
efter folkeretten selv suverænt, hvilkde fremmede de vil have inden
for deres grænser og i hvor lang tid. Her må de naturligvis se på,
hvad der er i landets interesse. Hvis man er fornuftig, indlader man
ikke hvem som helts, men man ser på, om der er tale om personer, der
kan være nyttige for landet, og som ikke truer landets orden og
sikkerhed.

Har en regering begået den fejl at indlade de forkerte, må de
naturligvis udvises. Fremmede statsborgere fra lande uden for EU og
Norden har ingen ret til at opholde sig i Danmark.

Bent


Per Rønne (09-02-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 09-02-06 07:53

Anonym <anonym@anonym.com> wrote:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3541840/
> »Det frø af ugræs, der er føget ind over den danske grænse - islamister
> og løgnere - og som med deres rundrejse
> til mellemøstlige lande pustede nyt og for
> Danmark livsfarlig liv i konflikten, skal vi nok selv tage os af,« skriver
> Pia Kjærsgaard, der gerne ser, at imam Abu Laban udvises som den første.

Hvad med Villy Søvndals udtalelser til Al Arabia?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408638
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste