Fra Leonard Cohen til Bob Dylan
Fra : Carsten Buhl

Dato : 06-02-06 23:31

Hej NG,

for en del tid siden sang og spillede en række kunstnere fra den danske pop-
og rockscene
nogle numre af Leonard Cohen i helt egne og personlige fortolkninger til et
show, der blev
vist i TV. Musikken blev senere udgivet på en CD.

Jeg synes, det kunne være fedt, hvis man lavede et tilsvarende arrangement
med sange af
Bob Dylan. Der skulle være nok materiale at tage af.

Det kunne være interessant at høre NG's mening om dette samt et forslag til
hvilke sange,
der i så fald skulle spilles.

Mvh Carsten

Fra : Ove Thomsen

Dato : 07-02-06 07:50

> Jeg synes, det kunne være fedt, hvis man lavede et tilsvarende
> arrangement med sange af
> Bob Dylan. Der skulle være nok materiale at tage af.

Forskellen er nok at det er gjort mange gange, jeg kan da lige her og nu
komme på to nemlig en gammel "Blowing in the Wind" med "Cy Maria og
Robert" (tror jeg): "Du spørger min ven, kun vinden gir dig svar" og
senest, Lars Lilholt der lavede en helt aldeles fremragende udgave af "The
times they are a'changing" :"Tiderne skifter" på sit seneste album. Men
projektet er da interessant, jeg vil da tro at både Poul Krebs, Allan Olsen
og Johnny Madsen kunne give kvalificerede bud på gendigtninger, hvis de
ikke allerede har gjort det (kender ikke hele de herrers produktion).

Fra : Max

Dato : 07-02-06 08:10

Hej Carsten

> forslag til hvilke sange, der i så fald skulle spilles.

Du kan jo kikke lidt på hvilke numre det er populært
at lave cover versioner af her

http://www.bjorner.com/Covers.htm

og bemærk at dit forslag er lavet flere gange i sverige.

Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 07-02-06 22:47

"Carsten Buhl" <carsten-buhl@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Det kunne være interessant at høre NG's mening om dette samt et forslag
> til
> hvilke sange,
> der i så fald skulle spilles.

Til 'Shrek' lavede Jason Wade (Fra 'Lifehouse') jo en cover version af 'You
Belong To Me' - Jeg tror Kasper Eistrup fra Kashmir kunne lave en rigtig fed
version af det nummer... Han har stemmen til at lave et rigtig fedt nummer
ud
af det... (Ikke for at fornærme nogen, men IMHO har Bob Dylan jo aldrig haft
den store sangstemme)

..Thomas

Fra : Max

Dato : 07-02-06 23:24

Hej Thomas

> af det... (Ikke for at fornærme nogen, men IMHO har Bob Dylan jo
> aldrig haft den store sangstemme)

Jeg tror ikke du fornærmer ham ved at sige at han ingen sang
stemme har, han er fortolker ikke sanger :)

Mvh Max