Kierkegaard vs. islam
Fra : Sten Schou

Dato : 06-02-06 22:23

Søren Kierkegaard tog i 1841 magistergraden på en afhandling om "Begrebet
ironi med stadigt hensyn til Sokrates"
Her i Vesten skal vi åbenbart indordne os under "Begrebet ironi med stadigt
hensyn til Muhammed"

Hilsen Sten

Fra : Bo Warming

Dato : 07-02-06 05:28

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message
> Søren Kierkegaard tog i 1841 magistergraden på en afhandling om
> "Begrebet ironi med stadigt hensyn til Sokrates"
> Her i Vesten skal vi åbenbart indordne os under "Begrebet ironi med
> stadigt hensyn til Muhammed"

Alt hos Krarup og Langballe bakkes op af Kierkegaard
At være i sekt med de to, er det eneste jeg savner ved at være smidt
ud af folkekirken.

"Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

"Man har afskaffet det at være menneske, og enhver spekulant,
journalist og
politiker forveksler sig selv med menneskeheden, hvorved han bliver
noget
uendeligt stort."Søren Kierkegaard

"Jeg kritiserer ikke vor tid for at være ond, men for at være ussel" .
Søren Kierkegaard

"Mens alle vil herske, vil ingen tage ansvaret. . Søren Kierkegaard

"What our age lacks is not reflection but passion . Søren Kierkegaard

" Where there is a crowd, there is untruth . Søren Kierkegaard

Vil man gøre en ven noget forståeligt, må man passe få at finde ham
hvor han er.Min mere-forståen hjælper ellers intet. Så vil jeg i
grunden ikke gavne ham, men beundres af ham. " Søren Kierkegaard

"Netop fordi der i humor er en skjult smerte, er der også en sympati"Kierkegaard

" Jeg holder ubeskriveligt meget af menneskene, især når de gør
sig selv latterlige, for jeg er menneskeven, men en endnu større ven
af latteren, . Søren Kierkegaard

" Forfærdeligt, når i et lille land, pjat og grinen truer med at
blive den "offentlige mening" . Søren Kierkegaard

"Det hændte på et teater, at der gik ild i kulisserne. Bajads kom
for at underrette publikum derom. Man troede, det var en vittighed og
applauderede; han gentog det; man jublede endnu mere. Således tænker
jeg, at verden vil gå til grunde under almindelig jubel af vittige
hoveder, der tror, at det er en vits. Søren Kierkegaard

"Geniet er som et tordenvejr, går mod vinden, forfærder menneskene og
renser luften,

"Men siger at man ikke må tjene to herrer. Hele verden siger det
modsatte. Verden siger "til en vis grad" - hvilket er det modsatte"
Søren Kierkegaard-

"Enhver bevægelse eller forandring
der sker ved hjælp af 100000 eller 10000 eller 10000 eller 1000
støjende og knurrende og brummende og jodlende mennesker er usandhed,
et falsum , et tilbageskridt. Her er nemlig Gud kun meget forvirret
med, måske slet ikke, måske snarere djævelen"

"Hele Europa synes at gå imod den totale bankerot. Søren Kierkegaard

"Hvis jeg havde en datter, og hun blev voldtaget, ville jeg se det som
mindre slemt, end hvis hun ønskede at gifte sig med en journalist .
Søren Kierkegaard