Z1010 og hovedpine???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 06-02-06 21:40

Hej, vi sidder og kigger på om vi skal ha et par "3" telefoner...

Vi har hørt at det kan være farligt, og vil nu høre jer om to ting:

1. Er der nogen af jer der har ondt i hovedet (eller andet ubehag) efter i
bruger jeres "3" telefon?

2. Vi kan bedst lide Sony Ericssons telefoner, og har kigget på Z1010, men
den har kun VGA kamera,
er der evt en anden "3" telefon i Sony Ericsson der har et ordetnligt
kamera???

Henrik

Fra : snuden

Dato : 06-02-06 22:27

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har hørt at det kan være farligt, og vil nu høre jer om to ting:
>
> 1. Er der nogen af jer der har ondt i hovedet (eller andet ubehag) efter i

Ja, jeg fik ondt i hovedet mens jeg brugte min 3G telefon, fordi dækningen
er hullet som en schweizerost. Så nu er det skrottet.

Snuden

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 07-02-06 06:13

"snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, jeg fik ondt i hovedet mens jeg brugte min 3G telefon, fordi dækningen
> er hullet som en schweizerost. Så nu er det skrottet.

Ok, hvordan skal det forsåes?

Og er der andre med samme prob????

Henrik

Fra : J.K.Arning

Dato : 07-02-06 10:33

On Tue, 7 Feb 2006 06:12:42 +0100, Henrik (Silkeborg) wrote:

> Ok, hvordan skal det forsåes?

At han åbenbart mener at 3 har dårlig dægning og bor man i østerbullerby
hvor TDC og de andre forøvrigt også tit har dårlig dækning så er det
korrekt. Tjek 3`s dækningskort og se hvordan det ser ud der hvor du bor.
Generelt fungerer det helt fint.

Jeg ved ikke hvorfor du mener man får hovedpine af 3 telefoner, det er
noget sludder. De giver ikke mere eller mindre hovedpine end nogle andre
telefoner.

Hvad Z1010 angår vælger du en af de ældste 3 telefoner på markedet men en
ringe batteritid.

Vælg K608i eller en af de mange andre nye telefoner.

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 07-02-06 17:48

> [...]
> hvor TDC og de andre forøvrigt også tit har dårlig dækning så er det
> korrekt. Tjek 3`s dækningskort og se hvordan det ser ud der hvor du bor.

jeg har haft 3 og det var altså også selv inde midt på strøget i kbh at den
valgte at roame... Jeg havde den også med i Haderslev, hvor jeg var i en
måned. Smart tænkte jeg at kunne ringe gratis til 3 mobiler, men her roamede
den også 6 ud 10 gange... Det var LG "et-eller-andet" men den er skrottet,
og nu er jeg tilbage på alm. tlf net :)

Tror måske tdc's 3 net fungerer bedrer, men skal ikke kunne sige det

Fra : J.K.Arning

Dato : 07-02-06 18:46

On Tue, 7 Feb 2006 17:48:18 +0100, Lars Koch (5000) wrote:

> jeg har haft 3

Og jeg har 3 .. en SE K608i og den roamer _aldrig_ i Kbh det er ikke sket
endnu. Forbindelsen er fin .. lyden er fin .. det eneste der ikke altid er
god dækning på indendørs er deres umts data net.

--
:: J.K.Arning ::

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-02-06 19:07

" Lars Koch (5000)" <koch@galnet.DANSK> wrote in message

> [...]
> roamede den også 6 ud 10 gange... Det var LG "et-eller-andet" men den er
> skrottet, og nu er jeg tilbage på alm. tlf net :)

Det kommer meget an på hvordan telefonen er klemt ned i lommen, det er da
rigitgt fx TDC GSM net er mere finmasket, men lader man være med at "lægge"
antennen forkert i lommen så lyder det mærkeligt hvis den ligefrem skulle
roame på strøget

Fra : RpR

Dato : 07-02-06 10:28

> 1. Er der nogen af jer der har ondt i hovedet (eller andet ubehag) efter i
> bruger jeres "3" telefon?

Hvis det er den "farlige" stråling som nogen prøver at opreklamere så kan
jeg berolige dig. Energien der kommer fra en 3G telefon er så lille, om du
så lå 1000 af dem i en bunke så ville du ikke kunne måle en forskel i
grader.

Det er mere farligt at færdes i trafikken end have sin 3G telefon fastspændt
i nakken 24/7.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-02-06 16:32

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi har hørt at det kan være farligt, og vil nu høre jer om to ting:
>
> 1. Er der nogen af jer der har ondt i hovedet (eller andet ubehag) efter i

tror jeg ikke der er nogen der for, har da prøvet engang men det var ved en
8W gsmtelefon, hvor man fik ondt i hovedet med det samme.

> 2. Vi kan bedst lide Sony Ericssons telefoner, og har kigget på Z1010,
> men den har kun VGA kamera,

Z1010 er en gammel svend efterhånden, har selv Z800i og den er jeg glad for,
hvis jeg skulle vælge en ny idag, ville jeg stadigt vælge Z800I, eller deres
nyere Nokia 6280 eller LG U880. Kender kun Z800i og den kan jeg godt
anbefale, har alle funktioner man kunne tænkte sig undtaget FM radio.

> er der evt en anden "3" telefon i Sony Ericsson der har et ordetnligt
> kamera???

skal du nok ikke regne med hvis du sammenligner med rigtige digicams.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-02-06 16:47

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> tror jeg ikke der er nogen der for, har da prøvet engang men det var ved
> en 8W gsmtelefon, hvor man fik ondt i hovedet med det samme.

DSu kan også kigger efter de såkaldte "sar" værdiger heder det vist som
opgiver strålingen mod dit hovedet når du taler

Fx Z800i har 1,05W/kg
Z1010 1,41W/kg
W800i gsm tel 0,67

Nokia 6280 er helt nede på 0,5W/kg

lovgrænsen er 2W/kg

> Z1010 er en gammel svend efterhånden, har selv Z800i og den er jeg glad
> for,

Gik forresten her på 3´s webshop
http://www.3.dk/my3/StorefrontPage.aspx?id=12236 så sparer du 200kr i
forhold til butikkerne, og de sælger bla heller ikke Z1010 mere