Har muslimer hånet kristne?
Fra : Steffen

Dato : 06-02-06 21:40

I TV-Avisen var der ca. 21.20 et indslag, hvor en talsmand fra den
amerikanske regering sagde, at der i mellemøsten også er blevet gjort nar af
jødernes og de kristnes tro.
Er der dokumentation for at det har fundet sted i nyere tid?
Steffen

Fra : DS

Dato : 06-02-06 21:45

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>af jødernes og de kristnes tro.
> Er der dokumentation for at det har fundet sted i nyere tid?

Ja, der har været nogle "gengældelses" satire tegninger, hvor der blev gjort
grin med Holocaust, så vidt jeg husker. Prøv at søge lidt rundt omkring, så
skulle det være at finde.

DS

Fra : Steffen

Dato : 06-02-06 22:04

Er det noget der findes på nettet?

Fra : GB

Dato : 06-02-06 23:30

"DS" <nospam@tome.com> wrote in

> Ja, der har været nogle "gengældelses" satire tegninger, hvor der blev
> gjort grin med Holocaust, så vidt jeg husker. Prøv at søge lidt rundt
> omkring, så skulle det være at finde.

Er du tosset mand? Der udgives daglig karikaturer af jøder og kristne i de
arabiske lande, som ville få selveste Goebbels til at tage hatten af.

Prøv dog at søge lidt på nettet.

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-02-06 21:48

On 06 feb 2006, Steffen wrote in dk.politik:

> [...]
> blevet gjort nar af jødernes og de kristnes tro.
> Er der dokumentation for at det har fundet sted i nyere tid?

Prøv at se Deadline fra i går:

http://www.dr.dk/dr2/deadline2230/sondag.htm

Særligt indslaget med Alan Dershowiz. Han har det oppe og vende.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Pjensen73

Dato : 06-02-06 22:17

> [...]
> jødernes og de kristnes tro.
> Er der dokumentation for at det har fundet sted i nyere tid?

Man kan jo næsten dagligt se her i danmark, at vi hver dag bliver kaldt
for vantro kristne. Er det ikke en hån?

Fra : HC

Dato : 06-02-06 22:46

> Man kan jo næsten dagligt se her i danmark, at vi hver dag bliver kaldt
> for vantro kristne. Er det ikke en hån?

Det er vel en hån, når koranen siger at alle der ikke følger dens regelsæt,
er vantro og skal myrdes.

HC

Fra : vvv

Dato : 06-02-06 23:09

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan jo næsten dagligt se her i danmark, at vi hver dag bliver kaldt
> for vantro kristne. Er det ikke en hån?

Der er et eller andet helt galt i sætningen: "Man kan jo næsten dagligt se
........, at vi hver dag....."

Ser vi bort fra det har jeg nu aldrig prøvet at blive kaldt vantro, eller
andet religiøst, og det på trods af at jeg bor i et område med temmelig
mange muslimer.
Så jeg er nu ikke helt sikker på at det sker "næsten daglig hver dag" sådan
cirka omtrent hvor tit det så end er.

Og jo for mig ville det være en hån at blive kaldt kristen. Som god ateist
vil jeg under ingen omstændigheder beskyldes for den slags

VV

Fra : Adrian Hjelmslund

Dato : 06-02-06 23:17

http://myblog.de/politicallyincorrect/art/2821925

Der er lavet en pudsig lille setup her.
Har nok ikke noget med kristne at gøre i den forstand.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 06-02-06 23:30

> [...]
>af jødernes og de kristnes tro.
> Er der dokumentation for at det har fundet sted i nyere tid?

http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm

http://www.arabeuropean.org/

Det vrimler med dem.

Flemming Nielsen

Fra : Steffen

Dato : 07-02-06 08:30

Jeg mener ikke tegninger, hvor de gør nar af amerikansk, jødisk eller
europæisk kultur, men tegninger hvor de decideret karikerer Jesus.
Er der eksempler på det - på nettet?
Steffen

Fra : Sirannon

Dato : 07-02-06 08:38

> [...]
> Jeg mener ikke tegninger, hvor de gør nar af amerikansk, jødisk eller
> europæisk kultur, men tegninger hvor de decideret karikerer Jesus.

Top postning er ikke høfligt.

Nej jeg det tror jeg ikke, der er, han er jo stadig en profet for dem, men
han tog åbenbart fejl i et eller andet. Men han må vist ikke fornærmes.

Fra : Niels

Dato : 08-02-06 02:27

Steffen skrev:

> Jeg mener ikke tegninger, hvor de gør nar af amerikansk, jødisk eller
> europæisk kultur, men tegninger hvor de decideret karikerer Jesus.
> Er der eksempler på det - på nettet?
> Steffen

Det behøver du ikke gå så langt for:
http://wulffmorgenthaler.com/log/QA24122005.gif

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-06 23:35

"Steffen" <box399bc@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
>af jødernes og de kristnes tro.
> Er der dokumentation for at det har fundet sted i nyere tid?

Det finder sted hele tiden, og der laves film hvor man stadig kolporterer
den gamle myte med at jøderne spiser små kristne børns blod, og bruger det i
brødet. En anden film, som blev vist i flere mellemøstlige lande var "Blå
Øjne", om at jøder fanger palæstinensiske børn med blå øjnene og stjæler
øjnene, for at operere dem ind i jødiske børn.

Nu har forresten en muslimsk gruppe i Holland "gengældt" ved at bringe
tegninger af Anne Frank i seng med Hitler, og andre fine ting, - for det er
selvfølgelig i sidste ende jødernes skyld det hele.

Men som muslimer og deres apologeter altid siger, når det er islam det
drejer sig om: "det er jo noget andet", vi skal altid bruge to værdinormer,
efter om det er islam eller ikke islam, der er på tale.

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 01:22

Steffen wrote:
> [...]
> nar af jødernes og de kristnes tro.
> Er der dokumentation for at det har fundet sted i nyere tid?

For hulen da - underspillet humor i verdensklasse.

Fra : Tony

Dato : 07-02-06 01:49

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> For hulen da - underspillet humor i verdensklasse.

Ja, det er da ironi der er til at forstå.

Tony