hjælp : manualer
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-02-06 21:28

er der nogen der har et eller flere links til nogen gode manualer for
web design - jeg har følgende programmer til det

1.) dreamwever 8
2.) frontpage ( ja den er på vej ned - men den skulle være rigtig go )
3.)BlueVoda Website Builder ( der er en manual - men den er for svær )

der må jo være en www side hvor man tager det skridt for skridt -
meget simpelt.
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-02-06 22:20

Bo M Mogensen skrev:

> der må jo være en www side hvor man tager det skridt
> for skridt - meget simpelt.

Der er en del at tage af:
http://hjemmesideskolen.dk
http://html.dk
http://html-faq.dk
http://webdesign101.dk
http://9am.dk
og der er sikkert mange flere.

Ingen af dem er dog beregnet til de programmer du har
nævnt, men du vil vel lære at lave en hjemmeside, ikke?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-02-06 22:45

On Mon, 6 Feb 2006 22:20:24 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

HI Allan

>http://hjemmesideskolen.dk
>http://html.dk
>http://html-faq.dk
>http://webdesign101.dk
>http://9am.dk
>og der er sikkert mange flere.

jamen jeg starter med at kikke dem igenem ...

>Ingen af dem er dog beregnet til de programmer du har
>nævnt, men du vil vel lære at lave en hjemmeside, ikke?

jamen er det ikke lidt et problem at jeg ikke har et program der
passer til manualen ... men jeg kan se man kan hente noget gratis
noget her Stones webwriter ?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-02-06 22:49

Bo M Mogensen skrev:

>men jeg kan se man kan hente noget gratis
>noget her Stones webwriter ?

Stones er et helt fint program.

Du kunne f.eks. også hente Nvu gratis, og læse guiden på
http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-02-06 23:07

On 06 Feb 2006 21:49:20 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

HI Ivan

>Stones er et helt fint program.

godt - har hentet det ...

>Du kunne f.eks. også hente Nvu gratis, og læse guiden på
>http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html

jeg er der inde :
http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html

og håber nu på det bedste ....

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-02-06 23:47

Den 06-02-06 23.06 skrev Bo M Mogensen følgende:

> jeg er der inde :
> http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-nvu.html
>
> og håber nu på det bedste ....

Jeg er ved at lægge sidste hånd på nogle skabeloner til Nvu, der gør det
endnu nemmere at lave en hjemmeside. Kig ind på siden igen i morgen
(eller senere i nat).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : Chokmah

Dato : 07-02-06 19:18

On Mon, 06 Feb 2006 23:47:05 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Jeg er ved at lægge sidste hånd på nogle skabeloner til Nvu, der gør det
>endnu nemmere at lave en hjemmeside. Kig ind på siden igen i morgen
>(eller senere i nat).

det lyder godt - jeg rippede hele siden til min hd så jeg kunne se den
off line den er go

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 06-02-06 22:53

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
>
> jamen er det ikke lidt et problem at jeg ikke har et program der
> passer til manualen ... men jeg kan se man kan hente noget gratis

Det kan laves i notepad alene og uden manualer.

Kvaliteten kommer indefra næsten ligesom skønhed

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-02-06 23:08

On Mon, 6 Feb 2006 22:52:42 +0100, "Johnny Winther Ronnenberg"
<johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> wrote:

>Det kan laves i notepad alene og uden manualer.

Njaaaee .... jeg kan såmænd nok finde ud af at lave de enkelte sider
men det store og farlige er det her med at linke sagerne sammen

>Kvaliteten kommer indefra næsten ligesom skønhed

Hæ hæ jaeee det er muligt ....

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-02-06 23:03

On Mon, 6 Feb 2006 22:20:24 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

HI Allan jeg dobel svare dig lige
jeg kan se du er medskaber af http://hjemmesideskolen.dk/
der er ingen tvil om at folkene bag det har hjertet på det rette sted
- men det er afligevel som om de ikke begriber - hvor lidt en ny
begynder i virkligheden fatter - mao den er stadigt for svær og
mangler en trint for trin manual hvor man stareter med at lave en
txt/html fil indlæger et billed gemmer det i en mappe tjekker det i en
browser også oploader det - for så at gå vider til det vilde det her
med at linke i mellem siderne på siden

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 23:07

Derfor kan du med fordel starte på http://www.html.dk/tutorials/

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-02-06 00:16

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> txt/html fil indlæger et billed gemmer det i en mappe tjekker det i en
> browser også oploader det - for så at gå vider til det vilde det her

Hvis du vil ha' det hele fra starten af vil jeg tillade mig
at anbefale min bog "Webdesign - illustreret håndbog".

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Chokmah

Dato : 07-02-06 19:20

On Tue, 07 Feb 2006 00:15:31 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Hvis du vil ha' det hele fra starten af vil jeg tillade mig
>at anbefale min bog "Webdesign - illustreret håndbog".

jamen jeg har bestilt Britt malkas bog om sagen og hentet det program
der skal bruges om end det er lidt konfust cmsimple2_5 det er bare en
mappe med en masse under mapper der ikke rigtigt er noget i sig selv
som jeg ser det

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-02-06 18:11

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Hvis du vil ha' det hele fra starten af vil jeg tillade mig
> at anbefale min bog "Webdesign - illustreret håndbog".

Så så Jørgen! det er ikke velset at lave reklame for egne ting! Så lad
hellere mig

Du skulle tage at gå en tur i boghandlen og købe Jørgens bog om
webdesign, og i samme åndedrag og besøg lige købe hans xhtml bog. (se
mere på webdesign101.dk)

Claus

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 08-02-06 21:14

Claus Jacobsen wrote:

> [...]
>
> Du skulle tage at gå en tur i boghandlen og købe Jørgens bog om
> webdesign, og i samme åndedrag og besøg lige købe hans xhtml bog. (se

Fedterøv

Med venlig hilsen
Johnny Winthr Ronnenberg

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-02-06 00:05

On 08 Feb 2006 17:11:01 GMT, "Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du skulle tage at gå en tur i boghandlen og købe Jørgens bog om
>webdesign, og i samme åndedrag og besøg lige købe hans xhtml bog. (se

jow men det vil jeg tager under overvejelse - hvis Jørgens bog når så
langt som til Bornholm hvor jeg pt er :) de have f.eks ikke skak
novelen af stefan zweig men ... måske jørgens bog - jeg har nu godt
nok bestilt en bog af B malka - som jeg før har købt ting & sager af
og hun er nu ikke dårlig til at formidle budskabet uden der går "java"
i den...

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-02-06 00:22

Bo M Mogensen skrev:

> hvis Jørgens bog når så langt som til Bornholm hvor
> jeg pt er

http://www.globe.dk/Default.asp?action=detail&vare=FG226-9§ion=&la=section%3D%26searchstr%3Dfarum%26action%3Dsearch%26pg%3D1%26pgs%3D20

Så er det ligegyldigt hvor i verden du befinder dig

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med RSS

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 09-02-06 18:46

Bo M Mogensen skrev:

> [...]
> nok bestilt en bog af B malka - som jeg før har købt ting & sager af
> og hun er nu ikke dårlig til at formidle budskabet uden der går "java"

ja nu ved jeg så at Gad's boghandel fører bogen, så mon ikke I også er
en smule litterære på den lille ø. Bare gå ned i boghandlen og spørg
dem, de kan helt sikkert skaffe den hjem til dig.

Claus