Angreb for tidligt
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 06-02-06 19:52

Muslimerne har vist fundet ud af at angrebet er for tidligt, da de jo ikke
er mange nok i DK endnu.

Muslimer vil gå i fakkeltog
Muslimer i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog i protest mod angrebene på
danske ambassader de seneste dage.

Muslimske beboere i Gellerupparken i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog.

Det sker i protest mod angrebene på danske ambassader og konsulater i
Mellemøsten de seneste dage.

'For Danmark'
Bag arrangementet står bl.a. Multikulturel Forening, hvis formand,
Azad-Ahmad Rabih, siger til Ritzau:

»Fakkeltoget skal gennemføres under mottoet: 'For Danmark.' Dermed vil vi
gerne sende et signal om, at når det handler om Danmark, har vi alle en
fælles interesse i at mane til besindighed.

Fakkeltoget starter kl. 18 fra Dorthesvej i Gellerupparken.
/ritzau/

/Mikael

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-02-06 20:04

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message
> [...]
> er mange nok i DK endnu.

> Muslimer vil gå i fakkeltog
> Muslimer i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog i protest mod angrebene på

og du kan slet ikke forestille dig at der er muslimer der tager afstand fra
det skete og som går ind for et sekulært demokratisk samfund???

Peter

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 06-02-06 20:12

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> og du kan slet ikke forestille dig at der er muslimer der tager afstand
> fra det skete og som går ind for et sekulært demokratisk samfund???

Hvis man er muslim så er koranens ord lov. så nej det tror jeg ikke.

/Mikael

Fra : Allan Riise

Dato : 06-02-06 20:16

Mikael Mortensen wrote:
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man er muslim så er koranens ord lov. så nej det tror jeg ikke.

Altså så tror du, og det baserer du dine holdninger til?

Er det ikke præcis det du klandrer Muslimerne for?
At de tror på Allah og at Muhammed var hans profet, og de derfor opfører sig
som de gør?

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Henri Gath

Dato : 06-02-06 20:59

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke præcis det du klandrer Muslimerne for?
> At de tror på Allah og at Muhammed var hans profet, og de derfor opfører
> sig som de gør?

Hvad søren....en dhimmi mere?

Fra : Pjensen73

Dato : 06-02-06 22:23

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad søren....en dhimmi mere?

Ja, der er fandeme mange herinde.
I denne tid burde vi at stå sammen om at bevare ytrigsfriheden, men der
er altid nogle der skal være på "fjendens" side. Det så vi jo også
under 2. verdenskrig.

Fra : Egon Stich

Dato : 07-02-06 12:42

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, der er fandeme mange herinde.
> I denne tid burde vi at stå sammen om at bevare ytrigsfriheden, men der
> er altid nogle der skal være på "fjendens" side. Det så vi jo også
> under 2. verdenskrig.

Desværre er der næppe tvivl om, at personer med denne logrende holdning, er
med til at styrke fundamentalismen.
Og nu, hvor følgerne af deres handlinger viser sig, fortsætter de sandelig
med at støtte fjenden.
For det er jo det, der er tale om.
I mine øjne rangerer de helt på linie med de politikere, der i 30erne lå på
maven for tyskland.
De var, ligesom vor tids "elite", så forbandet kloge.
Resultetet kender vi.
Det er helt ligesom at opdrage børn eller hunde.
Der skal konsekvens til.
Så man kan vel konkludere, at ikke engang småbørnepædagogik har
hallalhippierne forstand på.

ES

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-02-06 23:44

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> Er det ikke præcis det du klandrer Muslimerne for?
> At de tror på Allah og at Muhammed var hans profet, og de derfor opfører
> sig som de gør?

Og det gør muslimer ikke? fortæl, fortæl!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-02-06 20:41

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man er muslim så er koranens ord lov. så nej det tror jeg ikke.

SUK endnu en tåbe på niveau med de flagafbrændende idioter

Hvis de tager afstand så er det fordi "de har angrebet for tidligt" og hvis
ikke de gør så er det fordi de bifalder hvad der sker.

kan du slev se hvor idiotisk og fuld af fordomme du er??

Peter

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 06-02-06 20:52

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> wrote in message

> SUK endnu en tåbe på niveau med de flagafbrændende idioter

Kun en tåbe frygter ikke islam.

> Hvis de tager afstand så er det fordi "de har angrebet for tidligt" og
> hvis ikke de gør så er det fordi de bifalder hvad der sker.

Hvorfor gør de det så først nu?

> kan du slev se hvor idiotisk og fuld af fordomme du er??
Det er ikke fordomme, det er historie.

/Mikael

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 07-02-06 10:50

> [...]
>
> Hvis de tager afstand så er det fordi "de har angrebet for tidligt" og
> hvis ikke de gør så er det fordi de bifalder hvad der sker.

Sura: 47:36 - Muslimer skal kun opfordre til fred, når de er de svageste

/Mikael

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-02-06 20:06

Mikael Mortensen wrote:

> Muslimer vil gå i fakkeltog
> Muslimer i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog i protest mod angrebene på
> danske ambassader de seneste dage.

Lad os se om de også protesterer mod boykotten af danske varer. Mod angrebet
på dansk ytringsfrihed. Nogen gæt?

Fra : Allan Riise

Dato : 06-02-06 20:17

HrSvendsen wrote:

> Lad os se om de også protesterer mod boykotten af danske varer.

Det er da netop ytringsfrihed, at enkelte borgere vælger at se bort fra et
bestemt lands varer!

> Mod angrebet på dansk ytringsfrihed. Nogen gæt?

De vil da gå imod volden, men ytringerne kan de jo ikke gå imod, hvis det er
en demonstration *for* ytringsfriheden!

Fra : Sirannon

Dato : 06-02-06 20:35

> Det er da netop ytringsfrihed, at enkelte borgere vælger at se bort fra et
> bestemt lands varer!

Bestemt, men man kunne godt argumentere for at Arla ikke rigtig er skyld i
tegningerne, så hvorfor skal de straffes?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-02-06 20:43

"Sirannon" <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote in message

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Bestemt, men man kunne godt argumentere for at Arla ikke rigtig er skyld i
> tegningerne, så hvorfor skal de straffes?

var shell skyld i apartheid styret i sydafrika??

Peter

Fra : Sirannon

Dato : 06-02-06 20:59

> "Sirannon" <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote in message

> var shell skyld i apartheid styret i sydafrika??

Jeg må erkende min uvidenhed på området omkring Shell og Sydafrika. Vil du
uddybe?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-02-06 21:06

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> writes:

> var shell skyld i apartheid styret i sydafrika??

Nej, og derfor har jeg heller aldrig kunnet tage den boycott
alvorligt.

//Wegge

Fra : T.Liljeberg

Dato : 07-02-06 00:30

On Mon, 6 Feb 2006 20:43:16 +0100, in dk.politik "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>var shell skyld i apartheid styret i sydafrika??

Grunden til at Shell blev mål for forbruger boycott var, at de
handlede med og tjente på apartheidstyret i Sydafrika. På hvilken måde
støtter Arla JP eller tjener penge på JPs offentliggørelse af
tegningerne?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 01:22

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> [...]
> handlede med og tjente på apartheidstyret i Sydafrika. På hvilken måde
> støtter Arla JP eller tjener penge på JPs offentliggørelse af

Arla annoncerer i JP og er dermed med til at financiere/støtte avisen

Peter

Fra : T.Liljeberg

Dato : 07-02-06 01:38

On Tue, 7 Feb 2006 01:22:11 +0100, in dk.politik "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

>Arla annoncerer i JP og er dermed med til at financiere/støtte avisen

Selvom jeg ikke synes, at det er helt på samme niveau, så er det et
godt svar.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-02-06 10:58

> Selvom jeg ikke synes, at det er helt på samme niveau, så er det et
> godt svar.

Og på den måde kan halvdelen af Danmarks befolkning blive skyldige i alt
mellem himmel og jord, - hvis vi tager samtlige annoncer i danske aviser.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 11:16

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Og på den måde kan halvdelen af Danmarks befolkning blive skyldige i alt
> mellem himmel og jord, - hvis vi tager samtlige annoncer i danske aviser.

ja lidt lissom når "alle" muslimer er skyld i ambassadeafbrændinger - selv
dem i århus der forsøger at lave en demonstration MOD det der foregår

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-02-06 15:25

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> ja lidt lissom når "alle" muslimer er skyld i ambassadeafbrændinger - selv
> dem i århus der forsøger at lave en demonstration MOD det der foregår

Det fremgik ikke, at du var ironisk mht annoncerne?

Men jeg forstår alligevel ikke din analogi, må jeg indrømme ???

Har man brændt den danske ambassade i Arhus af

Hvis muslimer ikke kunne demonstrere mod det der foregår af vold og vanvid,
så ville alting da høre op.

Der var mange tusinde ude mod Salman Rushdie, og mange tusinde ude mod JP,
så lad os se 10.000 muslimer mod den internationale smædekampagne mod
Danmark.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 16:26

> Det fremgik ikke, at du var ironisk mht annoncerne?

det var jeg sandelig heller ikke

> Men jeg forstår alligevel ikke din analogi, må jeg indrømme ???

nej det undrer mig ikke, men jeg kan ikke se hvordan jeg kan gøre paralellen
mere tydelig. måske skulle du læse derfra hvor jeg starter med at svare
siranon, og så tage mine indlæg derefter i sammenhæng

> Har man brændt den danske ambassade i Arhus af

det tror jeg nøppe al den stund at Danmark ikke har ambassader inden for
landets grænser. Ambassader hører under udenrigsministeriet, og som følge
deraf ligger de i udlandet - ofte i de pågældende lands hovedstæder

> Hvis muslimer ikke kunne demonstrere mod det der foregår af vold og
> vanvid, så ville alting da høre op.

hvorfor dog det? har de en særlig forpligtelse til at demonstrere, eller
demonstrerer du også hvoergang der overgår DEM en uret??

men det gør de jo så også

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Politik/2006/02/07/132005.htm?rss=true

med en trådsubjekt som denne som reaktion.

> Der var mange tusinde ude mod Salman Rushdie, og mange tusinde ude mod JP,
> så lad os se 10.000 muslimer mod den internationale smædekampagne mod
> Danmark.

Måske de er lige så bange for de fundamentalistiske idioter som mange af
skribenterne herinde, der gerne sidder og opfordrer til både krig, vbold og
overfald godt gemt bag anonymitetens behagelige beskyttelse.

Peter

Fra : Mendoza

Dato : 07-02-06 17:36

Peter K. Nielsen wrote:

> Måske de er lige så bange for de fundamentalistiske idioter som mange
> af skribenterne herinde, der gerne sidder og opfordrer til både krig,
> vbold og overfald godt gemt bag anonymitetens behagelige beskyttelse.

Peter K. Nielsen.... tjaa, det kan alle jo kalde sig.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 20:02

"Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in message

> Peter K. Nielsen.... tjaa, det kan alle jo kalde sig.

Det har du fuldstændig ret i at alle kan. Nu er der så et par stykker
herinde der kan bevidne at det er mit rigtigtige navn, men det er forøvrigt
fuldstændig irrelevant da du aldrig har set mig opfrodre til hverken krig,
vold eller overfald på andre

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-02-06 10:01

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-02-06 10:13

> [...]

> paralellen mere tydelig. måske skulle du læse derfra hvor jeg starter med
> at svare siranon, og så tage mine indlæg derefter i sammenhæng

Nej, jeg vil nøjes med at føle mig skyldig over alt hvad der har stået i den
avis hvor jeg havde en annonce om en bortløben kat

> det tror jeg nøppe al den stund at Danmark ikke har ambassader inden for
> landets grænser. Ambassader hører under udenrigsministeriet, og som følge
> deraf ligger de i udlandet - ofte i de pågældende lands hovedstæder

Gud, det vidste jeg slet ikke.

> hvorfor dog det? har de en særlig forpligtelse til at demonstrere, eller
> demonstrerer du også hvoergang der overgår DEM en uret??

Ja, hvorfor dog det? Du har ikke opdaget at de, med eller mod deres vilje,
er blevet fanget i et internationalt had mod Danmark? Havde de en særlig
forpligtigelse til at demonstrere for mord på Salman Rushdie? Synes du det
er naturligt, mens det ikke er naturligt ,at vise sin solidaritet med
Danmark og Vesten?

Og med hensyn til om jeg demonstrerer, - hvis den dag skulle komme, hvilket
gud forbyde, at det var muslimer som blev angrebet i DK, så ville jeg med
glæde demonstrere.

> [...]
> skribenterne herinde, der gerne sidder og opfordrer til både krig, vbold
> og overfald godt gemt bag anonymitetens behagelige beskyttelse.

Igen fatter jeg ikke din meddelelse? Muslimerne er bange for
fundamentalisterne, og opfordrer derfor til krig og vold, lige som nogle
herinde, - for muslimerne er også anonyme, eller vil foretrække at forblive
det? Kan du ikke selv se at det er en ubrugelig suppe du her har mikset?

HVIS gennemsnitsmuslimer er så bange for fundamentalisterne, så siger du jo,
at disse HAR vundet, og giver åbenbart "dem herinde", som mener det, helt
ret. Interessant!

Selv mener jeg ikke, det står helt så slemt til endnu, men hvis vi ikke må
kritisere det disse fundamentalister står for, så kommer det da nok til det
inden for nogle år.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 11:01

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Selvom jeg ikke synes, at det er helt på samme niveau, så er det et
> godt svar.

Jamen takker da - det var et lidt usædvanligt svar her i gruppen - men dog
ikke uventet når det kommer fra dig

når det så er sagt så tror jeg vi kan være enige om at det her jo slet ikke
handler om de forbandede tegninger, men om nogle herboende imamer der har
rejst rundt og så et et had hved hjælp af løgne og manipulationer af værste
skuffe

Peter

Fra : T.Liljeberg

Dato : 08-02-06 07:51

On Tue, 7 Feb 2006 11:00:47 +0100, in dk.politik "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>Jamen takker da - det var et lidt usædvanligt svar her i gruppen - men dog
>ikke uventet når det kommer fra dig

Når du har ret, så har du ret. Længere er den vel ikke

> [...]
>rejst rundt og så et et had hved hjælp af løgne og manipulationer af værste

Jeg synes, at det mest interessante i alt dette er diskussionen om
grænser for ytringsfrihed. Tegningerne, der satte det hele i gang, og
de "danske" imamers fup og bedrag er alt samme interessant og
betydeligt, men slet ikke i samme klasse som spørgsmålet om
ytringsfrihed.
Jeg må også indrømme, at jeg er noget overrasket over de meget uvante
"fraktioner", man ser i gruppen omkring dette spørgsmål. Ikke mindst
er jeg forbavset over f.eks. Per Vadmands holdning her. Jeg ville have
troet, at han var en af de første til at slutte op bag det helt
principielle omkring ytringsfrihed. Istedet har hans modvilje mod at
være enig med indvandringsstrammerne om noget som helst, vist fået ham
til at miste orienteringen. Noget tilsvarende kan vel siges om Riise
og et par andre. Det er måske også ubehageligt at stå på samme side
som de debattører, der skamrider denne fundamentale sag om
ytringsfrihed til at hetze mod alle muslimer. Men det undsklyder eller
berettiger altså ikke, i mine øjne, at man tager
ytringfrihedsundertrykkernes side.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-02-06 11:42

> [...]
> de "danske" imamers fup og bedrag er alt samme interessant og
> betydeligt, men slet ikke i samme klasse som spørgsmålet om

jamen vi kan da ikke være mere enig - tror i øvrigt også vi er enige langt
henad vejen i at dette ikke er en sag statsministeren skal blande sig i -
endsige undskylde

> [...]
> ytringsfrihed til at hetze mod alle muslimer. Men det undsklyder eller
> berettiger altså ikke, i mine øjne, at man tager

også her er vi enige, men jeg vil dog medgive allan med flere at det sgi er
nærmestumuligt at debattere emnet da visse fjolser i gruppen insisterer på
at gøre dette til en debat om indvandring i stedet for en debat om
ytringsfrihed. Du kan jo bare se mit eget eksempel, selv om jeg har udtrykt
mig klokkeklart og så selv et første klasses barn burde kunne forstå det, så
er der stadig folk der mener at jeg i denne sag er både hallalhippie og
dhimmi.

Disse mennesker har nemlig en helt anden dagsorden end at diskutere
ytringsfrihed. Deres dagsorden er at puste til ilden og opfordrer utilsløret
til vold. Sjovt at de ikke kan se ligheden mellem dem selv og fjolserne på
vestbredden som de nærer et så brændende had til

PEter

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-02-06 20:45

Allan Riise skrev:

> [...]
> bestemt lands varer!

> De vil da gå imod volden, men ytringerne kan de jo ikke gå imod, hvis det er

Nå, Allan, har du nu fået læst din daglige portion

http://www.sacredcowburgers.com/leftovers/showpics.cgi?islam_for_dhimmis

?

Det lyder i hvert fald sådan...

Anders Peter Johnsen

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-02-06 20:57

Allan Riise wrote:

> Det er da netop ytringsfrihed, at enkelte borgere vælger at se bort
> fra et bestemt lands varer!

Det sagde jeg intet om, at det ikke var. Lad os nu holde snot og skæg fra
hinanden. Hvis de støtter fortsat boykot af danske varer, så er deres
nationale sindelag, hvor vi hele tiden har vidst, det var.

> De vil da gå imod volden, men ytringerne kan de jo ikke gå imod, hvis
> det er en demonstration *for* ytringsfriheden!

De kunne gå imod kravene om, at man ikke må afbildige Muhamed. Hvis altså de
går ind for dansk ytringsfrihed og det hele ikke bare er indenfor rammerne
af deres elendige religion. For så er vi lige vidt.

Samtidig kunne de passende markere, at de imod fjernelsen af svinekød fra
danske daginstitutioner, da det kun er udtryk for knæfald for den elendige
religion og noget aldeles udansk. De kunne gøre det samme med forhængene i
svømmehaller.

Men lad os nu bare se, hvad der sker.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-06 21:13

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> HrSvendsen wrote:

<snip>

> De vil da gå imod volden, men ytringerne kan de jo ikke gå imod, hvis det er
> en demonstration *for* ytringsfriheden!

Hvor står der 'for ytringfriheden' i den artikel fra Politiken - eller
andet steds?

Fra : Allan Riise

Dato : 06-02-06 21:19

Axel Hammerschmidt wrote:

> <snip>

> Hvor står der 'for ytringfriheden' i den artikel fra Politiken - eller
> andet steds?

Det kan jeg love dig for at det er, jeg er selv blevet opfordret til at gå
med, sammen med min kones familie som alle tager afsted til demonstrationen.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-06 22:07

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Det kan jeg love dig for at det er, jeg er selv blevet opfordret til at gå
> med, sammen med min kones familie som alle tager afsted til demonstrationen.

Så ta' en banner med hvor der står 'For ytringfsrihed'

Fra : Erik

Dato : 06-02-06 22:13

> Det kan jeg love dig for at det er, jeg er selv blevet opfordret til at gå
> med, sammen med min kones familie som alle tager afsted til
> demonstrationen.

Mon også dem der var på gaden og jublede efter bombningen
af World Trade Center er med?

Erik

Fra : Allan Riise

Dato : 06-02-06 22:22

Erik wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Mon også dem der var på gaden og jublede efter bombningen
> af World Trade Center er med?

Du kan heller ikke se forskellen mellem en Hizb-ut-tahir sympatisør og en
moderat Muslim, sørgeligt.

Fra : Erik

Dato : 06-02-06 22:47

> Du kan heller ikke se forskellen mellem en Hizb-ut-tahir sympatisør og en
> moderat Muslim, sørgeligt.

Ja , hvis der stadig er herboende muslimer med den indstilling
er det meget sørgeligt

Fra : Jim

Dato : 06-02-06 23:28

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan heller ikke se forskellen mellem en Hizb-ut-tahir sympatisør og en
> moderat Muslim, sørgeligt.

Jo, fundamentalist-kællingerne har tørklæde på.
Og for mændenes vedkommende så må de vel minde lidt om Aben Laban og Ahmad
Akkira, eller hvad nu den bette ekstremistgnom hedder.

J.

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-02-06 00:14

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da netop ytringsfrihed, at enkelte borgere vælger at se bort fra et
> bestemt lands varer!

Helt klart, men det kræver at den enkelte borger har muligheden for at
fravælge et lands varer. De danske varer er dikteret ned fra hylderne af
enten staten eller pøblen, og derfor har den enkelte borger ikke valget
mellem at vælge/fravælge. Der er mange forhandlere/forbrugere der ønsker at
sælge/købe danske varer, men det må de ikke. Ifølge danske medier, sælges
der stadig danske varer fra baglokalet.

Flemming Nielsen

Fra : Jens G

Dato : 06-02-06 21:05

On Mon, 6 Feb 2006 20:06:15 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Lad os se om de også protesterer mod boykotten af danske varer. Mod angrebet
>på dansk ytringsfrihed. Nogen gæt?

Hvis borgere vil boycotte varer fra bestemte lande eller firmaer, er
det da deres demokratiske ret. Også danske borgere har da ind imellem
boycottet varer af den eller anden grund.

Jeg synes det er fint hvis muslimer vil lave en demonstration for
Danmark. Det har jeg sådan set savnet længe.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-02-06 21:29

Jens G wrote:

> Hvis borgere vil boycotte varer fra bestemte lande eller firmaer, er
> det da deres demokratiske ret. Også danske borgere har da ind imellem
> boycottet varer af den eller anden grund.

Naturligvis; men det siger ligesom etogandet om dem, der boykotter danske
varer.

> Jeg synes det er fint hvis muslimer vil lave en demonstration for
> Danmark. Det har jeg sådan set savnet længe.

Også jeg. Lad os nu se, hvad det bliver til, hvor mange der kommer, og hvad
det kommer til at indeholde. Jeg er ikke alt for optimistisk; men man har da
lov at håbe.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-02-06 21:59

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Også jeg. Lad os nu se, hvad det bliver til, hvor mange der kommer, og
> hvad det kommer til at indeholde. Jeg er ikke alt for optimistisk; men man
> har da lov at håbe.

Det kan jeg såmænd godt fortælle dig. Århus er jo præget af en ekstrem
højrefløj, der ligesom visse skribeter her i gruppen ikke kan få vold nok
(og nej - det er ikke dig jeg her tænker på)

så det skal såmænd nok ende i et blodbad

Peter

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 01:12

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> højrefløj, der ligesom visse skribeter her i gruppen ikke kan få
> vold nok (og nej - det er ikke dig jeg her tænker på)

Næh, jeg har vist aldrig givet udtryk for videre sympati overfor Muhamed.
Jeg går ud fra, du tænker på de allermest voldelige elementer i Århus -
nemlig muhamedanerdrengene i Gjellerup.

> så det skal såmænd nok ende i et blodbad

Har det ikke været det længe, eller er det bare mig, der ikke forstår
kulturberigelse?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 11:04

> Næh, jeg har vist aldrig givet udtryk for videre sympati overfor Muhamed.
> Jeg går ud fra, du tænker på de allermest voldelige elementer i Århus -
> nemlig muhamedanerdrengene i Gjellerup.

nej som jeg skrev tænker jeg på den eksteme højrefløj i århus - du ved dem
som overfalder anderledes tænkende.

> Har det ikke været det længe, eller er det bare mig, der ikke forstår
> kulturberigelse?

nej du taler bevidst udenom, og forsøger at give det en drejning fordi du
ikke bryder dig om sandheden - nemlig at der findes idioter i bege lejre,
MEN at der også findes muslimer der går ind for den danske samfundsmodel

og det finder jeg faktisk usmageligt

PEter

Fra : HrSvendsen

Dato : 07-02-06 13:02

Peter K. Nielsen wrote:
> "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> nej som jeg skrev tænker jeg på den eksteme højrefløj i århus - du
> ved dem som overfalder anderledes tænkende.

Ja, er det ikke det, jeg skriver? Eller du har måske ikke opdaget, hvem det
er der optræder med den største frekvens i politiets statistikker?

> [...]
> fordi du ikke bryder dig om sandheden - nemlig at der findes idioter
> i bege lejre, MEN at der også findes muslimer der går ind for den

Jeg finder det totalt usmageligt, at du forsøger at sætte sorteper på en
gruppe, der ikke når de virkeligt aktive voldsbøller til sokkeholderne.

Jeg kender skam udmærket sandheden om dem du kalder den ekstreme højrefløj.
Og det er, at den ikke når den anden gruppe til sokkeholderne, når det
kommer til voldelige udskejelser. Du ved det også; men du vælger bevidst at
se bort fra det, da det ikke passer ind i dit forfalskede
virkelighedsbillede.

Fra : Jim

Dato : 06-02-06 20:38

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er mange nok i DK endnu.

> Muslimer vil gå i fakkeltog
> Muslimer i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog i protest mod angrebene på

Jeg synes, de skulle gå deres fakkeltog i Damaskus.

J.

Fra : Kim2000

Dato : 06-02-06 21:18

"Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Muslimerne har vist fundet ud af at angrebet er for tidligt, da de jo ikke
> er mange nok i DK endnu.

Det er da ironisk at man på den ene side opdager at Laban er blevet taget i
at kun repræsentere en brøkdel af landets muslimer, og at man så hører mange
spørge hvor bliver det tavse flertal af. Når det tavse flertal så siger
noget, så lyder det med det samme "at det er et trick". Jeg tror og håber at
langt størstedelen af landets indvandre tager afstand fra både boycot,
afbrænding af flag og angreb på ambasader. Mon ikke de fleste religiøse
muslimer her i landet tænker på samme måde som de fleste danske kristne, når
de bliver fornærmet. Nemlig: "Grynt, sikke nogle idioter... nå hvad skal vi
se i fjerneren....".

Det er da kun dejligt, hvis landets fornuftige muslimer (endelig) reagerer,
det er da på tide at "det tavse flertal" ikke lader fundamentalisterne sætte
dagsorden. Lad os da endelig håbe der er et "tavst flertal", alt andet vil
da være uhyggeligt.

mvh
Kim

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-02-06 21:58

Kim2000 wrote:
> [...]
> så hører mange spørge hvor bliver det tavse flertal af. Når det tavse
> flertal så siger noget, så lyder det med det samme "at det er et

Lad os nu se. Lige nu hævder du, der er tale om det tavse flertal. Hvor
mange tror du, der kommer og hvor mange af deltagerne tror du, der vil være
danske velmenere?

Fra : Kim2000

Dato : 06-02-06 22:08

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Lad os nu se. Lige nu hævder du, der er tale om det tavse flertal. Hvor
> mange tror du, der kommer og hvor mange af deltagerne tror du, der vil
> være danske velmenere?

Ja, det er et godt spørgsmål, men det er da tilladt at håbe, at der findes
et tavst flertal. Det vil være uhyggeligt, hvis størstedelen af landets
200.000 muslimer er enig med Laban og hans slags fundamentalister.

Fra : Tony

Dato : 06-02-06 23:14

> Lad os nu se. Lige nu hævder du, der er tale om det tavse flertal. Hvor
> mange tror du, der kommer og hvor mange af deltagerne tror du, der vil
> være danske velmenere?

Det er svært at sige, hvor mange der vil komme, og hvor mange er regulære
danske velmenere.
E'n ting er i hvert fald sikkert,- nemlig at de danske muslimer herhjemme,
har fået besked om at holde lav profil.- Ikke noget med optøjer og vise
sympati for hvad der foregår i mellemøsten, som kun vil medføre større
antiparti mod dem herhjemme.
Blandt de integrerbare muslimer, vil der helt sikkert være mange som støtter
op om Danmark,- også selv om de føler sig stødt over de tegninger. De er jo
godt klar over at det som foregår i mellemøsten i øjeblikket mere drejer sig
om politik end om tolv tegninger af Muhammed.
Det er massehysteri som er pisket op af nogle Imamer som vil gøre sig
synlige og have magt.

Tony

Fra : Egon Stich

Dato : 07-02-06 12:51

> Lad os nu se. Lige nu hævder du, der er tale om det tavse flertal. Hvor
> mange tror du, der kommer og hvor mange af deltagerne tror du, der vil
være
> danske velmenere?

Det vil tiden jo vise.
Ligesom den vil vise, om demonstrationen fører Dannebrog.
Hvad jeg inderligt håber, de gør.
I rigelig mængde.
Det ville være et signal at sende til diktatorerne.
Og gruppen af fundamentalister.

Egon

Fra : Mendoza

Dato : 07-02-06 11:53

Mikael Mortensen wrote:
> [...]
> vi alle en fælles interesse i at mane til besindighed.
>
> Fakkeltoget starter kl. 18 fra Dorthesvej i Gellerupparken.

Alletiders initiativ, sådan skal det være.

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-02-06 15:27

> Alletiders initiativ, sådan skal det være.

De er lidt sent ude synes jeg, men det er da meget bedre end ingenting.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 16:27

> "Mendoza" <doza@nospam.dk> wrote in message

> De er lidt sent ude synes jeg, men det er da meget bedre end ingenting.

meeeen de er dog hurtigere ude end vore amerikanske venner for hvis
interesser vi har sendt vores unge mænd ud med risiko for tab af liv og
lemmer

Peter

Fra : Mendoza

Dato : 07-02-06 17:35

Peter K. Nielsen wrote:

> meeeen de er dog hurtigere ude end vore amerikanske venner for hvis
> interesser vi har sendt vores unge mænd ud med risiko for tab af liv
> og lemmer

Sådan er det jo at være soldat.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-02-06 20:03

> Sådan er det jo at være soldat.

økseskaft

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-02-06 10:19

> [...]

> meeeen de er dog hurtigere ude end vore amerikanske venner for hvis
> interesser vi har sendt vores unge mænd ud med risiko for tab af liv og

Meeeen de bor jo sådan set her i landet, og de er danskere, - det kan jo
ikke *helt* sammenlignes med, hvad et statsoverhoved i et andet land har af
hensyn til sikkerheden, og andre ting at tage sig af.

Hvis de danske muslimer havde demonstreret for Danmark, FØR hele verden gik
amok og væltede sig i misinformation om landet, så havde det måske kunne
have en effekt.

Hvor mange var så på gaden, tusinder?

De kunne da godt have været hurtigere i USA, men de bor, som mange
kommentatorer har nævnt, i et multikulturelt samfund, hvor man skal gå på
listefødder, når det kommer til religiøse spørgsmål, og da især spørgsmål
som involverer islam.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 08-02-06 10:43

> [...]
>
> Hvis de danske muslimer havde demonstreret for Danmark, FØR hele verden
> gik amok og væltede sig i misinformation om landet, så havde det måske

Jeg har hørt at det var 300 danskere og muslimer der var med i fakkelttoget.
Så det store muslimske tavse flertal har nu talt.

/Mikael

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-02-06 11:45

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt at det var 300 danskere og muslimer der var med i
> fakkelttoget.
> Så det store muslimske tavse flertal har nu talt.

Bush kunne ikke have sagt det bedre. "enten er I med os på slagmarjen eller
også er I imod os"

så bliver det vist ikke mere primitivt

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 08-02-06 11:44

> [...]
> listefødder, når det kommer til religiøse spørgsmål, og da især spørgsmål

Nå så man har ikke ytringsfrihed i USA?? og så du mener USA skal bestemme
hvad man kan skrive i en dansk avis? er det bedre end hvis det er muslimer i
arabien der bestemmer??

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-02-06 17:12

> [...]

> hvad man kan skrive i en dansk avis? er det bedre end hvis det er muslimer

Det var dog utroligt, så du er inde i en stime af forvirret vrøvl. Hvem
fanden siger at USA skal bestemme hvad vi skriver ???
At de går på listefødder, pga det multikulturelle samfund, kunne du fx høre
Carl Petersen fortælle om på P1 i dag, man kunne ikke drømme om at sige
"sandheder" om islam i USA, - selv om man ikke har ret mange, og selv om
deres fremtid ikke ser ud til at blive et muslimsk USA, - som Europas jo
bliver et hovedsageligt muslimsk samfund inden for 50 år.

Den sidste del af dit afsnit forstår jeg simpelt hen heller ikke, men det er
jo, fordi første del var rent vås. Tag dig nu lidt sammen, du kan jo godt.

Fra : Jens G

Dato : 08-02-06 16:21

On Mon, 6 Feb 2006 19:52:04 +0100, "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk>
wrote:

>Muslimer vil gå i fakkeltog
>Muslimer i Århus vil tirsdag gå i fakkeltog i protest mod angrebene på
>danske ambassader de seneste dage.

Hvordan gik det med det fakkeltog?
Jeg havde set frem til et kæmpe, mediedækket optog, men er det
overhovedet blevet omtalt? Fik godt nok ikke set nogen nyheder igår
aftes på TV.

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 08-02-06 19:33

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gik det med det fakkeltog?
> Jeg havde set frem til et kæmpe, mediedækket optog, men er det
> overhovedet blevet omtalt? Fik godt nok ikke set nogen nyheder igår
> aftes på TV.

Der mødte 300 op både danskere og muslimer.
- det tavse flertal...

En af de fremmødte sagde at hun var der for at demonstrere mod tegningerne
(hørt i nyhederne)
- altså ikke for at fremme dialog (Som om Dialog er muligt med en muslim).

/Mikael

Fra : Jens G

Dato : 08-02-06 20:37

On Wed, 8 Feb 2006 19:33:02 +0100, "Mikael Mortensen" <bugs@danbbs.dk>
wrote:

> [...]
>(hørt i nyhederne)
>- altså ikke for at fremme dialog (Som om Dialog er muligt med en muslim).

Ærgeligt. Jeg havde håbet på en ordentlig manifestation fra det tavse
flertal at muslimske indvandrere, så den skepsis jeg efterhånden har
fået opbygget mod muslimer kunne blive pillet ned igen.