opsætn. trådløs router
Fra : Hanne

Dato : 06-02-06 18:46

Hej
jeg er vist kommet ud i noget jeg ikke helt har styr på.

Har købt en trådløs router WBR-3406TX, da der stod på pakken dansk manual på
cd. men der er ingen manual kun opsætning af fornyelse af IP adressen +
trådløs WEP kryptering. og så er jeg på herrens mark, der er vel ikke en der
kan hjælpe med en dansk manual - manualen på Engelsk er 73 sider, så jeg
tror ikke jeg tør gå igang uden en dansk oversættelse
hilsen
hanne

Fra : JJ

Dato : 06-02-06 19:26

"Hanne" <haAAAma@hongnet.dk> wrote in message
> [...]
> kan hjælpe med en dansk manual - manualen på Engelsk er 73 sider, så jeg
> tror ikke jeg tør gå igang uden en dansk oversættelse

Forlang en dansk manual af sælgeren, det har du ret til at få.

JJ

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-02-06 20:44

> [...]

> kan hjælpe med en dansk manual - manualen på Engelsk er 73 sider, så jeg
> tror ikke jeg tør gå igang uden en dansk oversættelse

Kan du bedre med tysk? Man kan vælge flere sprog under routerens
opsætning. Engelsk, Tysk, Kinesisk og Koreansk.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 21:46

prøv denne http://www.ddcs.dk/Datasheet/WBR-3406TX%20DK%20qig.pdf

Fra : hanne

Dato : 07-02-06 11:00

Hej H
tak for linket som jeg har udskrevet, men -- så kan jeg se at jeg vist nok
har roddet mig ud i noget som jeg ikke har forstand på, da det ser mere end
indviklet ud, hvis jeg nu forsøger mig ødelægger jeg så noget på min alm.
forbindelse til nettet- kan jeg altid sætte kablet i pc´ern og gøre som
tidligere ????

Hilsen
hanne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-02-06 15:59

"hanne" <hmedb@mail DOTdk> wrote:

<snip>

> [...]
> indviklet ud, hvis jeg nu forsøger mig ødelægger jeg så noget på min alm.
> forbindelse til nettet- kan jeg altid sætte kablet i pc´ern og gøre som

Bruger du routeren i øjeblikket? For så har du nok et åbent trådløs
lokalnet, som en der befinder sig indenfor rækkevidde kan benytte.
Hvis det er tilfældet, så tror vi skulle ta' og hjælpe dig til i det
mindste at få lukket dit lokalnet. Så kan det jo være det også ville
hjælpe dig på vej i opsætningen.

Der er noget der tyder på når du har fået den danske vejledning, at
krypteringen er det eneste der mangler.

Men kom lige med et svar på mit spørgsmål.

Fra : Hanne

Dato : 08-02-06 07:37

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> krypteringen er det eneste der mangler.
>
> Men kom lige med et svar på mit spørgsmål.

Hej Axel
Åh, det ville være dejligt hvis du kunne hjælpe mig lidt videre.
nej jeg har ingen router nu, men har købt en trådløs med router. er dette
nok??
hilsen
Hanne
Hanne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-02-06 16:27

> [...]

> Åh, det ville være dejligt hvis du kunne hjælpe mig lidt videre.
> nej jeg har ingen router nu, men har købt en trådløs med router. er dette

OK. Du har ikke routeren med indbygget access point (den del der giver
trådløs forbindelse) tilsluttet og tændt. Så dit lokalnet er nok
alligevel ikke åben.

Vil du beskrive din nuværende forbindelse?

Ved at søge med din ip-adresse får jeg følgende oplysninger:

inetnum: 62.61.132.128 - 62.61.132.191
netname: DK-ARROWHEAD-I-BG
descr: Arrowhead DK
descr: Wireless Local Loops
descr: Location: Naestved
descr: INFRA-AW
country: DK
admin-c: ADCA1-RIPE
tech-c: ADCT1-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: AS15516-MNT
source: RIPE # Filtered

role: Arrowhead DK Contact Technical
address: A+ Arrownet A/S
address: Roholmsvej 19
address: DK-2620 Albertslund
address: Denmark

<snip>

Jeg har så fundet firmaets (A+ Arrownet A/S) hjemmeside og med de
oplysninger der er der, går jeg så ud fra at du har en fast
internetforbindelse, enten gennem en antenneforening eller en
boligforening.

Er det rigtigt? (firmaet sælger osse et produkt med internet adgang
gennem hotspots - men det er du ikke på, vel?).

Der er vel et kabel modem? Hvad mærke er det?

Og, du har kun een PC? Hvilket styresystem bruger du? Windows XP Home?

Fra : Hanne

Dato : 09-02-06 14:18

> [...]
>
> Er det rigtigt? (firmaet sælger osse et produkt med internet adgang
> gennem hotspots - men det er du ikke på, vel?).

Det er en antenneforening.

> Der er vel et kabel modem? Hvad mærke er det?

Det er et Webstar modem.

> Og, du har kun een PC? Hvilket styresystem bruger du? Windows XP Home?

Nej jeg har heldigvis 2 p c´er en stationær og den nye bærbar og har tænkt
mig ikke at blande den stationær ind i trådløs før jeg har fået den bærbare
til at virke
stationær = win 2000
bærbar = win xp

hilsen
hanne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-02-06 23:12

Hanne <haAAAma@hongnet.dk> wrote:

> Det er en antenneforening.

OK

> Det er et Webstar modem.

Er det et modem som den på denne side?

http://tinyurl.com/dqjkp

I givet fald, bruger du i øjeblikket USB eller RJ45 ethernet
tilslutning?

> stationær = win 2000
> bærbar = win xp

OK. Er det XP Home?

Start din stationære og log på som Administrator.

Menuen Start -> Programmer -> Tilbehør og vælg Kommandoprompt

I vinduet skriver du komandoen

ipconfig /all

Gem de oplysninger der kommer i en textfil.

Sæt det du kopierede ind i Outlook Express i en followup meddelse til
denne nyhedsgruppe. Før du sender oplysningerne rediger linierne med
Værtsnavn (i den øverste gruppe oplysninger) og alle linierne fra
IP-adresse og ned (i den nederste gruppe af oplysninger) ud.

Du bør nok, når du kommer til opsætning af den trådløse forbindelse
flytte diskusionen over i dk.edb.netvaerk.traadloes. Har du
nyhedsgruppen blandt dem du abonnerer på?

Din bærbar har vel osse et netværksstik til kabel. Har du et ekstra
kabel så du kan forbinde den bærbare til routeren?

Den manual på engelsk på 73 sider du nævnte, kan vi bruge denne her i
stedet for?

http://ftp.level1.com/levelone_en/manual/WBR-3406TX(EN).pdf

Den er på 76 sider.

Fra : Hanne

Dato : 10-02-06 19:15

Hej Axel
da det kun er os der skriver her skulle jeg så ikke sende oplysningerne til
din private mail adresse, jeg er bange for at jeg får oplyst nogle ting fra
min opsætninger som jeg burde skjule???
hilsen
Hanne

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-02-06 19:36

> [...]

> din private mail adresse, jeg er bange for at jeg får oplyst nogle ting fra

Det kan du godt. Adressen virker.