Stylesheet link virker ikke 1. visning
Fra : Jesper Larsen

Dato : 06-02-06 18:36

Hejsa...

Jeg har et problem.

Jeg har en side, hvor der er i hovedfilen: index.php inkluderes
en <link rel="stylesheet" type="text/css"
href="./include/style.css">
i header.

Problemet består i, at hvis man taster den rene sti til websiden
(eks: http://www.et-eller-andet.dk) så vises siden uden nogen CSS
kodning fra stylesheetet. Vel og mærke ikke i Firefox, men det
undre jo nok ikke nogen...

Siden forbliver uden CSS selv efter en F5.

Hvis man benytter et link på siden, så ledes URLen nu vil være
(eks: http://www.et-eller-andet-dk/index.php?side=forside)
kommer CSS kodningen med.

Håber der er nogle der kan give nogle guldkorn.. ;)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-02-06 20:29

Jesper Larsen skrev:

>Jeg har en side, hvor der er i hovedfilen: index.php inkluderes
>en <link rel="stylesheet" type="text/css"
>href="./include/style.css">
>i header.

Kom med et link, siden skulle vel ikke ligge hos frac.dk?

Hvis den gør, så er det et velkendt problem på den server og jeg
tror ikke, at der er nogen, der har fundet løsningen.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jesper Larsen

Dato : 06-02-06 20:36

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

jeg
> tror ikke, at der er nogen, der har fundet løsningen.

He he... You said it... ;) Den ligger på frac indtil der er
bestilt ordentligt webhotel.

Var lidt afholden med linket, da det er en forening, men linket
er www.hhentertainments.frac.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-02-06 00:12

Jesper Larsen wrote:

Jeg har ikke noget problem med at loade dit stylesheet
i hverken IE eller Firefox.

Men...

1) Du har to links til det samme stylesheet.

2) Der er en del fejl på din webside:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http://www.hhentertainments.frac.dk/

3) Dine sider er alt for længe om at blive indlæst. Du
bør optimere dine billedstørrelser, se

http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/wso.php?url=http://www.hhentertainments.frac.dk/index.php?side=hvem

4) Jeg forstå ikke ideen med at blande CSS-layout og
tabel-layout på samme side.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jesper Larsen

Dato : 07-02-06 15:08

> 1) Du har to links til det samme stylesheet.
Var for at teste om det evt. var min include af headers, der gjorde det. Glemte at fjerne den igen.
Er fjernet nu-

> 2) Der er en del fejl på din webside:
Er rettet....

> 3) Dine sider er alt for længe om at blive indlæst. Du
> bør optimere dine billedstørrelser, se
Havde glemt at smide billederne gennem en resizer til oversigten, er gjort nu.

> 4) Jeg forstå ikke ideen med at blande CSS-layout og
> tabel-layout på samme side.
Var lige den nemmeste måde jeg kunne tænke til at lave borderbilleder til tekstfelterne.
Hvis der er forslag til at gøre dette i CSS nemmere, så modtages de gerne.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-02-06 16:36

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Jeg har ikke noget problem med at loade dit stylesheet
>i hverken IE eller Firefox.

Det er fordi, der bliver brugt en absolut sti nu, men med en
relativ, som det fremgik af spørgsmålet, så fejler det på frac.dk
i nogle tilfælde.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 20:32

"Jesper Larsen" <jellerhimself@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (eks: http://www.et-eller-andet.dk) så vises siden uden nogen CSS
> kodning fra stylesheetet. Vel og mærke ikke i Firefox, men det

Har du et link til din side? Det vil gøre det meget nemmere at hjælpe

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk